
بروزرسانی: 04 اردیبهشت 1404
آغاز پیش تولید موسو گراند خان
در دسامبر 1403، صنایع خودروسازی ایلیا رسما از وانت دو کابین موسو گرند خان دو چرخ متحرک رونمایی کرد که توسط شرکت KGM کره جنوبی (سانگ یانگ) به نشانه ورود تنها کلکسیونر کره ای به بازار خودرو این کشور ساخته شد.
اکنون در مدت کوتاهی پس از این رونمایی، اولین قسمت از سری Mousso Grand-Khan KD برای مراحل پیش تولید یا تست خط تولید و سپس شروع تولید داخلی وارد ایران شده است. جمعیت در نتیجه به زودی شاهد اولین سری خودروهای تولیدی موسو گرند خان با دو گونه متمایز (نوع فول آپشن) این سازنده کره ای در خیابان های کشور خواهیم بود.
برخلاف آنچه که در شبکه های اجتماعی غیرتخصصی چینی یا هندی بودن محصولات KGM رایج است، باید تاکید کرد که این تصور غلط ناشی از همکاری و پروژه مشترک بین سانگ یانگ و ماهیندرا در حدود یک دهه پیش و همچنین شباهت نام ها حروف و کلمات با در نظر گرفتن چین، شخصیت چینی این برند شکل گرفت. بنابراین، امروزه تنها خط تولید محصولات سانگ یانگ از شرکت کره جنوبی KGM در Pyeongtaek واقع در استان Gyeonggi واقع در جنوب سئول (شمال غربی کره جنوبی) است.
همچنین باید تاکید کرد که وجود خط تولید سانگ یانگ در یک کشور ثانویه (مانند خط تولید صنایع خودروسازی ایلیا یا سایر نقاط جهان) به معنای تصاحب خط توسط کشور جمع کننده نیست. بنابراین قطعات موسو گرند خان که به بازار ایران رسید مستقیماً در کره جنوبی تولید و به ایران ارسال شد.
موسو گرند خان یک پیکاپ دو کابین دو چرخ متحرک مدرن، لوکس و اسپرت است که بر خلاف سایر شاسی بلندهای ساخته شده بر روی پلت فرم پیکاپ، مستقیماً بر روی پلت فرم SUV رکستون G4 توسعه یافته است. بنابراین علاوه بر وجود موتور 2.0 لیتری توربو قدرتمند با تزریق مستقیم (T-GDI) با استاندارد آلایندگی یورو 6، با قدرت 225 اسب بخار و گشتاور 350 نیوتن متر و سیستم انتقال قدرت با دو دیفرانسیل انتخابی موقت (4WD) ) با کنترل الکترونیکی و قفل دیفرانسیل عقب به دلیل وجود سیستم تعلیق دوبل در جلو و چند لینک (نوع 5 لینک) در عقب، سواری بسیار نرم و لذت بخشی در جاده های ناهموار و داخل شهر بی نظیر است. پایداری کنار هم
یکی از مهم ترین برگه های برنده موسو گرند خان در بازار وانت سایز متوسط \u200b\u200bدو کابین و دیفرانسیل در بازار امروز ایران علاوه بر داشتن کیفیت ساخت بسیار بالا و سطح بالایی از امکانات رفاهی (به ویژه در (نوع امضای فول آپشن)) با قیمت کاملا رقابتی 3190 میلیارد (1 میلیون تومان در تیپ Premium Signature و 2 میلیارد و 690 میلیون تومان در نسخه آفرود بیابانی گارانتی 5 ساله یا 150000 کیلومتری) برای هر دو یکسان است). در نتیجه این محصول از برند معروف کره ای سانگ یانگ در بین خودروهای کارکرده ژاپنی گران قیمت و بسیار نزدیک به رقبای مونتاژ چینی در بازار، در محدوده رقابتی بسیار خوبی قرار گرفته است.
منبع: https://car.ir/news/29705-start-production-muso-grand-khan