آرتون چگونه محبوب شد؟ - اخبار خودرو
انتشار: دی 02، 1403
بروزرسانی: 27 خرداد 1404

آرتون چگونه محبوب شد؟ - اخبار خودرو



در واقع، فولکس واگن برای تسلط بر بازار سدان های اسپرت، آرتئون را روانه بازار کرد که حدود پنج سال است یکی از پرفروش ترین محصولات این خودروساز آلمانی در اتحادیه اروپا، آمریکای شمالی و بازار خاورمیانه بوده است.

البته سبک زیبا و سکسی

آرتون بر اساس پلت فرم MQB فولکس واگن ساخته شده است. با توجه به نوع طراحی بدنه و شکل سقف قوسی یا منحنی، این خودرو حس کوپه بودن را القا می کند. فولکس واگن به تازگی از نسخه پرفورمنس و اسپرت مدل Arteon با پسوند R رونمایی کرده است.این سدان کوپه آلمانی به لطف خطوط آهنی و تیز روی بدنه دارای شخصیتی خاص و نافذ است. در واقع، آرتون R نیز با یک فیس لیفت جزئی مواجه شد. از مهم ترین تغییرات ظاهری می توان به گرافیک به روز شده برای چراغ های جلو و تغییرات سپر جلو اشاره کرد. علاوه بر این تغییرات در نمای عقب، شاهد گرافیک به روز شده برای چراغ های عقب، سپر، خوشه دیفیوزر و اگزوزها نیز هستیم. آرتئون R یکی از موفق ترین خودروهای بازار آمریکاست.

طراحی داخلی مدرن و با کیفیت

با ورود به کابین ایرتون شاهد طراحی ساده، هوشمند و در عین حال اسپرت هستیم. صفحه نمایش 10.25 اینچی با اتصال Apple CarPlay و Android Auto در کنسول مرکزی و خوشه 10 اینچی فضایی مدرن و آرامش بخش را ارائه می دهند. صندلی اسپرت، فرمان اسپرت با آرم R و دو پدل تعویض دنده بزرگ در پشت فرمان، رانندگی با این خودرو را اسپرت و هیجان انگیز کرده است. در این میان فرمان و پدال های دنده این خودرو در پشت آن شبیه فولکس واگن R است. استفاده از آلکانترا و قطعات کرومی تزئینی از دیگر جذابیت های Arton R است. لیست بلندبالایی از سیستم هایی مانند کروز کنترل هوشمند، سیستم جلوگیری از برخورد از جلو، پارک خودکار، سیستم کمکی رانندگی، دوربین 360 درجه، سیستم مانیتورینگ نقاط کور، سیستم تشخیص عابر پیاده سازگار است. با ترمز اضطراری خودکار، سیستم هشدار خروج از خط و ... این خودرو مجهز است.

مشخصات فنی

قلب تپنده آرتون موتور 4 سیلندر TSI با حجم 1984 سی سی است. این موتور مجهز به توربوشارژر و سیستم تزریق مستقیم سوخت است که حداکثر قدرت 320 اسب بخار را بین 5350 تا 6500 دور در دقیقه (دور در دقیقه) تولید می کند.

حداکثر گشتاور این موتور 420 نیوتن متر در 2000 تا 5350 دور در دقیقه است. این نیرو و گشتاور بالا به کمک گیربکس 7 سرعته اتوماتیک دوکلاچه DSG به هر چهار چرخ منتقل می شود. با توجه به اینکه آرتون R یک سدان اسپورت است، سیستم چهار چرخ محرک Formotion آن بر اساس مدیریت گشتاور نیرو را بین چهار چرخ توزیع می کند.

یک سیستم کنترل شاسی تطبیقی \u200b\u200bنیز برای کنترل سیستم تعلیق تعبیه شده است. این سیستم با هماهنگی سیستم کنترل دینامیکی، سیستم کنترل کشش و فرمان برقی می تواند پایداری خودرو را در سطح بالایی حفظ کند. این خودرو دارای پنج حالت مختلف رانندگی به نام های Comfort، Sport، Sport Plus، Race و Unique است.

با انتخاب حالت Sport Plus و Race ارتفاع خودرو 25 میلی متر کاهش می یابد. این کاهش ارتفاع منجر به سفت شدن سیستم تعلیق و در نهایت پایداری بیشتر خودرو می شود. یکی دیگر از ویژگی های خاص آرتون R، سیستم کنترل پایدار الکترونیکی منحصر به فرد است.

این سیستم با نسخه های استاندارد نصب شده در خودروهای امروزی متفاوت است. این سیستم با هماهنگی سیستم تعلیق فعال، دمپرها را کنترل کرده و در نهایت پایداری خودرو را مدیریت می کند. از طرفی لاستیک های 245/45 با رینگ های آلومینیومی 18 اینچی روی این خودرو نصب شده است.

اندازه رینگ با شکل بدنه و سیستم تعلیق مطابقت دارد و در نتیجه کیفیت سواری افت نمی کند. از نظر ایمنی، سیستم ترمز خودرو به دیسک های سرامیکی و لنت های سرامیکی مجهز شده است.

فولکس واگن نسخه ای قدرتمند از آرتئون را با نام پسوند R با قیمت 43570 دلار برای بازار آمریکای شمالی معرفی کرده است. آرتون از سال 2023 وارد بازار نشده و تولید آن متوقف شده است.



منبع: https://www.donyayekhodro.com/news/252337/%DA%86%DA%AF%D9%88%D9%86%D9%87-%D8%A2%D8%B1%D8%AA%D9%88%D9%86-%D8%AF%D9%88%D8%B3%D8%AA-%D8%AF%D8%A7%D8%B4%D8%AA%D9%86%DB%8C-%D8%B4%D8%AF