اولین تست رانندگی تیگو 7 PHEV در شهر گودارزه موتور

بر این اساس، واکنش پدال گاز به عملکرد راننده، میزان و نوع مصرف انرژی و سایر موارد باید به خوبی برای عموم و مشتریان خودروهای هیبریدی توضیح داده شود. اولین روز تابستان فرصت خوبی بود تا گروه گودرزی این تجربه متفاوت را در اختیار علاقه مندان قرار دهد. لازم به ذکر است که تنها تعداد محدودی از خودروهای تیگو 7 پرو مکس هیبریدی برای تست درایو آماده شدند و به این ترتیب گروه گودرزی بزرگترین تست درایو این خودرو را تا به امروز برگزار کرد.

40 خانواده و بیش از 150 جانباز

به گفته مدیر بازاریابی شهرک خودرو گودرزی، در مجموع 40 خانواده برای تست رانندگی با این خودرو در این مرحله حضور یافتند و یکی از بزرگترین تست درایوهای محصولات برند فونیکس را تشکیل دادند.

البته در آینده این عدد می تواند بیشتر هم شود که خود باعث آگاهی گسترده در مورد خودروهای هیبریدی خواهد شد. لازم به ذکر است با توجه به آغاز فصل تابستان مجتمع گدرزی امکانات مناسبی را جهت جلب توجه و رفاه مجربان فراهم نموده است.

تجربه ای متفاوت حتی برای خریداران لوکس ترین محصولات!

پس از تست درایو، بسیاری از شرکت کنندگان در مورد تجربه خود صحبت کردند و به نکات جالبی اشاره کردند، به عنوان مثال، یکی از علاقه مندان خود را یکی از افرادی معرفی کرد که برای خرید تیگو 8 هیبرید ثبت نام کرده بود.

این مشتری از طریق این تست درایو از خرید خود ابراز رضایت کرد و اعتماد سایر افرادی که برای خرید این خودرو ثبت نام کردند را جلب کرد. از طرفی این تجربه به لطف حضور متخصصان باعث آشنایی بیشتر عموم با عملکرد فنی موتورهای هیبریدی می شود.

بخوانید:  «ادیباز»، «سفارشی» و «کانگو»؛ سه کامیون پرفروش در بازار اروپا

در اینجا ذکر این نکته ضروری است که زمان مورد نیاز برای فعال سازی قطعات الکتریکی یا شارژر مدل های مختلف خودروهای هیبریدی با یکدیگر متفاوت است و هر خودروساز بر اساس برنامه ECU زمان متفاوتی را برای محصولات خود تعیین کرده است.

با یک تانک هزار کیلومتر سفر کنید

مدل پلاگین هیبریدی تیگو 7 پرو، کشش قوی تری نسبت به سایر مدل های تیگو 7 همزمان با مصرف سوخت کمتر و قابلیت رانندگی بهتر ارائه می دهد. در قسمت رانندگی دو موتور برقی و یک موتور بنزینی تعبیه شده است که در نتیجه خودرو سوخت کمتری مصرف می کند.

یک باتری 19.27 کیلووات ساعتی به موتور بنزینی متصل است که منجر به مصرف سوخت 1.8 لیتر در هر 100 کیلومتر می شود. تیگو 7 پرو پلاگین هیبریدی مجهز به یک موتور 1.5 لیتری توربوشارژ و دو موتور الکتریکی است.

قدرت موتور 230 کیلووات و 510 نیوتون متر گشتاور است. نیروی تولید شده از طریق گیربکس DHT (مخصوص خودروهای هیبریدی) به چرخ ها منتقل می شود.

این محصول در 7.6 ثانیه از حالت سکون به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت می رسد. بنابراین می توان گفت یکی از سریع ترین کراس اوورهای بازار است. تیگو 7 پرو هیبریدی دارای هر دو موتور الکتریکی و بنزینی است، بنابراین می تواند تا 1000 کیلومتر را با یک بار شارژ با باک پر بنزین طی کند.

این خودرو همچنین می تواند تا 80 کیلومتر را در شهر در حالت تمام برقی طی کند. همان قلبی که در صندوق عقب تیگو 8 پرو هیبریدی نصب شده بود برای تیگو 7 پرو هیبرید نیز استفاده می شود که دارای یک موتور احتراق داخلی 1.5 لیتری توربوشارژ با ظرفیت 156 اسب بخار و دو موتور الکتریکی (برای محور جلو) است. تنها) با 74 و 94 اسب بخار قدرت خود را از طریق گیربکس DHT برای خودروهای هیبریدی به چرخ ها منتقل می کند. حداکثر قدرت تیگو 7 پرو هیبریدی در حالت ترکیبی 326 اسب بخار است و حداکثر گشتاور به 510 نیوتن متر می رسد.

بخوانید:  ورود 3 هزار اتوبوس و 40 هزار تاکی برقی به تهران

باتری به کار رفته در این محصول 19.27 کیلووات ساعت ظرفیت دارد و معمولا شارژ آن حدود 4 ساعت زمان می برد. اگر تیگو 7 پرو هیبریدی را در حالت تمام الکتریکی قرار دهید، می تواند مسافتی در حدود 80 کیلومتر را طی کند. مصرف آن در این حالت معادل 1.55 لیتر در هر 100 کیلومتر خواهد بود.

در کابین هیبریدی تیگو 7 پرو شاهد تغییراتی هستیم که می تواند ما را به یاد یکی دیگر از محصولات این خودروساز چینی یعنی کراس اوور اومودا (Cherry Omuda 5) بیاندازد.

استفاده گسترده از رنگ سفید، طراحی متفاوت پشتی صندلی های جلو، طرح الماسی روکش صندلی، پوشش داخلی درها و قسمتی از داشبورد و طراحی جدید قسمت میانی داشبورد حال و هوای متفاوتی را ایجاد کرده است. برای کابین Chery Tiggo 7 Pro Plug-in Hybrid. دوربینی نیز در ستون A سمت چپ تعبیه شده است تا علاوه بر تشخیص چهره، بی توجهی راننده را نیز تشخیص دهد.

برنامه جذاب شهر موتور گدرزی به خبرنگاران گفت

به گفته کسری شیروانی، امکان مقایسه این خودرو با دیگر نسخه های تیگو 7 برای خبرنگاران و علاقه مندان به این خودرو فراهم شد. این تجربه رانندگی را می توان یکی از اولین تست های میدانی برای یکی از نسخه های جدید تیگو 7 نیز دانست که پس از ارائه نمایشگاه، هیچ خبرنگاری فرصت تست رانندگی با آن را در میدان آزمایشی نداشت.

سایر برنامه های تنظیم خودرو گودرزی

اما برنامه بومی سازی خودروهای گودرزی به موارد فوق محدود نشد در زیر نیز یکی از جدیدترین خودروهای وارداتی ارائه شده در اختیار خبرنگاران قرار گرفته است که البته در حال حاضر اطلاعاتی از این خودرو منتشر نشده است. اما تنها تا این حد، می توان گفت یکی از جذاب ترین تجربه ها در بازار بین المللی خودرو در اختیار مشتریان ایرانی قرار خواهد گرفت.

بخوانید:  روزنامه دنیای خودرو - شماره 2036

در پایان لازم است از شهرک خودرو گودرزی برای برنامه ریزی و اجرای این تجربه رانندگی و افزایش آگاهی عمومی در مورد خودروهای هیبریدی پاک و قدرتمند تشکر و قدردانی شود.

همچنین بر اساس وعده های داده شده از سوی تیم مدیریت و بازاریابی این مجموعه، این مجموعه رویدادهای مهم و هیجان انگیزتری را تا پایان سال جاری برگزار خواهد کرد. این گروه همچنین به اضافه کردن برندها و مراکز خدماتی برای سایر خودروسازان ادامه خواهد داد و در ماه های آینده شاهد افتتاح یکی از این مراکز با هدف توسعه و گسترش خدمات ارائه شده به مشتریان خواهیم بود.

منبع: https://www.donyayekhodro.com/news/249668/%D8%A7%D9%88%D9%84%DB%8C%D9%86-%D8%AA%D8%B3%D8%AA-%D8%AF%D8%B1%D8%A7%DB%8C%D9%88-%D8%AA%DB%8C%DA%AF%D9%887-PHEV-%D8%AF%D8%B1-%D8%B4%D9%87%D8%B1%DA%A9-%D8%A7%D8%AA%D9%88%D9%85%D8%A8%DB%8C%D9%84-%DA%AF%D9%88%D8%AF%D8%B1%D8%B2%DB%8C