ژانگ پس از ترک سمت فعلی خود به عنوان نایب رئیس بخش خودرو گروه هیوندای موتور خدمت خواهد کرد. خوزه مونیز اسپانیایی پیش از این مدیرعامل هیوندای و جنسیس در آمریکای شمالی بود و پیش از آن بیش از 15 سال مدیرعامل نیسان در چین و آمریکای شمالی بود.
تغییرات اخیر رهبری هیوندای نشان دهنده تلاش های این شرکت برای تقویت موقعیت جهانی خود و پاسخگویی به مسائل جدید در بازار خودرو است. به گفته بسیاری از کارشناسان خودرو، مونس به لطف تجربیات و نظرات خلاقانه خود می تواند آینده درخشانی را برای هیوندای رقم بزند.
این خودروساز کره ای چشم انداز خود را با نام «هیوندای راه» ایجاد کرده است. هدف این چشم انداز ایجاد آینده ای مبتنی بر تحرک و انرژی های جدید است.
تنش های مدیریتی قرن بیست و یکم در هیوندای
علیرغم رشد سریع این خودروساز کره ای در دو دهه گذشته، این خودروساز با چالش های زیادی در بالاترین سطوح تصمیم گیری مواجه بوده است. در سال 2006، دولت کره جنوبی تحقیقات و بازجویی های فنی را در مورد چانگ مونگ کو و فعالیت های او به عنوان مدیر عامل هیوندای موتور آغاز کرد. دولت کره جنوبی به دلیل شبهاتی که در زمینه فساد مالی داشت دست به چنین کاری زد.
در 28 آوریل 2006، ژانگ دستگیر و به اختلاس 106 میلیون دلار متهم شد. در نتیجه این اتفاقات، کیم دونگ جین، مدیرعامل و نایب رئیس هیوندای، به جای او رهبری شرکت را بر عهده گرفت.
در 30 سپتامبر 2011، Yeltxiong Sak بازنشستگی خود را اعلام کرد و از سمت مدیریت خود در شرکت هیوندای موتور استعفا داد. در طول انتقال این موقعیت مهم، چانگ مونگ کو و کیم یوک جو به طور مشترک وظایف مدیریت شرکت را به اشتراک خواهند گذاشت. این روند تا سال 2018 ادامه داشت تا اینکه تصمیم گرفتند Jaehoon Chang را به عنوان مدیرعامل انتخاب کنند.
تجربیات ژاپنی یک تاجر اسپانیایی
اکنون خوزه مونیز، مدیر باتجربه نیسان، به عنوان مدیرعامل جدید هیوندای معرفی شده است. مونس از سال 2019 در هیوندای بوده و در این مدت توانسته رکوردهای بی سابقه ای را در فروش و سودآوری برای کره ای ها به ثبت برساند.
او از طریق رهبری قوی خود، سهم بازار هیوندای و جنسیس را در آمریکای شمالی افزایش داد و عملکرد شرکت را مطابق با استراتژیهای فروش سود محور هیوندای بهبود بخشید.
یکی از اهداف اصلی مونز در سمت جدید خود، تقویت جایگاه هیوندای در نسل بعدی موتورها است. این شرکت بر توسعه فناوری های الکتریکی و هیدروژنی تمرکز خواهد کرد و از چشم انداز مشتری محور هیوندای “پیشرفت برای بشریت” پیروی می کند.
مونیز با تمرکز بر گسترش سبد محصولات الکتریکی هیوندای، به ویژه با معرفی مدل های جدیدی مانند Ioniq 9، نشان داد که برای آینده ای الکتریکی کاملا آماده است.
Ioniq 9 در نمایشگاه خودروی لس آنجلس 2024 رونمایی خواهد شد. با توجه به سابقه چشمگیر مونز در نیسان و تویوتا، انتظار می رود که او در مواجهه با مشکلات جهانی مانند عدم اطمینان اقتصادی و افزایش هزینه ها، هیوندای را به خوبی رهبری کند.
او به شدت بر موضوع جذب بهترین استعدادهای بین المللی برای تقویت تیم مدیریتی هیوندای تاکید دارد. هیوندای در دوران تصدی مونیز پیشرفت های چشمگیری داشته است.
آنها توسعه محصولاتی مانند هیوندای Ioniq 5 را به Moons نسبت می دهند. همچنین به عنوان مدیرعامل هیوندای آمریکای شمالی، اقدامات مناسبی برای توسعه این برند در سراسر آمریکا انجام داد.
تحت رهبری او، هیوندای 12.6 میلیارد دلار برای توسعه یک سایت تولید خودروهای الکتریکی هزینه کرد. او همچنین دو سرمایه گذاری مشترک باتری جدید در گرجستان ایجاد کرد.
خوزه مونیز به عنوان مدیرعامل هیوندای و جنسیس آمریکای شمالی با معرفی هیوندای IONIQ 9 در نمایشگاه خودرو لس آنجلس به پایان می رسد.
هیوندای Ioniq 9، مانند هیوندای Ioniq 5، بخشی از پروژه های Munz در گسترش محدوده الکتریکی هیوندای شناخته شده است.
سری خودروهای الکتریکی هیوندای آیونیک توانسته نظر طیف وسیعی از مصرف کنندگان را به خود جلب کند.
جائه هون چانگ، مدیرعامل سابق هیوندای و رئیس جدید بخش خودرو گروه خودروسازی هیوندای، درباره انتصاب مونیز به عنوان مدیرعامل هیوندای گفت: “ژوزه یک مدیر ثابت با تجربه جهانی قابل توجه است که انتخاب ایده آلی برای رهبری هیوندای در عصر رقابت فزاینده است.” . مشکلات B2B و تجاری اخیراً اعلام کردیم که هیوندای استراتژی مهمی بر اساس حمل و نقل و انرژی ایجاد کرده است و با Monz و سایر اعضای تیم مدیریتی، آینده بسیار روشنی برای هیوندای است.
منبع: https://www.donyayekhodro.com/news/252107/%D8%AA%D8%A7%D8%AC%D8%B1-%D8%A7%D8%B3%D9%BE%D8%A7%D9%86%DB%8C%D8%A7%DB%8C%DB%8C-%D8%B3%DA%A9%D8%A7%D9%86-%D8%AE%D9%88%D8%AF%D8%B1%D9%88%D8%B3%D8%A7%D8%B2%DB%8C-%DA%A9%D8%B1%D9%87-%D8%B1%D8%A7-%D8%AF%D8%B1-%D8%AF%D8%B3%D8%AA-%DA%AF%D8%B1%D9%81%D8%AA