بوش از پیرلی برای ارتقاء سنسورهای داخلی کمک گرفت

این دو شرکت قرارداد توسعه مشترکی را امضا کرده‌اند که به گفته آنها اساساً با هدف ایجاد راه‌حل‌های مبتنی بر نرم‌افزار و عملکردهای رانندگی جدید به لطف حسگرهای تعبیه‌شده در تایرها، که به عنوان سنسورهای درون تایر نیز شناخته می‌شوند، است. برای رانندگان، این به معنای کنترل بیشتر، راحتی، ثبات و دینامیک رانندگی بهتر است. پیرلی، که قصد دارد این فناوری را Cyber ​​Tire بنامد. این اولین سیستم مبتنی بر تایر با حسگرهای داخلی است که داده ها را جمع آوری کرده و برای پردازش فوری به وسیله نقلیه منتقل می کند. بوش قبلاً فناوری خود را با تایرهای پیرلی در جریان سرمایه گذاری مشترک اولیه با سازنده سوپراسپرت ایتالیایی پاگانی در برنامه ESP تطبیق داده بود.

پیرلی اعلام کرده است که فناوری Cybertire در Pagani Utopia Roadster اطلاعات وضعیت تایر را به واحد کنترل ESP منتقل می کند. بوش به عنوان یک تامین کننده جهانی فناوری و خدمات اعلام کرد که در این همکاری از تخصص خود در زمینه سخت افزار و نرم افزار در همه انواع سیستم ها برای توسعه بیشتر این فناوری استفاده خواهد کرد.

با ادغام این تخصص و فناوری‌های سخت‌افزاری پیرلی در لاستیک‌ها، سخت‌افزار، نرم‌افزار، مدل‌سازی تایر و الگوریتم‌ها همگی به اوج هماهنگی می‌رسند. امکان پذیر باشد. این سیستم با استفاده از فناوری بلوتوث کم انرژی (BLE) با مصرف انرژی بسیار کم کار می کند. به گفته این شرکت ها، پیرلی و بوش اکنون قصد دارند از فناوری MEMS بوش برای کاربردهای داخل تایر استفاده کنند.

Pagani Utopia یک اثر هنری با موتور V12 توئین توربو و گیربکس دستی است که دارای فضای داخلی بسیار مجلل است. بنابراین تنها چیزی که می تواند این محصول بی نقص را بهبود بخشد، مونروف با بازشو است. بدنه اتوپیا رودستر از فیبر کربن ساخته شده و دارای رنگ قرمز Habanero با الهام از رنگ قرمز دبی مدل Zonda است.

بخوانید:  کوچک‌ شدن سبد محصولات وارداتی با سقف قیمتی و موانع استانداردی

آرمان شهر بدون سقف بهتر از همیشه به نظر می رسد. این محصول شامل تمام عناصر طراحی نسخه کوپه است. مانند چراغ های جلو دوتایی گرد، جلوپنجره باز، چراغ های عقب دایره ای و اگزوزهای چهارگانه. حتی الگوی باز شدن درب به شکل پروانه نیز حفظ شده است. اتوپیا رودستر بر روی چرخ های 21 اینچی در محور جلو و چرخ های 22 اینچی در عقب سوار می شود. این رینگ ها با لاستیک های پیرلی P Zero Corsa Cyber ​​پوشانده شده اند.

این لاستیک ها نو هستند و کاملا با ظاهر خودرو مطابقت دارند. همچنین ویژگی هایی مانند ABS، کنترل کشش و کنترل کشش وجود دارد که همانطور که گفته شد با سنسورهای پردازنده Corsa Cyber ​​هماهنگ شده است.

سقف اتوپیا رودستر از نوع متحرک و محکم است. وزن نسخه رودستر با نسخه کوپه برابر است و به 1280 کیلوگرم می رسد. به لطف بدنه مونوکوک ساخته شده از تیتانیوم و کربن، وزن خودرو کاهش یافته است. پاگانی همچنین از بیش از 40 فرمول از مواد کامپوزیتی برای سبک نگه داشتن خودرو استفاده کرده است.

نسخه رودستر به همان موتور 6 لیتری توربوشارژ دوقلو V12 ساخت مرسدس AMG مجهز شده است. این موتور 852 اسب بخار قدرت و 1100 نیوتن متر گشتاور تولید می کند. نیروی تولید شده از طریق دیفرانسیل الکترومکانیکی به محور عقب می رسد.

حداکثر سرعت Utopia Roadster به صورت الکترونیکی به 349 کیلومتر در ساعت محدود شده است که حدود 5 کیلومتر در ساعت کمتر از حداکثر سرعت نسخه کوپه است. خریداران اتوپیا رودستر می توانند این محصول را با گیربکس هفت سرعته دستی یا گیربکس هفت سرعته اتوماتیک سفارش دهند.

بخوانید:  تولید تمام محصولات ایران خودرو با استانداردهای ۸۵ گانه

نوع دوم گیربکس به سرعت دنده را عوض می کند. مانند کوپه Pagani Utopia، نسخه رودستر کمیاب خواهد بود، زیرا تنها 130 دستگاه تولید خواهد شد. قیمت آن حدود 3.4 میلیون دلار است. اتوپیا رودستر اولین نمایش خود را در هفته اتومبیل مونتری در ماه آگوست انجام داد.

منبع: https://www.donyayekhodro.com/news/251949/%D8%A8%D9%88%D8%B4-%D8%A8%D8%B1%D8%A7%DB%8C-%D8%A7%D8%B1%D8%AA%D9%82%D8%A7%DB%8C-%D8%B3%D9%86%D8%B3%D9%88%D8%B1%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%AF%D8%A7%D8%AE%D9%84%DB%8C-%D8%A8%D9%87-%DA%A9%D9%85%DA%A9-%D9%BE%DB%8C%D8%B1%D9%84%DB%8C-%D8%A2%D9%85%D8%AF