در سال های اخیر گام های موثری در سراسر جهان برای تولید و فروش خودروهای تجاری سنگین و نیمه سنگین تمیز و کم آلاینده برداشته شده است. در این راستا، دولت ها، تولیدکنندگان و صاحبان ناوگان همگی نقش مهمی در دستیابی به اهداف پاک دارند. منطقه آسه آن به عنوان منطقه ای موثر در کاهش آلاینده های زیست محیطی، که دارای صنعت پیشرفته و پیشرفته ای است، برنامه هایی را برای کاهش انتشار آلاینده ها بررسی کرده است.
بنابراین پیش بینی می شود 10 کشور در منطقه آسه آن تا پایان سال 2029 بتوانند رشدی را در بازار خودروهای تجاری به ثبت برسانند و بخشی از این رشد به دلیل توسعه فعالیت های تجارت الکترونیک و اقتصاد پس از بحران باشد. بهبودی اپیدمی کووید-19 در منطقه
انتظارات حاکی از آن است که بازار خودروهای تجاری در این کشورها تا پایان دوره 2024-2029 سالانه 7 درصد رشد خواهد کرد.
بهبود بازار کسب و کار در 10 کشور آسه آن از طریق عبور COVID-19 و توسعه تجارت الکترونیک
بازار خودروهای تجاری در منطقه آسه آن (ACEAN)، گروهی متشکل از 10 کشور واقع در جنوب شرقی آسیا، در 8 آگوست 1967 (17 مرداد 1346) توسط تایلند، سنگاپور، فیلیپین، مالزی و اندونزی تشکیل شد و به دنبال آن و ویتنام، میانمار، لائوس، کامبوج و برونئی نیز به عواملی مانند شهرنشینی سریع و افزایش تقاضا برای خدمات لجستیکی کارآمد، به ویژه در بخش های خرده فروشی و تجارت الکترونیکی پیوستند. در حال رشد است.
علی رغم تأثیر اولیه همه گیری کووید-19، که فروش را کاهش داد، با افزایش نیاز به حمل و نقل کالاهای مصرفی فله، بازار در منطقه بهبود یافته است.
چشم انداز رشد بازار تجاری در کشورهای آسیای جنوب شرقی
اندازه بازار خودروهای تجاری در منطقه آسه آن در سال 2024 می تواند به 55.74 میلیارد دلار برسد. این در حالی است که پیش بینی می شود ارزش بازار این خودروها در منطقه آسه آن تا سال 2029 به 78.08 میلیارد دلار برسد که در دوره پیش بینی رشد 6.97 درصدی را نشان خواهد داد. بازار خودروهای تجاری در انجمن کشورهای جنوب شرقی آسیا (ASEAN) شاهد رشد قوی در سال 2023 بود که می توان آن را به افزایش توسعه زیرساخت ها، افزایش تقاضا برای وسایل نقلیه لجستیکی پس از گسترش فعالیت های تجارت الکترونیک و بهبود اقتصادی پس از کووید-1 نسبت داد. 19 همه گیری در منطقه.
از سوی دیگر می توان گفت که توسعه سریع شهرنشینی و نیاز به حمل و نقل انبوه مواد باعث بهبود شرایط بازار خودروهای تجاری در این کشورها شده است.
به طور کلی، انتظار می رود بازار خودروهای تجاری آسه آن به دلیل توسعه اقتصادی، هزینه های مصرف کننده و تنظیم سیاست های جاری مرتبط با انتشار گازهای گلخانه ای، منحنی رشد خود را در دوره پیش بینی ادامه دهد.
نقش دولت ها در توسعه بازار تجاری آسه آن
پس از بهبود نسبی اقتصاد در سراسر جهان پس از همه گیری کووید-19، این منطقه از این وضعیت مستثنی نبود، اما دولت های این کشورها نیز برنامه هایی را برای توسعه بازار خودروهای تجاری در نظر گرفتند.
بر این اساس، مقررات سختگیرانه آلایندگی خودرو و پیشرفت در فناوری خودرو در منطقه، تقاضا برای خودروهای تجاری جدید از جمله خودروهای تجاری سبک را افزایش داده است.
علاوه بر این، ابتکارات دولت برای کاهش انتشار کربن، تولیدکنندگان را تشویق به سرمایه گذاری در خودروهای سنگین الکتریکی و تمیز کرده است که بر پویایی کلی بازار تأثیر می گذارد.
بر این اساس، در درازمدت و همراه با مقررات سخت گیرانه تر آلایندگی خودرو، پیشرفت در ایمنی خودرو، معرفی سیستم های کمک راننده در وسایل نقلیه جدید، و خدمات لجستیکی رو به رشد در بخش های خرده فروشی و تجارت الکترونیک در سراسر آسه آن، تقاضا برای محصولات جدید را افزایش می دهد. و محصولات پیشرفته خواهد شد یافته ها انتظار می رود افزایش یابد
از سوی دیگر، در میان خودروهای تجاری، انتظار می رود با گسترش سریع تجارت الکترونیک، تقاضا برای خودروهای تجاری سبک افزایش یابد.
دولت ها در سراسر منطقه آسه آن به خودروسازان فشار می آورند تا انتشار کربن حاصل از احتراق گازوئیل را کاهش دهند و با انتشار گازهای گلخانه ای مقابله کنند و تولیدکنندگان را مجبور به سرمایه گذاری در توسعه کامیون های الکتریکی کنند.
طبق مقررات اداره کنترل آلودگی تایلند (PCD) از سال 1998، تمام کامیون های سنگین جدید باید استانداردهای آلایندگی یورو 6 را برای جلوگیری از آلودگی خودرو رعایت کنند. این امر منجر به خرید خودروهای تجاری جدیدتر و سازگارتر شد.