آپشن هیدروژنی BMW در سال 2028 رونمایی خواهد شد
انتشار: شهریور 23، 1403
بروزرسانی: 25 تیر 1404

آپشن هیدروژنی BMW در سال 2028 رونمایی خواهد شد



برای تکمیل این پروژه، BMW با تویوتا، یکی از معدود خودروسازانی که هنوز به آینده هیدروژنی اعتقاد دارد، شریک شد. گسترش می یابد در حالی که برند ژاپنی Mirai را برای یک دهه به فروش رسانده است، این اولین خودروی هیدروژنی از BMW است که مردم می توانند خریداری کنند.

از آنجایی که این خودرو تا چهار سال دیگر عرضه نخواهد شد، BMW از ارائه جزئیات خودداری می کند. با این حال، گفته می شود که مدل هیدروژنی کپی یک محصول موجود است. بی ام و به هر شکلی که باشد متعهد است محصولی معتبر ارائه کند که با ارزش های برند همخوانی داشته باشد و نه فقط یک تویوتای بازطراحی شده.

با فرض اینکه اولین خودروی هیدروژنی BMW بر اساس نسل بعدی X5 باشد، از همان پلتفرم CLAR مانند نسخه های بنزینی، دیزلی و پلاگین هیبریدی استفاده خواهد کرد.

گزارش ها حاکی از آن است که ب ام و ممکن است یک خودروی الکتریکی معمولی با باتری با معماری مشابه سایر نسخه های X5 عرضه کند. طبق گزارش ها، نسل بعدی X5 در نیمه دوم سال 2026 وارد خط تولید می شود و از روز اول باید شامل نسخه های BEV باشد. البته پیل های سوختی استفاده شده در iX5 هیدروژن توسط تویوتا تامین می شود.

این خودرو با دو مخزن هیدروژن 6 کیلوگرمی می تواند 500 کیلومتر را طی کند. سوخت گیری این خودرو 3 تا 4 دقیقه طول می کشد که تقریباً با X5 بنزینی یا دیزلی برابری می کند که شاید تعجب آور باشد، اما BMW از سال 1979 شروع به توسعه خودروهای هیدروژنی کرده است.

همه چیز با 520E آغاز شد که موتور احتراق داخلی آن برای کارکردن با هیدروژن اصلاح شده بود، فرمولی که بعداً با سدان های 12 سیلندر E38 و E65 در دهه 2000 تکرار شد. با این حال، کار بر روی موتورهای احتراق داخلی هیدروژنی سال ها پیش متوقف شد، زیرا مهندسان تصمیم گرفتند بر روی سلول های سوختی تمرکز کنند که به نظر آنها کارآمدتر بود.

اوایل سال جاری، یورگن گلدنر، معاون فناوری پیل سوختی هیدروژنی گروه BMW و پروژه های خودرو، به GoAuto گفت: «یک مشکل بزرگ وجود دارد که می خواهیم به آن اشاره کنیم، و آن زیرساخت سوخت گیری است!

این زیرساخت عملاً در بسیاری از نقاط جهان وجود ندارد، بنابراین اگر این خودرو فقط در مناطقی فروخته شود که مالکان بتوانند خودروهای هیدروژنی را سوخت گیری کنند، تعجب نخواهیم کرد. چهار سال دیگر؛ در سال 2028، شبکه ممکن است تا آن زمان بهبود یابد. BMW و تویوتا می گویند که به دنبال پروژه های منطقه ای یا محلی برای توسعه بیشتر زیرساخت های هیدروژنی از طریق ابتکارات مشترک هستند.



منبع: https://www.donyayekhodro.com/news/250672/%DA%AF%D8%B2%DB%8C%D9%86%D9%87-%D9%87%DB%8C%D8%AF%D8%B1%D9%88%DA%98%D9%86%DB%8C-%D8%A8-%D8%A7%D9%85-%D9%88-%D8%B3%D8%A7%D9%84-%DB%B2%DB%B0%DB%B2%DB%B8-%D8%B1%D9%88%D9%86%D9%85%D8%A7%DB%8C%DB%8C-%D9%85%DB%8C-%D8%B4%D9%88%D8%AF