استعفا به روش پرتغالی! - اخبار خودرو
انتشار: آذر 13، 1403
بروزرسانی: 18 تیر 1404

استعفا به روش پرتغالی! - اخبار خودرو



اکنون کارلوس تاوارس، مدیرعامل آستلانتیس که به کاهش هزینه ها شهرت دارد، پس از اختلاف نظر با هیئت مدیره بر سر نحوه جلوگیری از افت فروش و رکود سهام، از این خودروساز استعفا داده است. این شرکت در بیانیه ای گزارش بلومبرگ نیوز در مورد استعفای تاوارس در روز یکشنبه 1 دسامبر را تایید کرد و اعلام کرد که تاوارس رهبری تولید کننده شاسی بلند جیپ و شاسی بلند فیات را به کمیته ای موقت به ریاست جان الکان، رئیس جمهور واگذار خواهد کرد. از شرکت.

به گفته این شرکت، مدیرعامل جدید در نیمه اول سال 2025 معرفی خواهد شد. این شرکت اعلام کرد که انتظار مدیرعامل زودتر از حد انتظار بود زیرا دیدگاه وی نسبت به آینده خودروساز با دیدگاه هیئت مدیره و برخی سهامداران متفاوت است.

تاوارس پیش از این اعلام کرده بود که پس از آغاز جستجوی جانشین خود تا پایان دوره ریاست خود در اوایل سال 2026 باقی خواهد ماند. بلومبرگ گزارش داد که تاوارس یکی از مدیران این صنعت است که تحت فشار است زیرا خودروسازان با بازار کسادی مواجه هستند که با کندی اقتصادی در چین مبارزه می کند. تاوارس در هفته های اخیر دچار شکست هایی شده است که منجر به کاهش انتظارات برای درآمدهای کل سال و جریان های نقدی در اواخر سپتامبر شده است.

یک سال استرس کمتر!

کارلوس تاوارس یک تاجر پرتغالی است. قرارداد مدیریتی پنج ساله او تا اوایل سال 2026 اعتبار داشت. با این حال، این مدیر اجرایی 66 ساله تصمیم گرفت پیش از موعد بازنشسته شود. هیئت مدیره Stellantis بلافاصله استعفای او را پذیرفت. کمتر از دو ماه پیش، استلانتیس اعلام کرد که کارلوس تاوارس پس از پایان قراردادش در اوایل سال 2026، از سمت مدیرعاملی کناره گیری می کند، اما این بازیکن 66 ساله خیلی زودتر تصمیم گرفت از سمت خود کناره گیری کند.

به گفته Stellantis، جستجو برای جایگزینی تاوارس در حال حاضر در حال انجام است. تا زمان معرفی مدیر عامل جدید در نیمه اول سال 2025، جان الکان؛ او به عنوان رئیس و مدیر عامل Stellantis و همچنین رئیس فراری، ریاست کمیته اجرایی موقت این شرکت را بر عهده خواهد داشت.

تاوارس در ماه های اخیر در چندین مسابقه حضور داشته است. وی بازاریابی ضعیف را دلیل کاهش فروش مازراتی دانست و به مشکلات کیفی در کارخانه پیکاپ رم اشاره کرد. او عملکرد ضعیف بازاریابی را دلیل اصلی کاهش فروش مازراتی عنوان کرد و به مشکلات کیفی خودروهای مونتاژ شده در کارخانه استرلینگ هایتس از جمله نیاز به تعمیرات گسترده پس از تولید خودروهای رم اشاره کرد.

چالش ها فراتر از کاغذبازی است

بحث تولید مازاد به عنوان یکی دیگر از چالش های این خودروساز مطرح شده است. Stellantis در تلاش است تا با تطبیق بهتر تولید با تقاضا، مشکل را حل کند. Stellantis نیز با مشکل موجودی مازاد مواجه است و به دلیل تقاضای کم، در طول این سال بسیاری از خودروهای خود مانند فیات 500e، پاندا و دوج دورانگو را به طور موقت تولید مدل های گرند چروکی و مازراتی گرن توریسمو را متوقف کرد.

در سه ماهه سوم سال جاری، فروش جیپ در آمریکا 8 درصد، رم و دوج 24 درصد و کرایسلر 21 درصد کاهش یافت. در سپتامبر سال جاری، شورای ملی فروشندگان Stellants آمریکا نامه ای سرگشاده به تاوارس ارسال کرد و او را به تخریب سریع برندهای جیپ، رام، دوج و کرایسلر متهم کرد.

چند هفته قبل از استعفای خود، تاواراس گفت که برندهای در حال مبارزه Stlantis چند سال فرصت دارند تا خود را از بسته شدن یا فروش نجات دهند. 14 برند زیر چتر Stellantis تا سال 2026 به طور کامل تامین مالی خواهند شد، بنابراین شرکت هایی مانند لانچیا و کرایسلر تا آن زمان از بسته شدن در امان خواهند بود. استعفای مدیرعامل تنها تغییر قابل توجه استلانتیس در ماه های اخیر نیست، زیرا دو ماه پیش سانتو وزلی به عنوان مدیرعامل مازراتی و آلفارومئو منصوب شد و جایگزین داوید گراسو و ژان فیلیپ ایمپاراتو شد.

راه حل های غیر متعارف

این شرکت بزرگ اخیراً اقدام جالبی مبنی بر قطع خدمات نظافتی در چندین کارخانه در ایتالیا انجام داده است. علاوه بر این، تعداد توالت ها در کارخانه Mirafiori در تورین نیز کاهش یافته است و بررسی هایی در خدمات مربوط به حمل و نقل کارکنان انجام شده است.

دیوید برونزانو از FIA در مصاحبه با رویترز از استلانتیس انتقاد کرد و گفت که این اقدام عجیب این شرکت در بحبوحه شایعاتی مبنی بر ظهور مجدد ویروس کرونا صورت می گیرد، زمانی که تعداد توالت ها باید بیش از هر زمان دیگری افزایش یابد تا از شیوع این بیماری جلوگیری شود. .

علاوه بر کاهش تعداد توالت ها در کارخانه Mirafiori تورین، Stellantis همچنین اقداماتی را برای کاهش هزینه ها در سایر کارخانه ها انجام داده است. به عنوان مثال، به گفته نیکولا مانزی از اتحادیه UILM، این شرکت خدمات نظافتی در کارخانه آتسا را \u200b\u200b35 درصد کاهش داده است.

تاکنون، Stellantis به گزارش های موجود واکنشی نشان نداده است. برخی کارشناسان بر این باورند که مدیران داخلی کارخانه های مذکور چنین تصمیمی گرفته اند و راهبردی مشابه در سطح کلان تدوین نشده است.

به منظور دستیابی به هدف کاهش 5 میلیارد یورویی هزینه ها در سال، Stellantis سیاست های دیگری را دنبال می کند که از مهمترین آنها می توان به بهبود موتورها، استفاده از پلت فرم های رایج، خرید و سرمایه گذاری هوشمندتر، بهبود فرآیندهای تولید و افزایش کارایی کارخانه اشاره کرد. .

این گروه در حال حاضر از 30 میلیارد یورو سرمایه برای پیشبرد اهداف الکتریکی خود استفاده می کند و هر 14 برند Stalantis خودروهای برقی را بر اساس چهار پلت فرم خاص، سه نوع موتور مختلف و بسته های باتری خاص تولید خواهند کرد.

Stellantis می خواهد تا سال 2026 هزینه های مالکیت خودروهای برقی را با مدل های بنزینی برابر کند و آنها را به گزینه ای مقرون به صرفه برای عموم تبدیل کند. این گروه خودروسازی قصد دارد تا سال 2030 فروش مدل های تمام الکتریکی و هیبریدی را در اروپا از 14 درصد در حال حاضر به 70 درصد و در آمریکا از 4 درصد به 40 درصد افزایش دهد.

چهار پلت فرم خودروی برقی به صورت منعطف طراحی شده اند و قابلیت تغییر ابعاد را دارند، بنابراین بر اساس آن ها می توان مدل هایی در دسته بندی های مختلف ساخت.



منبع: https://www.donyayekhodro.com/news/252055/%DA%A9%D9%86%D8%A7%D8%B1%D9%87-%DA%AF%DB%8C%D8%B1%DB%8C-%D8%A8%D9%87-%D8%B3%D8%A8%DA%A9-%D9%BE%D8%B1%D8%AA%D8%BA%D8%A7%D9%84%DB%8C-%D9%87%D8%A7