این روزها اکثر خریداران در بازار خودرو کشور به دنبال خودروی لوکس شما هستند; اما داشتن یک سدان خانوادگی سایز متوسط \u200b\u200bهنوز برای بسیاری از افراد یک انتخاب ایده آل است. سدان ها می توانند خودروهای لوکسی باشند و همیشه انتخاب خوبی برای افرادی هستند که به دنبال خرید خودروی خانوادگی هستند. در این زمینه تویوتا آریون یکی از بهترین گزینه ها در بین خودروهای وارداتی دست دوم محسوب می شود که بالاترین سطح کیفیت و راحتی را برای شما فراهم می کند.
نگاهی به آمار فروش آریون
همه ما می دانیم که کمری معروف ترین و محبوب ترین سدان تویوتا است. تا به امروز 9 نسل از این خودرو روی خط تولید این خودروساز مشهور ژاپنی قرار گرفته است. نسل ششم این خودرو (به نام XV40) از سال 2006 تا پایان سال 2012 روی خط تولید تویوتا قرار داشت.
این خودرو در زمان خود یک سدان خانوادگی سایز متوسط \u200b\u200bبسیار محبوب در بازارهای جهانی بود. نسخه لوکس و قدرتمندتر این خودرو که یکی از پرفروش ترین سدان های استرالیا، اروپا، تایوان، مالزی، ویتنام و چین بود با نام آریون معرفی شد. آریون در بازار ایران جایگاه ویژه ای دارد و به عنوان یک سدان لوکس قدرتمند شناخته می شود.
جالب است بدانید که کمری از ابتدای ژانویه 2010 تا مارس 2012 در مجموع 1389.48 دستگاه در سراسر جهان فروخته است. از این میزان حدود 485000 دستگاه آریون فروخته شد. این فروش نشان می دهد که آریون یک سدان خانوادگی لوکس سایز متوسط \u200b\u200bموفق در بازارهای جهانی است.
طراحی بدنه زیبا
با نگاهی به آریون، همان سبک طراحی زیبا و جذاب کمری XV40 را می بینیم که به این خودرو شخصیتی جوان پسند و بخشنده می بخشد. نیم رخ این خودرو دماغه ای بلند و پشتی نسبتا کوتاه دارد. خطوط افقی نسبتاً تیز روی بدنه، همراه با مجموعه ای از سطوح صاف و زاویه بیشتر از ستون C، استایلی اسپرت را برای این سدان ایجاد کرده است.
در نمای جلو شاهد لامپ های مربع شکل با جلوپنجره پنج ضلعی با خطوط کرومی در وسط هستیم. خطوط تیز روی کاپوت، چهره ای جذاب، جوان پسند و جسور به این سدان بخشیده است. در نمای عقب، استفاده از چراغ های بلند و بزرگ با اندازه مشخص، ظاهری زیبا و چشم نواز را برای این سدان خانوادگی ایجاد می کند.
ویژگی هایی مانند نصب اسپویلر روی در صندوق عقب و اگزوزهای گرد در کناره های سپر حس اسپرت تری نسبت به کمری به آن بخشیده است. استفاده از چرخ های 18 و 19 اینچی نیز جایگاه این خودرو را دو چندان کرد. در واقع، فلسفه طراحی و تولید آریون ایجاد تطبیق پذیری بیشتر نسبت به کمری و ارائه نسخه اسپورت تر و با عملکرد بالا از این خودرو بود.
همچنین با فاصله بین دو محور 2775 میلی متر، طول 4825 میلی متر، عرض 1820 میلی متر و ارتفاع 1470 میلی متر، سرنشینان این خودرو فضای راحت تری دارند. به عبارت دیگر تغییر جزئی در ابعاد و اندازه بدنه این خودرو باعث شد تا مسافران از فضای راحت تری نسبت به کمری برخوردار شوند.
کابین مجلل و مواد با کیفیت بالا
با نشستن پشت فرمان آریون، همان سبک طراحی زیبا و ساده کمری را می بینیم. طبیعتا طراحی کلی داشبورد به گونه ای انجام شده است که همان حس فضا در سطحی بالاتر و لوکس تری به سرنشینان منتقل شود. بر همین اساس، دکوراسیون داخلی دو رنگ و استفاده از تریم چوبی مرغوب، حس لوکس بودن را به وضوح نمایان می کرد.
استفاده از پلاستیک های نرم و روکش چرمی برای صندلی ها کیفیت معمول تویوتا را به خوبی به نمایش می گذارد. همچنین خوشه بزرگ و باکیفیت (واقع در پشت آمپر) با صفحه نمایش 4 اینچی در قسمت میانی آن، صفحه نمایش 6 اینچی در قسمت میانی داشبورد و پنل تنظیم دیجیتال سیستم تهویه مطبوع با دو دکمه چرخشی. کابین این خودرو را مدرن جلوه دهد.
طراحی دریچه های مستطیلی برای سیستم تهویه مطبوع در بالای داشبورد و دو دریچه مربعی در دو طرف داشبورد حس جذابیت بیشتری به کابین آریون می دهد. طراحی صندلی های راحت راننده و سرنشین دوم، علاوه بر طراحی اهرم تعویض دنده اسپرت با تزئین کروم، حس اسپرت تری را در هنگام رانندگی به سرنشین القا می کند.
ناگفته نماند که در طراحی داخلی آریون بر ارگونومی بالا و استفاده از بهترین متریال تاکید ویژه ای شده است تا کیفیت تویوتا در اذهان عموم حفظ شود. به منظور ایجاد فضای راحت تر برای مسافران، ستون های A و C نیز با زاویه بیشتری طراحی شده اند.
سانروف نیز نمای داخلی این خودرو را بسیار جذاب کرده است. از طرفی باید به کابین آرام و بی صدا آریون اشاره کرد. قطعات بدنه و مونتاژ این خودرو در سطح کیفی بالایی قرار دارد و به همین دلیل هنگام نشستن در کابین این سدان لوکس ژاپنی صدای اضافی شنیده نمی شود.
در زیر کاپوت آریون چه اتفاقی می افتد؟
تویوتا آریون یکی از سدان های قدرتمند و با کارایی بالا در بازار ایران است. قلب تپنده این خودرو موتور 3.5 لیتری V6 با بدنه هوا است. این موتور موتور محبوب 2GR-FE است. به لطف قرارگیری سیلندرها در زاویه 60 درجه نسبت به یکدیگر، طراحی چهار سوپاپ در هر سیلندر (مجموع 24 سوپاپ)، مکانیزم دو سوپاپ DOHC، سیستم تایمینگ متغیر سوپاپ هوشمند VVT-i، قطر پیستون 94 میلی متر، کورس پیستون 83 میلی متر، و نسبت تراکم 10 7 به یک است و قدرت و گشتاور بالایی تولید می کند.
این موتور حداکثر قدرت 270 اسب بخار در 5800 دور در دقیقه (دور در دقیقه) و حداکثر گشتاور 336 نیوتن متر در 4700 دور در دقیقه (دور در دقیقه) را ارائه می دهد. بر اساس آنچه تویوتا اعلام کرد، این موتور که با بنزین اکتان 87 کار می کند، می تواند حداکثر قدرت 257 اسب بخار در 5200 دور در دقیقه و حداکثر گشتاور 310 نیوتون متر در 4200 دور در دقیقه تولید کند.
شاید جالب باشد بدانید که موتور Arion 2GR-FE به لطف ساختار جدید طراحی موتور، سیستم روغن کاری بسیار کارآمد و عدم حساسیت به کیفیت بنزین می تواند یک موتور کم مصرف با مسافت پیموده شده تا 500000 کیلومتر باشد. البته برای رسیدن به این هدف، کارکرد سالانه خودرو نباید بیش از 20000 کیلومتر باشد و باید هر 10000 کیلومتر تعمیر و نگهداری منظم انجام شود و از روغن موتور توصیه شده تویوتا استفاده شود. گیربکس 6 سرعته اتوماتیک تبلترونیک وظیفه انتقال نیرو و گشتاور به چرخ های جلو را بر عهده دارد.
این گیربکس عملکرد بسیار دقیقی دارد و تعویض دنده به موقع انجام می شود. از طرفی نیازهای راننده زمانی که پدال گاز صاف باشد به خوبی برآورده می شود. گیربکس 6 سرعته تیپ ترونیک اتوماتیک آریون با کد U660E عرضه می شود و دارای شاسی کاملا جدید و متفاوت نسبت به سایر رقبا می باشد.
با توجه به تعویض به موقع روغن و فیلتر در هر 100000 کیلومتر، این گیربکس تا 250000 کیلومتر مصرف کم خواهد داشت. همچنین افرادی که به دنبال خرید آریون هستند باید بدانند که قطعات موتور و گیربکس و همچنین سیستم تعلیق و بدنه این سدان محبوب ژاپنی به راحتی در کشورهای حوزه خلیج فارس موجود است و این قطعات را می توان در قطعات یدکی این کشور یافت. بازار لوازم یدکی.
کیفیت سواری و عملکرد هندلینگ
به منظور بهبود کیفیت سواری آریون، مهندسان تویوتا از شاسی مک فرسون با کفپوش های نسل جدید در محور جلو و ساختار چند پیوندی در محور عقب استفاده کردند. این سیستم تعلیق کیفیت سواری آریون را به سطحی قابل مقایسه با سدان های لوکس تمام عیار رسانده است. لاستیک های 225/45 با رینگ های 18 اینچی نیز در این خودرو به کار رفته است.
البته می توانید از چرخ های 19 اینچی نیز استفاده کنید که در نسخه TRD این سدان معروف ژاپنی شاهد آن هستیم. البته به دلیل کاهش آسیب و مصرف سیستم تعلیق بهتر است در این خودرو از چرخ های 18 اینچی استفاده شود. سیستم تعلیق تویوتا آریون به دلیل کیفیت بالا، هزینه نگهداری کم و خرابی پایینی دارد.
بر این اساس تا 200 هزار کیلومتر نیز سیستم تعلیق این خودرو کم مصرف خواهد بود. از طرفی هندلینگ این خودرو به لطف توزیع وزن 57 به 43 کمی اغراق آمیز است که به لطف طراحی موتور الکتریکی مکانیزم فرمان و همچنین هندسه سیستم تعلیق به خوبی حل شده است.
امکانات رفاهی و ایمنی
مهمترین امکانات رفاهی و ایمنی تویوتا آریون عبارتند از: 6 ایربگ، ABS، EBD، BA، TCS، سیستم ترمز VSC، کروز کنترل، آینه الکتروکرومیک، سیستم کنترل روشنایی خودکار، سیستم ورود بدون کلید، دکمه استارت، تهویه مطبوع دوگانه. سیستم با کانال های مجزا برای سرنشینان عقب، بازشو برقی صندوق عقب، صندلی های راننده و سرنشین دوم، صندلی های عقب با تاشو دستی، فرمان تلسکوپی، تنظیم خودکار ارتفاع نور، پرده برقی عقب، چراغ های زنون، سانروف برقی، اسپویلر صندوق بار، چمدان، صندلی های چرمی، سنسور نور و باران و اگزوز دوگانه.