دستیابی به ثبات و در نتیجه ارتقای کیفیت محصولات تولیدی یکی از مهمترین اهداف شرکت خودروسازی آرین پارس بود. تولید بر اساس رشد کیفی باعث شده است که محصول لاماری شرکت ایما آرین پارس موتور همواره در گزارش های سازمان بازرسی و کیفیت استاندارد ایران (ISQI) جایگاه ممتازی را به خود اختصاص دهد. در جدیدترین گزارش این سازمان شاهد ثبات و بهبود کیفیت ایما لاماری با وجود افزایش عمق داخلی این محصول هستیم.
در همین راستا، مهرداد خادر، معاون کیفیت شرکت آرین پارس موتور اظهار داشت: در گزارش اخیر سازمان بازرسی کیفیت و استاندارد ایران (ISQI) در بخش خودروهای سواری، علیرغم افزایش عمق ورودی ساخت خانه و با استفاده از اصول توسعه محصول APQP، ما توانستیم تامین کنندگان خود را راضی کنیم و نتایج کیفی را افزایش دهیم.
وی با اشاره به امتیاز کیفی بالای محصول لاماری ایما در زمان تحویل به مشتریان، افزود: اگر نتایج ارزیابی این بخش را با محصولات اروپایی و کره ای که قبل از تحریم ها در داخل مونتاژ می شدند مقایسه کنیم، در واقع امتیاز کیفی اولیه ما برابر است. نسبت به کیفیت این خودروها
معاون کیفیت شرکت آرین پارس موتور گفت: خودروها را از سه ماه تا 24 ماه پس از تحویل به مشتری توسط واحد خدمات پس از فروش ارزیابی می کنیم. این شاخص ها نشان می دهد که نتایج ما با خودروهای شناخته شده بین المللی قابل مقایسه است. این رشد نشان می دهد که در لاماری ایما کیفیت اولیه خوب و کیفیت ماندگاری بسیار بالایی داریم. علاوه بر این باید تاکید کنم که در خودروهای گروه آریان ضریب اطمینان بالایی وجود دارد و به نوعی این دو نشانگر یکدیگر را تثبیت می کنند.
مهرداد خادر با اشاره به رشد کیفی خودروهای تجاری و کامیون های گروه آرین گفت: برای اولین بار در بخش خودروهای تجاری و کامیونت رتبه اول کیفیت اولیه را کسب کردیم که نشان از گسترش کیفیت و تولید دارد. سیستمهایی که در هنگام استفاده از مونتاژ خودرو در گروه آرین استفاده میشوند ما همیشه مشتاق بهبود کیفیت تامینکنندگان بودهایم و سعی کردهایم مقام اول را در کیفیت اولیه کسب کنیم.
قائم مقام شرکت کیفی آرین پارس موتور پس از مقایسه عملکرد کیفی این شرکت طی یک سال گذشته و سال جاری، از نرخ رشد و ارتقای کیفیت تولید صحبت کرد. با توجه به کیفیت اولیه هنگام تحویل خودرو به مشتریان، ما توانستیم در مدت هشت ماه نمرات خود را تثبیت کنیم و کیفیت محصولات را حفظ کنیم. وی تاکید کرد: این ثبات کیفیت در مدت هشت ماه با وجود افزایش عمق ساخت داخلی اتفاق افتاد و بر اساس گزارش سازمان بازرسی کیفیت و استاندارد ایران، افت کیفیت محصول مشاهده نشد.
مهرداد خادر با اشاره به اقدامات انجام شده در شرکت آرینپارس موتور در راستای تثبیت و ارتقای کیفیت محصولات، گفت: تمرکز ما روی بخش قطعات و مونتاژ داخل کارخانه بود. ما قطعات ساخت داخل را طبق اصول کیفی خود ارتقاء دادیم و در بخش قطعات یدکی “CKD” تامین کنندگان انتخاب و مطابقت داده شدند تا کیفیت قطعات را بر اساس استانداردهایی که در رابطه با شرکت مادر داشتند ارزیابی کنند.
وی افزود: به منظور ارتقای کیفیت اولیه، سیستم فرش را بهبود دادیم و با تامین کننده خارجی و شرکت مادر ارتباط مستقیم برقرار کردیم. این فرآیند کیفیت قطعات CKD را مانند روزهای اولیه تولید حفظ کرده است. یعنی قطعات CKD را با کیفیت بالا عرضه کرده و روی خودروها نصب کرده ایم. خبر خوب این است که این قطعات از دوام بسیار بالایی نیز برخوردار هستند.
معاون کیفیت آرین پارس موتور با تاکید بر اینکه این واحد تولیدی در سال جاری از سازمان بازرسی کیفیت و استاندارد ایران نمره بسیار قابل قبولی کسب کرده است، گفت: نمرات کیفی که امسال برای Lamarre Emma گرفتیم معادل 5 درجه کیفی است. STARS سیستم بازرسی کیفیت را گذرانده است. طبق سیستم جدید، هر چه نتایج به صفر نزدیکتر باشد، عملکرد بهتر و مشکلات کمتری خواهد داشت. با توجه به اینکه ارزیابی خودروهای تولیدی شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران به 9 کد تقسیم میشود، خودروی مری اما در قسمتهای مختلف بدنه، ساختار، رنگ، تزیینات و عملکرد هیچ گونه ایراد حتی جزئی نداشت. بر این اساس، این محصول با توجه به ارزیابی بسیار مثبتی که دریافت کرده است، یکی از با کیفیت ترین خودروهای سواری در بازار ایران می باشد.
وی در پایان گفت: این وضعیت کیفی همراه با عملکرد کلی خودرو مانند شتاب و راحتی مسافران در هنگام رانندگی و سفرهای جاده ای، وضعیت بسیار مناسبی را برای مشتریان فراهم می کند.
منبع: https://car.ir/news/29168-lamari-quality-stability