صنعت خودرو مدت هاست که استراتژی مشخصی ندارد و در دولت چهاردهم تلاش می شود با تدوین برنامه های کوتاه مدت، میان مدت و بلندمدت با در نظر گرفتن مشکلاتی مانند ممنوع کردن
مهمترین چیزی که مسعود بازیکیان را متمایز می کند، رویکرد کارشناسی او در برخورد با مسائل است. او هیچ کاری را بدون مشورت با کارشناسان انجام نمی دهد. این امر در صنعت خودرو به دلیل تخصص آن بیشتر مشهود است. علت تشکیل کارگروه معرفی وزرا نیز به دلیل همین نگاه به تخصص رئیس جمهور است.
از دیدگاه پزشکان، بر اساس برنامه پنج ساله هفتم، با تکیه بر قوانین مجلس و از همه مهمتر با اتکا به کارشناسان خبره در تدوین مقررات به عنوان بخش مهمی از قوانین کشور، مشکلات صنعت خودرو برطرف خواهد شد. حل کرد. قوانین در زمینه خودرو کافی است، اما مقررات برای اطمینان از اجرای صحیح قانون نیازمند کار کارشناسی است.
در دوران نژاد حسینیان وزیر اسبق صنایع سنگین قانونی داشتیم که یکی از بهترین قوانین کشور در حوزه خودرو به شمار می رفت که امروزه نیز با حفظ ساختار اولیه و اعمال تغییرات و تغییرات قابل استفاده است. اصلاحات به روز رسانی ها اگر بخواهیم واردات خودرو را آغاز کنیم، به جای آزادسازی واردات برای عموم مردم بدون در نظر گرفتن موانع، ابتدا باید مقررات کامل داشته باشیم تا فرآیند واردات ساده و قانونی شود.
مثلاً اگر شخصی بخواهد خودرو وارد کند، می خواهیم خودروها را در کدام آزمایشگاه و با کدام متخصص معاینه کنیم؟ به همین دلیل این موضوع را با بهره برداری از تقاضای بازار خودرو و نه به نفع مردم، چالشی برای دولت چهاردهم می دانیم. اگر اصولاً باید این موضوع انجام می شد، باید از طریق وزارت صمت اعلام می شد نه سخنگوی رسمی دولت.
دیدیم که آیین نامه قانون واردات باید با حضور کارشناسان سازمان استاندارد، وزارت ایمنی، وزارت نفت و ... تدوین شود تا بتوانیم واردات را اصولی و سالم انجام دهیم. نگاهی جامع و در نظر گرفتن همه جوانب.
بازار خودرو به عنوان بازار سرمایه ای که مردم برای حفظ ارزش پول وارد آن می شوند، نیاز به سیاست اصولی دارد و نمی توان با تصمیمات خودسرانه آن را مدیریت کرد. در دولت پزشکان قطعا شاهد دخالت های نابجا از سوی مدیران ارشد و وزرا در امور خبرگان نخواهیم بود.