برند «پیرلی» از ابتدا تا امروز
انتشار: آذر 13، 1403
بروزرسانی: 27 خرداد 1404

برند «پیرلی» از ابتدا تا امروز



این برندها از 147 پیچ چالش برانگیز نوربرگ رینگ برای ارزیابی عملکرد سیستم تعلیق و کنترل عملکرد محصولات خود استفاده می کنند. اما خودروسازان همیشه متولی بسیاری از شرکت هایی هستند که ممکن است مستقیماً خودرو تولید نکنند، اما مستقیماً در فرآیند ثبت نام خودرو دخالت دارند. یکی از این برندها پیرلی است که لاستیک های آن در دنیا بسیار شناخته شده است.

پیرلی تولید کننده طیف گسترده ای از لاستیک ها برای انواع خودرو است. این شرکت یکی از قدیمی ترین برندهای موجود در بازار محسوب می شود و قدمت آن به سال 1872 برمی گردد که تایرهای انعطاف پذیر را برای استفاده در کالسکه تولید کرد. با گسترش خودروها در سراسر جهان، پیرلی فرصتی برای حضور بیشتر در بازار دید. پیرلی با استفاده از تجربه به دست آمده در تولید تایرهای انعطاف پذیر، تولید تایرهای خودرو را در سال 1901 آغاز کرد.

این شرکت روز به روز رشد کرد و تایرهای پیشرفته ای را برای اتومبیل های جاده ای و مسابقه ای تولید کرد. پیرلی تایرهای رادیال عریض را با همکاری لانچیا در دهه 1970 معرفی کرد. این لاستیک ها ارتفاع دیواره جانبی کمتر و عرض بیشتری داشتند. عرض لاستیک های رادیال به آنها کمک می کند تا علاوه بر ایجاد چسبندگی لازم در مسابقات رالی و در عین حال تحمل فشارهای بالای مسابقه، عملکرد نرم تری داشته باشند. امروزه پیرلی یکی از بزرگترین تولیدکنندگان تایر در جهان است و محصولات آن در خودروهای شاخصی مانند مک لارن آرتورا و بی ام و IX استفاده می شود.

پیرلی همچنین حضور پررنگی در ورزش موتوری دارد و از سال 2011 تنها تامین کننده لاستیک برای خودروهای فرمول 1 و قهرمانی سوپربایک جهان از سال 2003 است. همچنین ممکن است بدانید که تایرها یکی از مهم ترین جنبه های یک خودروی با عملکرد بالا هستند زیرا آنها تنها بخشی از خودرو در تماس با زمین است و بنابراین باید این چهار نقطه تماس نیروهای فرمان، ترمز و شتاب را کنترل کنند.

این نیروها در خودروهای با قدرت بالا بسیار زیاد است و با افزایش سرعت و وزن خودرو، کمیت آنها نیز افزایش می یابد و در نتیجه لاستیک ها در معرض فشار قرار می گیرند. برای ساخت لاستیک و ایجاد الگوی آج مناسب روش های ساخت مختلفی وجود دارد.

اگر یکی از اجزای تایر با اجزای دیگر هماهنگ نباشد، عملکرد نهایی خودرو آسیب خواهد دید. لاستیک های بی کیفیت با گذشت زمان داغ می شوند، بیشتر فرسوده می شوند و چسبندگی آنها کاهش می یابد. بسته به هدف تولید، تایرهای مسابقه ای را می توان برای عملکرد بهینه در دماها و سطوح مختلف طراحی کرد.

اما لاستیک های جاده باید در شرایط مختلف کار کنند. به همین دلیل، برندهایی مانند پیرلی آزمایش های متعددی را برای اطمینان از کیفیت لاستیک خود انجام می دهند. یکی از بهترین امکانات تست لاستیک و خود خودرو در جهان، پیست نوربرگ رینگ 20 کیلومتری است که دارای 147 پیچ موی سر است و یک معیار واقعی به حساب می آید.

پیرلی از مدار نوربرگ رینگ به عنوان یکی از بهترین آزمایشگاه های خود استفاده می کند. پیرلی نقش برجسته ای در توسعه خودرو دارد و تایرهای سفارشی را برای محصولات پیشرو مانند فراری لافراری توسعه داده است.

این شرکت می گوید که هر سال بیش از یک دور در پیست نوربرگ رینگ رکورد می کند. پیرلی ارتباط نزدیکی با برندهای آلمانی مانند آئودی و پورشه دارد و از سال 2019 تاکنون کمتر از 8 رکورد با خودروهای مختلف به دست آورده است. برای مثال پیرلی در سال 2023 با همکاری پورشه رکورد سریع ترین خودروی برقی تاریخ را به نام خود ثبت کرد. ساخته شده در جهنم سبز.

اگرچه پیرلی رکورد دور نوربرگ رینگ را در اختیار دارد، اما رکورد فعلی متعلق به شرکت دیگری است. اگرچه پورشه شریک دیرینه پیرلی است، اما 919 هیبرید Tribute رکورددار فعلی نوربرگ رینگ از لاستیک های میشلین استفاده می کند. این هیولای تک سرنشین 1160 اسب بخاری توانست دور جهنم سبز را در 5 دقیقه و 19.55 ثانیه در جولای 2017 به پایان برساند.



منبع: https://www.donyayekhodro.com/news/252050/%D8%A8%D8%B1%D9%86%D8%AF-%D9%BE%DB%8C%D8%B1%D9%84%DB%8C-%D8%A7%D8%B2-%D8%A2%D8%BA%D8%A7%D8%B2-%D8%AA%D8%A7-%D8%A7%D9%85%D8%B1%D9%88%D8%B2