ترامپ از چینی ها خواست در آمریکا لوازم الکترونیکی تولید کنند
انتشار: تیر 31، 1403
بروزرسانی: 28 اردیبهشت 1404

ترامپ از چینی ها خواست در آمریکا لوازم الکترونیکی تولید کنند



در آخرین سخنرانی رئیس جمهور سابق آمریکا شرایط کنونی به گونه ای توصیف شد که ادامه آن منجر به از بین رفتن کامل صنعت خودرو در این کشور شود. دونالد ترامپ از مبارزات انتخاباتی خود برای هدف قرار دادن سیاست های خودروهای الکتریکی جو بایدن استفاده کرده و قول داده است که در اولین روز ریاست جمهوری خود اقدامی انجام دهد. ترامپ در یک سخنرانی در کنوانسیون ملی جمهوری خواهان در میلواکی گفت: «من در روز اول به فرمان خودروهای الکتریکی پایان خواهم داد.

وی گفت: این اقدام صنعت خودروسازی آمریکا را از نابودی کاملی که در حال حاضر رخ می دهد نجات می دهد و هزاران دلار برای مصرف کنندگان آمریکایی به ازای هر خودرو صرفه جویی می کند.

انتقاد از شرایط خودساخته

در حالی که دولت بایدن دستوری برای خودروهای الکتریکی ندارد، منتقدان محدودیت های جدید آلودگی هوا که توسط EPA در ماه مارس اعمال شد می گویند که آنها به طور غیرقانونی خودروسازان را مجبور به فروش خودروهای الکتریکی می کنند. با این حال ترامپ در همان سخنرانی گفت که چین باید در اینجا خودروهای برقی بسازد. خودروسازان آمریکایی از ترس خودروهای ارزان قیمت چینی می گویند که یکی از گروه های صنعتی آن را «رویداد در سطح انقراض» می خواند، بنابراین درخواست ترامپ از چینی ها طنز به نظر می رسد.

ترامپ شامگاه پنجشنبه در سخنرانی خود گفت: «در حال صحبت کردن، چین در حال ساخت کارخانه های بزرگ در آن سوی مرز در مکزیک است» تا خودروهایی را برای فروش در ایالات متحده تولید کند.

وی ادامه داد: این کارخانه ها در آمریکا ساخته می شود و توسط مردم اداره می شود. در غیر این صورت برای جلوگیری از ورود آنها به کشور، برای هر خودرو 200 درصد عوارض گمرکی در نظر گرفته می شود.

این نظرات مشابه اظهاراتی است که او در ماه مارس در یک گردهمایی در اوهایو درباره استقبال خودروسازان چینی برای ساخت کارخانه در ایالات متحده بدون نام بردن از هیچ شرکتی انجام داد. بی وای دی، بزرگترین تولیدکننده خودروهای الکتریکی در چین، به دنبال تاسیس یکی از بزرگترین کارخانه های خودروسازی خود در مکزیک است.

مخالفت هماهنگ علیه واردات چین

ترامپ و بایدن هر دو به دنبال جلوگیری از ورود خودروهای ساخت چین به ایالات متحده هستند تا از تولیدکنندگان داخلی محافظت کنند. اما به نظر می رسد نامزد جمهوری خواه رویکرد عملی تری را با شرکت های خودروسازی چینی در پیش گرفته است.

در مقابل، بایدن به طور گسترده از خودروهای مرتبط با چین، از جمله خودروهایی که در خارج از این کشور ساخته شده اند، انتقاد کرده است.

دولت بایدن تلاش کرد شرکت هایی را که حداقل ۲۵ درصد مالکیت یک نهاد دولتی چین را در اختیار دارند از معافیت های مالیاتی محروم کند. همچنین تحقیقاتی را در مورد خودروهای مجهز به نرم افزار ساخت چین که می تواند اطلاعات و ایمنی شهروندان آمریکایی را به خطر بیندازد، آغاز کرد.

اظهارات ترامپ در مورد خودروهای برقی درست لحظاتی قبل از انتقاد از آنچه که به گفته او تریلیون ها دلار صرف هزینه های بیهوده «مربوط به کلاهبرداری سبز جدید» است، بیان شد.

او گفت که در عوض این پول را به پروژه هایی مانند جاده ها، پل ها و سدها اختصاص خواهد داد، هرچند هنوز مشخص نیست که چگونه به این تعهد عمل خواهد کرد. قانون زیرساخت های اداری بایدن در حال حاضر این بخش را پوشش می دهد.

ترامپ بیزاری خود از خودروهای برقی را پنهان نکرد و مدعی شد که این خودروها کار نمی کنند و به نفع چین و مکزیک هستند و به کارگران خودروسازی آمریکایی آسیب می رسانند.

در مقابل، بایدن تغییر به سمت وسایل نقلیه باتری دار را یکی از سیاست های مهم آب و هوایی و صنعتی خود قرار داده است و هدف او این است که 50 درصد از کل فروش خودروهای جدید تا سال 2030 برقی باشد. آنها همچنین می خواهند با پکن سرسخت به نظر برسند. به سمت دور دوم در ماه نوامبر حرکت کنید.

در طول این کمپین، ترامپ از COVID-19 به عنوان "ویروس چینی" یاد کرد و با تشویق شدید حضار، مذاکرات تجاری خود با دولت چین در زمان حضورش در کاخ سفید را یادآور شد.

در مقابل برق

عدم علاقه دونالد ترامپ به خودروهای برقی برای همه روشن است.

رئیس جمهور سابق آمریکا مدعی است که خودروهای برقی به اندازه کافی کارایی ندارند و وعده داد که در صورت ورود مجدد به کاخ سفید، سیاست های تشویقی بایدن برای تولید و فروش این محصولات را لغو کند.

اعمال 100 درصد عوارض گمرکی برای خودروهای برقی وارداتی از مکزیک از دیگر وعده های وی است. اما تحلیلگران بر این باورند که حتی در صورت انتخاب مجدد ترامپ و حذف سیاست های حمایتی دولت از خودروهای برقی، تا زمانی که سیاست های جدید موثر باشد، بازار ممکن است به سطحی از پویایی و پیشرفت برسد که بدون حمایت دولت به رشد خود ادامه دهد. .

به گزارش نیویورک تایمز، سال گذشته در اتفاقی بی سابقه 1.2 میلیون آمریکایی خودروهای برقی خریداری کردند که 7.6 درصد از فروش خودروهای جدید را شامل می شد و این گروه از خودروها از حاشیه وارد بازار آمریکا شدند.

تحلیلگران انتظار دارند که این میزان در سال جاری به 10 درصد افزایش یابد که به گفته محققان می تواند نقطه عطفی برای استفاده سریع و گسترده از خودروهای الکتریکی در نظر گرفته شود. در حالی که ریاست جمهوری ترامپ نمی تواند جلوی پیشرفت و تحول در توسعه خودروهای الکتریکی را بگیرد، سیاست های ترامپ این پتانسیل را دارد که این مسیر را مختل و بی ثبات کند و این رویه ممکن است پیامدهای مهمی در مقابله با گرمایش زمین داشته باشد.

جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده، خودروهای برقی را در قلب برنامه های اقلیمی خود قرار داده است و دانشمندان می گویند تغییر سریع خودروهای بنزینی به نسخه های برقی یکی از مؤثرترین راه ها برای کاهش انتشار دی اکسید کربن است که به طور خطرناکی سیاره زمین را گرم می کند.

سال گذشته گرم ترین سال ثبت شده بود و دانشمندان می گویند جهان در مسیر گرم شدن بیشتر است، تا جایی که بخش هایی از سیاره غیرقابل سکونت شدن است.



منبع: https://www.donyayekhodro.com/news/250000/%D8%AA%D8%B1%D8%A7%D9%85%D9%BE-%DA%86%DB%8C%D9%86%DB%8C-%D9%87%D8%A7-%D8%B1%D8%A7-%D8%AF%D8%B9%D9%88%D8%AA-%D8%A8%D9%87-%D8%B3%D8%A7%D8%AE%D8%AA-%D8%A8%D8%B1%D9%82%DB%8C-%D9%87%D8%A7-%D8%AF%D8%B1-%D8%AE%D8%A7%DA%A9-%D8%A2%D9%85%D8%B1%DB%8C%DA%A9%D8%A7-%DA%A9%D8%B1%D8%AF