آینده هوراتیو در پاگانی

هوراتیو حدود 4 دهه است که با الیاف کربن و کامپوزیت ها کار می کند و بسیاری آن را پیشگام در استفاده از چنین موادی می دانند. علاقه او به فیبر کربن در زمان او در لامبورگینی آغاز شد. اما شکی نیست که پاگانی بیش از هرکس دیگری استفاده از این ماده خاص را ترجیح داده و در خودروهای خود از آن استفاده کرده است. اتوپیا رودستر این را به خوبی ثابت می کند. وزن خشک این خودرو 1280 کیلوگرم است، دقیقا مشابه اتوپیا کوپه; اما اینکه چگونه هوراتیو و تیمش به این نقطه عطف رسیدند، راز بزرگی نیست.

او می‌گوید: «هدف این بود که ماشینی به اندازه یک کوپه بدون سقف قوی کنیم.»

مواد اولیه با ارزش در پاگانی

هوراتیو نزدیک به 4 دهه است که با الیاف کربن و کامپوزیت ها کار می کند و بسیاری آن را پیشگام در استفاده از این مواد می دانند. اما شکی نیست که پاگانی بیش از هرکس دیگری استفاده از این ماده خاص را ترجیح داده و در خودروهای خود از آن استفاده کرده است.

اتوپیا رودستر این را به خوبی ثابت می کند. بدنه کربنی پیشرفته این خودرو ویژگی های جذاب Utopia را بیشتر به نمایش می گذارد. ترکیب دو نوع کربن به حفظ استحکام خودرو کمک می کند و رول بار در ساختار سقف ادغام می شود. تایرهای لوله ای جلو و عقب نیز ترکیبی از فولاد آلیاژی هستند. نتیجه این است که Utopia 10.5٪ از تمام محصولات جاده ای قبلی Pagani از جمله Huayra قدرتمندتر است. با وجود این ساختار قدرتمند، بریدن سقف اتوپیا مشکلی نخواهد داشت. تنها چند نقطه جوش به بدنه اضافه شده است تا این خودرو محکم بماند.

اتوپیا رودستر را می توان با سقف فیبر کربنی یا پارچه ای سبک وزن سفارش داد که باید به صورت دستی باز شود و نمی توان آن را در خودرو ذخیره کرد. چنین وظایفی برای صاحبان سوپراسپرت ها مشکلی سرگرم کننده خواهد بود.

هوراتیو ادامه می‌دهد: «تاپ سخت Utopia بسیار سبک وزن است و هیچ مزیت ساختاری برای بدنه ندارد، زیرا همانطور که گفتیم، استحکام خودرو بدون سقف چیزی است که ما به آن اهمیت می‌دهیم. بنابراین سقف قطعه زیبایی از مهندسی ما است و بسیار سبک وزن است، اما شما باید آن را در طول روز در خانه قرار دهید زیرا فضای کافی برای آن در صندوق عقب وجود ندارد.

اولویت همچنان با طراحی است

هوراتیو تایید می کند که با نصب سقف در خودرو، ظاهر اتوپیا رودستر کاملا شبیه به مدل کوپه خواهد بود. مانند هر قسمت دیگر از ماشین، او می خواست سقفی با کیفیت برای ماشین خود طراحی کند. طبیعتا این سقف هندسی خودرو باید در چند ثانیه باز شود. به منظور پایین نگه داشتن وزن خودرو، پاگانی اطمینان حاصل کرد که تمام قطعات اتوپیا رودستر دقیقاً مطابق با استانداردهای مدل کوپه طراحی شده است. برای مقایسه باید گفت که وزن کونیگزگ CC850 1385 کیلوگرم است در حالی که وزن مک لارن آرتور اسپایدر 1457 کیلوگرم است.

بخوانید:  گروه خودرویی بهترین صنعت بورسی لقب گرفت

بنیانگذار پاگانی ادامه می دهد: «نه تنها فیبر کربن به خوبی مهندسی شده است، بلکه تمام قطعات فنی اتوپیا رودستر به گونه ای طراحی شده اند که کمترین وزن را دارد البته نتیجه آن وزن 1280 کیلوگرمی است در نظر گرفتن گرم هر قسمت.» به عنوان مثال، می‌توانیم فرمان را بررسی کنیم که از یک قطعه آلومینیومی بزرگ تهیه شده و تکمیل آن ۲۸ ساعت طول کشیده است. نتیجه نهایی واقعاً چشمگیر است زیرا قطعه ای است که با تمام اتصالاتش تنها 2.4 کیلوگرم وزن دارد.

دستگیره درها، لولاهای سقف و حتی گیربکس دستی از فلزات سبک وزن ساخته شده اند. کار با این فلزات مفهوم جدیدی برای پاگانی بود و هوراسیو به طور منظم با تامین کننده بلندمدت خود، بوش، کار می کرد. اما شرکت مذکور در 30 سال گذشته به قدری رشد کرده است که اکنون می تواند بخشی از قطعات خودروی جدید خود را تولید کند.

کریستوفر پاگانی، پسر هوراتیو، سخنان پدرش را اینگونه تفسیر می کند: «زمانی که شرکت ما در سال 1998 شروع به کار کرد، کل محصول زوندا را در داخل طراحی و مهندسی کرد.
موتور و گیربکس توسط شرکت های دیگر تامین می شد، اما بیشتر کارهای طراحی و مهندسی توسط گروه بسیار کمی از کارکنان انجام شد.

او ادامه می‌دهد: «در شرکت ما سرمایه‌گذاری روی دانش و تجربه صورت گرفته است، اما اینکه چگونه یک شرکت می‌تواند از یک خودروساز کوچک با تیراژ 20 تا 25 دستگاه در دوره زوندا به تولید حدود 50 تا 55 خودرو برسد. ارزش فکر کردن را دارد

روشن نگه داشتن چراغ ها یک چیز است، عبور از استانداردهای تصادف و ایمنی چیز دیگری است. اما هوراسیو این کار را کرد و به آن افتخار می کند. او می افزاید: «یک جنبه مهم دیگر ایمنی است. این خودروها با این قدرت بسیار خطرناک هستند، بنابراین تلاش برای تصویب قوانین مختلف ایمنی یکی از اولویت های ما بود. و باور کنید، استفاده از کربن و آزمایش های مختلف نیاز به تلاش زیادی دارد.

اتوپیا اولین محصول پاگانی پس از زوندا است که از ابتدا با گیربکس دستی عرضه می شود. تصمیم این شرکت برای بازگرداندن گیربکس دستی کاملاً جواب داده است و حدود 70 درصد از مشتریان آن را انتخاب کرده اند. 130 نفری که پشت فرمان اتوپیا رودستر نشسته اند از رانندگی با این خودرو با گیربکس دستی لذت خواهند برد. اما برای هوراتیو پاگانی، این خودرو چیزی فراتر از یک محصول جدید است. اتوپیا رودستر ویترینی از 40 سال تجربه مهندسی در طول عمر خود است و یک شاهکار محسوب می شود.

اکثر مهندسان خودرو معتقدند که حفظ وزن استاندارد خودرو هنگام تبدیل یک کوپه به کانورتیبل غیرممکن است. یک خودروی کانورتیبل یا روباز برای جبران کمبود سقف ایمنی نیاز به تقویت برخی از قطعات خود دارد. همچنین سقف باز کانورتیبل ها اغلب دارای ماشین آلات سنگین هستند که همگی باعث می شوند کانورتیبل ها وزن بیشتری نسبت به کوپه ها داشته باشند. اما داستان محصولات هوراسیو پاگانی متفاوت است.

بخوانید:  «تویوتا» و «گک» آماده استفاده از آمونیاک

هوراتیو حدود 4 دهه است که با الیاف کربن و کامپوزیت ها کار می کند و بسیاری آن را پیشگام در استفاده از چنین موادی می دانند. علاقه او به فیبر کربن در زمان او در لامبورگینی آغاز شد. اما شکی نیست که پاگانی بیش از هرکس دیگری استفاده از این ماده خاص را ترجیح داده و در خودروهای خود از آن استفاده کرده است.

اتوپیا رودستر این را به خوبی ثابت می کند. وزن خشک این خودرو 1280 کیلوگرم است، دقیقا مشابه اتوپیا کوپه; اما اینکه چگونه هوراتیو و تیمش به این نقطه عطف رسیدند، راز بزرگی نیست. او می‌گوید: «هدف این بود که ماشینی به اندازه یک کوپه بدون سقف قوی کنیم.»

مواد اولیه با ارزش در پاگانی

هوراتیو نزدیک به 4 دهه است که با الیاف کربن و کامپوزیت ها کار می کند و بسیاری آن را پیشگام در استفاده از این مواد می دانند. اما شکی نیست که پاگانی بیش از هرکس دیگری استفاده از این ماده خاص را ترجیح داده و در خودروهای خود از آن استفاده کرده است.

اتوپیا رودستر این را به خوبی ثابت می کند. بدنه کربنی پیشرفته این خودرو ویژگی های جذاب Utopia را بیشتر به نمایش می گذارد. ترکیب دو نوع کربن به حفظ استحکام خودرو کمک می کند و رول بار در ساختار سقف ادغام می شود. تایرهای لوله ای جلو و عقب نیز ترکیبی از فولاد آلیاژی هستند. نتیجه این است که Utopia 10.5٪ از تمام محصولات جاده ای قبلی Pagani از جمله Huayra قدرتمندتر است. با وجود این ساختار قدرتمند، بریدن سقف اتوپیا مشکلی نخواهد داشت. تنها چند نقطه جوش به بدنه اضافه شده است تا این خودرو محکم بماند.

اتوپیا رودستر را می توان با سقف فیبر کربنی یا پارچه ای سبک وزن سفارش داد که باید به صورت دستی باز شود و نمی توان آن را در خودرو ذخیره کرد. چنین وظایفی برای صاحبان سوپراسپرت ها مشکلی سرگرم کننده خواهد بود.

هوراتیو ادامه می‌دهد: «تاپ سخت Utopia بسیار سبک وزن است و هیچ مزیت ساختاری برای بدنه ندارد، زیرا همانطور که گفتیم، استحکام خودرو بدون سقف چیزی است که ما به آن اهمیت می‌دهیم. بنابراین سقف قطعه زیبایی از مهندسی ما است و بسیار سبک وزن است، اما شما باید آن را در طول روز در خانه قرار دهید زیرا فضای کافی برای آن در صندوق عقب وجود ندارد.

اولویت همچنان با طراحی است

هوراتیو تایید می کند که با نصب سقف در خودرو، ظاهر اتوپیا رودستر کاملا شبیه به مدل کوپه خواهد بود. مانند هر قسمت دیگر از ماشین، او می خواست سقفی با کیفیت برای ماشین خود طراحی کند. طبیعتا این سقف هندسی خودرو باید در چند ثانیه باز شود. به منظور پایین نگه داشتن وزن خودرو، پاگانی اطمینان حاصل کرده است که هر قسمت از اتوپیا رودستر دقیقاً مطابق با استانداردهای کوپه طراحی شده است. برای مقایسه باید گفت که وزن کونیگزگ CC850 1385 کیلوگرم است در حالی که وزن مک لارن آرتور اسپایدر 1457 کیلوگرم است.

بخوانید:  قیمت کارخانه ای محصولات ایران خودرو منتشر شد (خرداد 1402)

بنیانگذار پاگانی ادامه می دهد: «نه تنها فیبر کربن به خوبی مهندسی شده است، بلکه تمام قطعات فنی اتوپیا رودستر به گونه ای طراحی شده اند که کمترین وزن را دارد البته نتیجه آن وزن 1280 کیلوگرمی است با در نظر گرفتن گرم هر قسمت. به عنوان مثال، می‌توانیم فرمان را بررسی کنیم که از یک قطعه آلومینیومی بزرگ تهیه شده و تکمیل آن ۲۸ ساعت طول کشیده است. نتیجه نهایی واقعاً چشمگیر است زیرا قطعه ای است که با تمام اتصالاتش تنها 2.4 کیلوگرم وزن دارد.

دستگیره درها، لولاهای سقف و حتی گیربکس دستی از فلزات سبک وزن ساخته شده اند. کار با این فلزات مفهوم جدیدی برای پاگانی بود و هوراسیو به طور منظم با تامین کننده بلندمدت خود، بوش، کار می کرد. اما شرکت مذکور در 30 سال گذشته به قدری رشد کرده است که اکنون می تواند بخشی از قطعات خودروی جدید خود را تولید کند.

کریستوفر پاگانی، پسر هوراتیو، سخنان پدرش را اینگونه تفسیر می کند: «زمانی که شرکت ما در سال 1998 شروع به کار کرد، کل محصول زوندا را در داخل طراحی و مهندسی کرد.
موتور و گیربکس توسط شرکت های دیگر تامین می شد، اما بیشتر کارهای طراحی و مهندسی توسط گروه بسیار کمی از کارکنان انجام شد.

او ادامه می‌دهد: «شرکت ما با سرمایه‌گذاری بر روی دانش و تجربه توسعه یافته است، اما اینکه چگونه یک شرکت می‌تواند از یک خودروساز کوچک با تیراژ 20 تا 25 دستگاه در دوره زوندا به تولید حدود 50 تا 55 خودرو برسد، قابل تامل است. در مورد

روشن نگه داشتن چراغ ها یک چیز است، عبور از استانداردهای تصادف و ایمنی چیز دیگری است. اما هوراسیو این کار را کرد و به آن افتخار می کند. او می افزاید: «یک جنبه مهم دیگر ایمنی است. این خودروها با این قدرت بسیار خطرناک هستند، بنابراین تلاش برای تصویب قوانین مختلف ایمنی یکی از اولویت های ما بود. و باور کنید استفاده از کربن و آزمایش‌های مختلف به تلاش زیادی نیاز دارد.»

Utopia اولین محصول پاگانی پس از زوندا است که از ابتدا با گیربکس دستی عرضه می شود. تصمیم این شرکت برای بازگرداندن گیربکس دستی کاملاً جواب داده است و حدود 70 درصد از مشتریان آن را انتخاب کرده اند. 130 نفری که پشت فرمان اتوپیا رودستر نشسته اند از رانندگی با این خودرو با گیربکس دستی لذت خواهند برد. اما برای هوراتیو پاگانی، این خودرو چیزی فراتر از یک محصول جدید است. اتوپیا رودستر ویترینی از 40 سال تجربه مهندسی در طول عمر خود است و یک شاهکار محسوب می شود.

منبع: https://www.donyayekhodro.com/news/250675/%D8%A2%DB%8C%D9%86%D8%AF%D9%87-%D9%BE%DB%8C%D8%B4-%D8%B1%D9%88%DB%8C-%D9%87%D9%88%D8%B1%D8%A7%DA%86%DB%8C%D9%88-%D8%AF%D8%B1-%D9%BE%D8%A7%DA%AF%D8%A7%D9%86%DB%8C