یکی از اعضای هیئت تحریریه روزنامه دنیای خودرو در این باره نوشت:
اگرچه انحصار بازار خودروی کشور به دست چینی ها درآمده و از قضا در بازار ایران تغییراتی را در فضای بازاریابی و فروش به وجود آورده اند، اما شرکت های چینی و واردکنندگان و شرکای ایرانی آنها باید به خوبی بدانند. خوب که فروش پایان رابطه با مشتری نیست و نه تنها پس از تحویل خودرو، نیاز به ارتباط مستمر و صحیح با مشتری منطقی است.
آنچه که مشتری در بازار پس از فروش خودرو بیشتر انتظار دارد، راحت ترین خدمات برای خریداران است که می تواند شرایط را به نفع این شرکت ها حفظ کند.
با وجود کمبود قطعات یدکی در بازارها و حتی توزیع کنندگان مجاز، این موضوع از گذشته تا به امروز مطرح بوده و به نظر می رسد تاخیرهای چند روزه تا چند ماهه برای تعمیر برخی از قطعات خودرو امری طبیعی است، اما این روزها با افزایش رقابت در بازار با ورود خودروهای خارجی، ضروری است تعمیرگاه های مرکزی و برخی از نمایندگی ها خدمات پس از فروش ارائه دهند و تلاش بیشتری کنند.
برای مثال مشکل فنی موتور یا گیربکس خودرو چیزی نیست که بتوان در آینده به راحتی بر آن غلبه کرد و آن را تعمیر کرد. بنابراین شرکت ها برای به دست آوردن سهم بیشتری از بازار باید تبلیغات زیاد و حتی ایجاد زیرساخت های مختلف نوبت دهی را سرلوحه کار خود قرار دهند و روش های ارتباطی را برای جلب رضایت بیشتر مشتریان بیابند تا غفلت از این مهم باعث شود. منجر به غفلت آنها نشود. هزینه های زیادی را به مالکان تحمیل نکنید.
از طرفی مالکان خودرو باید راهی برای تعمیر و استفاده از خدمات گارانتی داشته باشند.
در چنین شرایطی در گام اول لازم است شرکتها روشهای انتصاب خود را اصلاح کنند و در گامهای بعدی وزارت حریم خصوصی نیز باید بازوی نظارتی خود را بر ارائه خدمات پس از فروش تقویت کند.
در چنین حالتی نه تنها از بار روانی مصرف کننده کاسته می شود، بلکه با تعمیر سریع قطعات معیوب هزینه کمتری نیز از سازنده دریافت می شود.
منبع: https://www.donyayekhodro.com/news/249793/%D8%A8%D9%87-%D8%B3%D9%88%DB%8C-%D8%AC%D9%84%D8%A8-%D8%B1%D8%B6%D8%A7%DB%8C%D8%AA-%D8%A8%DB%8C%D8%B4%D8%AA%D8%B1-%D9%85%D8%B4%D8%AA%D8%B1%DB%8C%D8%A7%D9%86