تلاش ژاپن برای زنده نگه داشتن بنزین

اتحاد برند ژاپنی بار دیگر تأیید می کند که تویوتا، مزدا و سوبارو به دنبال بهبود موتورهای احتراق داخلی خود با موتورهای الکتریکی و باتری های جدید هستند.

این اتحاد در نقطه مقابل روند فعلی در صنعت خودرو قرار می گیرد، جایی که اکثر برندها به دنبال تولید محصولات الکتریکی هستند. این سه خودروساز دلیل اصلی این تصمیم را درک عمیق آنها از سلیقه و سبک زندگی متنوع مصرف کنندگان و همچنین اعتقاد آنها به آینده موتورهای احتراق داخلی می دانند. ژاپنی ها همچنین به توسعه ابعاد موتورهای احتراق داخلی ادامه خواهند داد تا به هدف خود برای دستیابی به بی طرفی کربن دست یابند.

به گفته تویوتا، مزدا و سوبارو، موتورهای جمع و جور باعث کاهش ابعاد وسایل نقلیه می شوند که تاثیر مثبتی بر آیرودینامیک و مصرف سوخت دارد. در عین حال، با این تلاش ها می توان استانداردهای سختگیرانه انتشار را نیز تصویب کرد. همچنین باید بدانیم که موتورهای جدید این سه شرکت به طور کامل با بنزین کار نمی کنند زیرا ژاپنی ها به دنبال سوخت های جایگزین مانند سوخت های مصنوعی و هیدروژن هستند.

ماساهیرو مورو، مدیرعامل مزدا گفت: «ما با بهبود موتورهای احتراق داخلی برای عصر الکتریکی و همچنین پیگیری رویکردهای مختلف برای دستیابی به هدف خنثی بودن کربن، به ارائه محصولات جذاب به مشتریان ادامه خواهیم داد.

آتسوشی اوساکی، مدیرعامل سوبارو نیز گفت که هدف بی طرفی کربن باید اولویت اصلی ژاپن برای استفاده در آینده باشد.

کوجی ساتو، مدیرعامل تویوتا نیز معتقد است که استراتژی این سه برند به مشتریان امکان انتخاب های متنوع را می دهد. او همچنین برنامه های مربوط به شرکت ها را رقابت دوستانه می داند.

بخوانید:  حضور چین در بازار خودروی ایران نباید منجر به حذف خودروسازی کشور شود!

ساتو می‌گوید: «برای ارائه انتخاب‌های متنوع به مشتریان و دستیابی به هدف بی‌ثباتی کربن، باید با چالش موتورهای پیشرفته مقابله کنیم.

البته با وجود این برنامه ها، تویوتا همچنان از خودروهای برقی حمایت می کند و می خواهد تا سال 2030 حداقل 30 خودروی الکتریکی جدید به بازار عرضه کند. ژاپنی ها می خواهند تا سال جاری سالانه حدود 3.5 میلیون خودروی بدون آلایندگی بفروشند.

10 خودرو از 30 خودروی ذکر شده تا سال 2025 به طیف محصولات تویوتا در اروپا خواهند پیوست.از جمله این خودروها می توان به مدل کراس اوور مفهومی Urban اشاره کرد که سال گذشته معرفی شد.

خودروهای کوچکی مانند Aygo از موتورهای الکتریکی استفاده نخواهند کرد زیرا هزینه باتری آنها بسیار بالاست. مزدا همچنین چندین میلیارد دلار برای برقی‌سازی محصولات خود تا سال 2028 سرمایه‌گذاری می‌کند و سوبارو می‌خواهد تا آن زمان 8 خودروی الکتریکی روانه بازار کند.

منبع: https://www.donyayekhodro.com/news/249614/%D8%AA%D9%84%D8%A7%D8%B4-%DA%98%D8%A7%D9%BE%D9%86%DB%8C-%D9%87%D8%A7-%D8%A8%D8%B1%D8%A7%DB%8C-%D8%B2%D9%86%D8%AF%D9%87-%D9%86%DA%AF%D9%87-%D8%AF%D8%A7%D8%B4%D8%AA%D9%86-%D8%A8%D9%86%D8%B2%DB%8C%D9%86%DB%8C-%D9%87%D8%A7