6 نسل از این سدان در بازارهای جهانی معرفی شده است. نسل ششم آلتیما (در آگوست 2018 به دنیا معرفی شد)، بدنه ای جذاب با زبان طراحی جدید نیسان دارد. آلتیما 2019 دارای خطوط تیزتر و سطوح صاف تر نسبت به نسل های قبلی است تا ظاهری اسپرت تر داشته باشد.
مهم ترین نکته در مورد این سدان معروف ژاپنی این است که پس از چهار دهه حضور در خط تولید، به دلیل عدم استقبال، تولید آن متوقف می شود.
بنابراین آلتیما امسال تولید نخواهد شد. آلتیما در چندین نسخه به بازار عرضه می شود و نسخه SR در واقع مدل اسپرت این سدان خانوادگی سایز متوسط \u200b\u200bاست که در این مقاله به بررسی آن می پردازیم. در این نسخه خط افقی تیز بدنه را قطع کرده و به چراغ های عقب متصل می شود.
خط تیز و زاویه دار، حجمی را ایجاد کرده که وقار این سدان را با رینگ های 19 اینچی دو چندان کرده است. چهره این سدان بسیار تهاجمی و خشن با چراغ های کشیده، ال ای دی های V شکل، جلوپنجره چهار ضلعی (طراحی شده به شکل V-motion بزرگتر) و خطوط تیز روی کاپوت است. در نمای عقب این خودرو نیز مانند برادر بزرگترش ماکسیما، چراغ های کشیده ای را می بینیم که بسیار زیبا و جذاب به نظر می رسند، با طراحی خاص در این قسمت و اسپویلر روی در صندوق عقب.
استفاده از آینه مشکی پیانو و قاب سپر، اسپویلر عقب در درب صندوق عقب، اگزوزهای کروی در کناره های سپر و دیفیوزر بین اگزوزها حس اسپرتی را در این سدان خانوادگی سایز متوسط \u200b\u200bایجاد کرده است. با ورود به کابین نیسان آلتیما SR، شاهد طراحی ساده و در عین حال مدرن هستیم. یک صفحه نمایش لمسی افقی 12.3 اینچی جایگزین صفحه نمایش لمسی اطلاعات سرگرمی 8 اینچی می شود. صفحه نمایش خوشه ای 4.8 اینچی نیز تمام اطلاعات حرکتی و دینامیکی لازم را به راننده نمایش می دهد.
طراحی دریچه های افقی سیستم تهویه مطبوع، استفاده از قطعات کرومی تزئینی، چرم مصنوعی و دوخت مرغوب، فضای داخلی این خودرو را جذاب کرده است. طراحی فرمان D شکل، دنده اسپورت و دو پدل تعویض دنده پشت فرمان این سدان خانوادگی متوسط \u200b\u200bرا برای رانندگی هیجان انگیز کرده است.
مهم ترین ویژگی های آلتیما SR جدید عبارتند از: سیستم هشدار نقاط کور، کروز کنترل تطبیقی، سیستم هشدار خروج از خط، سیستم جلوگیری از برخورد، دوربین و سنسور عقب، سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک با دریچه های مجزا برای سرنشینان عقب، 8 ایربگ، 8 ایربگ. . - تنظیم موقعیت و نشان دادن صندلی راننده، 6 وضعیت برای صندلی سرنشین جلو و سیستم گرمایش صندلی. لازم به ذکر است که سیستم بسیار پیشرفته نیمه خودران ProPilot برای آلتیما جدید مناسب است.
از طرفی در قسمت فنی شاهد آپدیت ویژه نیسان آلتیما هستیم. چرا که رقبای اصلی کره ای این سدان خانوادگی سایز متوسط \u200b\u200bاز موتورهای قدرتمندی بهره می برند و قدرت نسبتا بالایی دارند. برای آلتیما SR، نیسان استفاده از موتور 4 سیلندر 2 لیتری توربوشارژ با سیستم ورودی متغیر را در نظر گرفته است.
این موتور مجهز به تزریق مستقیم سوخت، توربوشارژ و مکش متغیر موتور است و می تواند حداکثر قدرت 248 اسب بخار در 6200 دور در دقیقه و حداکثر گشتاور 370 نیوتن متر در 5800 دور در دقیقه ارائه دهد. این نیرو و گشتاور از طریق یک گیربکس 8 سرعته xtronic CVT به چرخ های جلو منتقل می شود.
همچنین اگر یک سدان قدرتمندتر می خواهید، می توانید سیستم چهار چرخ محرک این خودرو را سفارش دهید. به مشتریان یک موتور 4 سیلندر 2.5 لیتری تنفس طبیعی با حداکثر قدرت 182 اسب بخار و حداکثر گشتاور 242 نیوتن متر ارائه می شود. نیسان آلتیما SR با قیمتی معادل 26200 دلار به فروش می رسد و قیمت نسخه دو چرخ متحرک آن 27000 دلار است.