ریکارو زمینه فعالیت خود را بر اساس استانداردهای مبتنی بر ایمنی، راحتی و سهولت استفاده توسعه داد و با ارائه ایده های جدید و نوآورانه به کار خود ادامه داد تا اینکه وضعیت اقتصادی آن متزلزل شد.
صندلی ای که اعتماد خودروسازان را به خود جلب کرد
اگر از مردم بپرسید که چه اصلاحاتی برای خودروی خود می خواهند، احتمالاً به صندلی های ارزان قیمت پس از فروش اشاره می کنند. اکثر مردم به ارتقای موتور، سیستم تعلیق، ECU و تریم فکر می کنند و زیاد به یک صندلی راحت و خوش ساخت فکر نمی کنند.
Recaro به عنوان یک شرکت آلمانی از سال 1906 وارد این صنعت شده است و تجربه قابل توجهی در تولید صندلی خودرو دارد. در واقع چند دهه است که Recaro در تولید صندلی های افترمارکت پیشرو بوده است و حتی برخی از خودروسازان محصولات با کارایی بالا خود را با صندلی های تولید شده توسط این شرکت عرضه می کنند.
Recaro همچنین در ژاپن بسیار محبوب است که برخی از محصولات خاص ژاپن را تولید می کند. البته این محصولات ارزان نیستند. در صندلی های Recaro موضوع مهم، تکیه گاه صندلی از ستون فقرات است. صندلی های اسپرت ریکارو در دو نوع شهری و تکیه دار طراحی و تولید می شوند.
هدف از تولید این محصول ایجاد ایمنی بالاتر برای راننده در هنگام مسابقه است و همچنین به عنوان گزینه ای برای زیبایی بیشتر در خودروهای اصلاح شده استفاده می شود. البته طراحی این صندلی ها به گونه ای است که دارای شیارهایی برای عبور و نصب کمربندهای ایمنی مسابقه ای هستند که به پایداری و ایمنی راننده در حین رانندگی و در حین مسابقه کمک می کند. ستون فقرات باید همیشه در وضعیت خوبی باشد، به همین دلیل است که پشتی و ستون فقرات بخش مهمی از صندلی های Recaro است.
صندلی های Recaro در بازار ژاپن بسیار متنوع هستند و حتی می توانید یک صندلی لوکس برای وانت خود سفارش دهید. سپس به صندلی های میان رده با کوسن ها و روکش های چرمی و جیر می رسیم.
با افزایش قیمت صندلی ها، ویژگی های بیشتر و بیشتری به صندلی ها اضافه می شود، مانند چرم بیشتر و بهتر، تنظیمات الکتریکی، پشتیبانی بیشتر از بدنه و حتی عملکردهای گرمایش و سرمایش. گران ترین صندلی تولید شده توسط Recaro حدود 8000 دلار قیمت دارد و در واقع یک لوله فیبر کربنی است که با چرم پوشانده شده است.
مشکل اقتصاد صنعت خودرو
همانطور که اشاره کردیم، خودروسازان مطرح از بزرگترین مشتریان ریکارو محسوب می شدند، اما به نظر می رسد این خودروسازان راه حل های مناسب تری را ارائه کرده اند و شاید یکی از مهم ترین دلایل ورشکستگی ریکارو به همین دلیل باشد.
بر اساس گزارش رسانه ها، اعلام ورشکستگی این شرکت معروف باعث تعجب کارکنان و همچنین اتحادیه کارگران IG Metal شد. خبر ورشکستگی ریکورو توسط دادگاه ناحیه شلینگن آلمان اعلام شد. اتحادیه IG Metal می گوید: «معلوم نیست که ورشکستگی Recaro برای 215 کارمند این شرکت چه معنایی خواهد داشت.
ما انتظار داریم همه گزینهها را برای یافتن راهحلی دائمی و نجات مشاغل بررسی کنیم، این اتحادیه نیز از این اقدام ناامیدی خود را ابراز کرد، زیرا نیروی کار شرکت آنقدر برای حفظ وضعیت اقتصادی ریکو کمک کردند که دستمزد خود را رها کردند و به تعویق افتادند.» رئیس اتحادیه تأیید میکند: «البته ما ناامید هستیم و احساس میکنیم از سوی دولت مورد بیتوجهی قرار گرفتهایم».
در حال حاضر، ورشکستگی فقط مربوط به Recaro Automotive است، بنابراین قطعات مربوط به تولید صندلی هواپیما، میز، بازی و میز کودکان مشکلی ندارند. Recaro Automotive تنها برند مرتبط با دنیای خودرو نیست که با مشکلات مالی و اقتصادی سر و کار دارد.
جالب اینجاست که شرکت معروف BBS که سابقه طولانی در تولید رینگ های اسپرت دارد، روند اعلام ورشکستگی را در دادگاه ناحیه روتویل آغاز کرده است. به نظر می رسد که این شرکت قادر به پرداخت حقوق کارکنان در ماه مه و ژوئن نبوده است. BBS در چند سال گذشته چندین بار با مشکلات مالی مواجه شده است که این مشکل به ویژه در سال های 2007، 2010، 2020 و 2023 مشهود بوده است.
ISH قبل از اعلام ورشکستگی BBS را خریداری کرد و در بیانیه ای گفت: “ما هرگز افرادی را که در این مسیر همراه ما بوده اند نادیده نخواهیم گرفت. ما واضح است که BBS را که یکی از بزرگترین شرکت های آلمانی است، رها نمی کنیم. برای آینده شرکت برنامه ریزی کنید و آن را اجرا خواهیم کرد.” به گزارش سایت اتوموتور اسپورت، قرارداد واگذاری حقوق تجاری به این شرکت در ژوئن 2024 تکمیل شد.
در اینجا نیز اتحادیه IG Metal از عملکرد BBS کاملا غافلگیر شده و ظاهراً نارضایتی خود را از رفتار مدیریت اعلام کرده است. طی چند سال گذشته، علاوه بر رینگهای پس از فروش، BBS مسئولیت تامین رینگ برای چندین خودروساز از جمله بامو، مرسدس بنز، پورشه و غیره را بر عهده داشته است، اما در این بین، ریکو و بیبیاس بیانیهای صادر کردهاند که در آن جزئیات بیشتری از خودروسازان ارائه میکنند. اقدامات: «Advanced Recaroautomotive به دلیل افزایش قابل توجه قیمت ها در سال های اخیر و از بین رفتن قراردادهای مهم، برای ورشکستگی و ورشکستگی در دادگاه منطقه Slingen با مشکلات مالی مواجه شده است توسعه محصولات جدید در زمانی که شاهد کاهش تعداد خودروهای خریداری شده و پذیرش اسناد دادگاه در 29 جولای 2024 هستیم. پرداخت ورشکستگی تضمینی برای دستمزد کارکنان خواهد بود و ریکو به دنبال حفظ کامل تولید در طول فرآیند ورشکستگی است. به منظور برآورده کردن تمام خواستههای فعلی، پرونده ورشکستگی فقط به Ricoh Automotive محدود میشود.
رئیس بی بی اس آمریکا نیز خبر ورشکستگی این برند را تعجب آور دانست، اما تاکید کرد که شعبه آمریکایی این شرکت که مالکیت متفاوتی با شعبه آلمان دارد، چیزی را تغییر نخواهد داد. او گفت: «ما در یک وضعیت کاملاً مستقل هستیم، اما وضعیت برای همه بد است زیرا ما نمیخواهیم این اتفاق در حال حاضر رخ دهد.»
منبع: https://www.donyayekhodro.com/news/250330/%D8%A2%D9%BE%D8%B4%D9%86-%D9%87%D8%A7%DB%8C%DB%8C-%DA%A9%D9%87-%D8%A7%D8%B2-%D8%AE%D9%88%D8%AF%D8%B1%D9%88%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%A7%D8%B3%D9%BE%D8%B1%D8%AA-%D8%AD%D8%B0%D9%81-%D9%85%DB%8C-%D8%B4%D9%88%D9%86%D8%AF