در بازار رقابتی خودرو امروز، فروش پایان ماجرا نیست و معیار واقعی موفقیت یک شرکت توانایی آن در ایجاد روابط پایدار با مشتریان است. بنابراین شرکت ها سعی می کنند با برگزاری رویدادهای مشتری مداری ارتباط خود را با مخاطبان خود حفظ کنند.
آغاز یک مسیر جدید برای همراهی مشتریان
مشتری مداری یکی از سیاست های اصلی ادمیر خودرو است. به همین دلیل خرید خودروی جدید آغازی بر ارتباط شرکت با مشتریان است. رویدادهای مشتری محور فرصتی برای شبکه سازی چهره به چهره بین کارشناسان و مدیران شرکت خودروسازی فراهم می کند که آگاهی از برند را افزایش می دهد و فرصتی برای آموزش در مورد محصولات یا خدمات جدید فراهم می کند. در همین راستا، 4 مرداد ماه، مدیران خودرو اولین مراسم «روز خدمات ام وی ام» را با حضور برخی از مشتریان باشگاه مشتریان در نمایندگی ستوده برگزار کردند.
این مراسم نقطه شروع فعالیت های جدید مشتری مداری شرکت المدیاره است که با هدف افزایش آگاهی خریداران از خدمات و محصولات این شرکت برگزار می شود.
شرکت مدیران خودرو با برگزاری این مراسم سعی در ایجاد ارتباط صمیمانه تری با مشتریان مدیران خودرو با ایجاد فضایی دوستانه دارد. این مهمانی همچنین دارای فضایی ویژه برای سرگرمی و بازی کودکان و نوجوانان بود و مهمانان از گروه های سنی مختلف اوقات خوشی را در کنار هم سپری کردند. در این مراسم جوایز ارزنده و فوق العاده ای برای مشتریان حاضر در مراسم توزیع شد.
آموزش نگهداری و تعمیر خودرو به مشتریان
در حاشیه جشن روز خدمات ام وی ام، شرکت مدیران خودرو نیز کارگاه آموزشی جهت آموزش نگهداری از خودروهای این شرکت و افزایش عمر مشتریان برگزار کرد که با استقبال اعضای باشگاه مشتریان مواجه شد. در این کارگاه، کارشناسان واحد فنی شرکت خدمات پس از فروش مدیران خودرو، آموزش های عملی را در زمینه نگهداری از خودروهای شرکت، افزایش طول عمر قطعات و تعمیر برخی از قطعات به مشتریان ارائه کردند. این کارشناسان همچنین به تمامی سوالات مشتریان در خصوص مسائل فنی خودرو پاسخ دادند.
تست رانندگی برقی و محصول جذاب MVM
از دیگر رویدادهای ویژه «روز خدمات ام وی ام»، برنامه تست درایو برقی آریزو 5 برای مشتریان بود و علاقه مندان می توانستند از این فرصت برای رانندگی با اولین خودروی برقی پلاک ملی استفاده کنند. خودروی برقی آریزو 5 اولین محصول برقی با پلاک ملی در ایران است و مدیران خودرو قصد دارند این خودرو را در اختیار ناوگان تاکسیرانی قرار دهند.
یکی از ویژگی های جذاب این خودرو، گشتاور بالا از لحظه فشار دادن پدال گاز است که باعث می شود خودرو از همان ابتدا شتاب بگیرد. این ویژگی بسیار مورد توجه مشتریان این شرکت قرار گرفته است. در حاشیه این تجربه رانندگی، مشتریان همچنین با نحوه کار خودروهای برقی مدیران خودرو و مشخصات فنی این خودروها آشنا شدند و به سوالات و شبهات آنها پاسخ داده شد.
ارتباط چهره به چهره کارشناسان و مدیران MVM با مشتریان
ممکن است به ندرت اتفاق بیفتد که کارشناسان و مدیران ارشد یک شرکت بزرگ در موارد متوالی رابطه نزدیک و صمیمی با مشتریان شرکت برقرار کنند. مدیران ارشد ام وی ام اصرار دارند که در رویدادهای مشتری مداری این شرکت برای مدیران خودرو شرکت کنند تا بتوانند از میزان رضایت خریداران از محصولات این شرکت، نگرانی ها و مشکلات احتمالی آنها مطلع شوند.
در این مراسم یکی از مشتریان به نام پارسا که متاهل و دارای دو فرزند است در گفتگو با مدیر بازاریابی ام وی ام اعلام کرد که حدود یک سال پیش یک دستگاه X55 Pro خریداری کرده و از خودروی امسال بسیار راضی است.
وی تاکید کرد که در مراحل خرید، کیفیت خدمات پس از فروش یکی از دغدغه های خود بوده و در این یک سال با مشکلی مواجه نشده است و برای دریافت خدمات دوره ای به نمایندگی های خدمات پس از فروش شرکت مراجعه کرده است. و از نوع خدمات ارائه شده توسط این آژانس ها رضایت کامل داشت.
یکی دیگر از مشتریان در حال صحبت با یکی از کارشناسان محصولات ام وی ام بود و در مورد کیفیت خودروهای برقی و هیبریدی ام وی ام و همچنین عمر قطعات و گارانتی آنها سوال می کرد و توضیحات کامل را از کارشناس این شرکت دریافت کرد.
فرد دیگری به نام امیررضا که X55 Pro داشت با کارشناس خدمات پس از فروش ام وی ام صحبت می کرد و اطلاعاتی در مورد افزایش عمر گیربکس خودرو دریافت می کرد. مشتری دیگری به نام احمد که به همراه همسرش به این مراسم آمده بود اعلام کرد که حدود 8 ماه پیش یک دستگاه آریو 5 اسپرت خریده و از کیفیت این خودرو بسیار راضی است. وی اعلام کرد که با آگاهی کامل و مقایسه با سایر محصولات موجود در بازار به سراغ آریزو 5 اسپرت رفته و از انتخاب خود بسیار راضی است.
شبکه خدمات پس از فروش در حال گسترش است
لازم به ذکر است شرکت خدمات پس از فروش مدیران خودرو در حال حاضر در 84 شهر و شهر بزرگ با بیش از 150 نمایندگی فعال به مشتریان به صورت انحصاری با برند MVM خدمات ارائه می دهد. از سوی دیگر، Car Managers در نظر دارد تا 10 نمایندگی ام وی ام را به شبکه خدمات پس از فروش این شرکت اضافه کند تا خدمات رسانی به مشتریان را بهبود بخشد. به این ترتیب فاصله شرکت مدیران خودرو با سایر خودروسازان خصوصی کشور از نظر تعداد مراکز خدمات پس از فروش افزایش می یابد.
خدمات مشتریان محترم مدیران خودرو در هر نقطه از کشور از افتخارات این شرکت می باشد. ما در مادریم خودرو بیش از 400000 دستگاه خودروی MVM در 70 مدل در سراسر کشور با ظرفیت 2100 نفر از شبکه پس از فروش خود خدمات رسانی می کنیم.
خرید خودرو در ایران یک سرمایه گذاری مطمئن است و شرکت ها حفظ سرمایه مشتریان و جلب رضایت آنها در سال های آینده را از مهمترین وظایف خود می دانند. شرکت مدیران خودرو شعار اصلی خود را «همراه بی نقص» قرار داده است و در این راستا این شرکت با ارتقای خدمات و ایجاد ارتباط عمیق تر با مشتریان به دنبال رسیدن به شعار خود است.
منبع: https://www.donyayekhodro.com/news/250567/%D8%A2%D9%85%D9%88%D8%B2%D8%B4-%D8%AA%D8%B3%D8%AA-%D9%85%D8%AD%D8%B5%D9%88%D9%84%D8%A7%D8%AA-%D8%AC%D8%AF%DB%8C%D8%AF-%D8%A8%D8%A7%D8%B2%DB%8C-%D9%88-%D9%82%D8%B1%D8%B9%D9%87-%DA%A9%D8%B4%DB%8C-%D8%AF%D8%B1-%D8%A7%DB%8C%D9%88%D9%86%D8%AA-%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%AF%D9%86%D8%A8%D8%A7%D9%84%D9%87-%D8%AF%D8%A7%D8%B1