توتال اعلام کرد تا سال ۲۰۵۰ هیچ کربنی در فعالیتهای خود تولید نخواهد کرد و این روند از نقطه تولید تا زمان مصرف توسط مشتری رعایت خواهد شد.
در دنیا توتال ۲۸۰ ایرلاین را در ۳۰۰ فرودگاه پشتیبانی میکند.
در این میان توتال با گوسین همکاری کرده تا علاوهبر استانداردسازی شرایط استفاده از وسایل برقی به عنوان یک دستگاه سوخترسان از روندی برای طراحی و ساخت این خودروها استفاده کند که کمترین اثر زیستمحیطی را بر روند تامین سوخت و نگهداری از هوایپماها داشته باشد و البته کمترین اثر از کربن در این روند دیده شود.
گفتنی است که توتال یکی از بزرگترین تامینکنندگان سوخت در فرانسه، اروپا و آفریقا برای تجهیزات هوایی به حساب میآید و تجربه زیادی در تولید انواع دستگاههای سوخترسانی و تانکرهای سوخت مخصوص هواپیما دارد.
زمان تحویل این خودرو سوخترسان برقی تا پایان سال ۲۰۲3 معین شده است. توتال برای ساخت این خودرو به همکاری با شرکت گوسین (Gaussin) پرداخته که ۴۰سال سابقه طراحی و تولید باتری برای خودروهای برقی و هیبرید را دارد.
یکی از برنامههای این شرکت تولید دستگاههای خودران برای فوردگاههاست که براساس برنامهریزی قبلی این شرکت تا سال ۲۰۳۰ ازاولین نمونههای آن رونمایی خواهد شد.
منبع: https://www.donyayekhodro.com/news/245904/%D8%AA%D9%88%D8%AA%D8%A7%D9%84-%D8%A8%D8%B1%D8%A7%DB%8C-%D8%A7%DB%8C%D8%B1%D8%A8%D8%A7%D8%B3-%D8%AE%D9%88%D8%AF%D8%B1%D9%88-%D8%A8%D8%B1%D9%82%DB%8C-%D8%B3%D9%88%D8%AE%D8%AA-%D8%B1%D8%B3%D8%A7%D9%86-%D8%B3%D8%A7%D8%AE%D8%AA
پیش از این هم گوسین با همکاری زیمنس برخی تجهیزات فرودگاهی را در فرانسه تبدیل به انواع برقی کرده بود.
در مورد گوسین هم باید گفت این شرکت سالانه برای ۵۰هزار دستگاه خودرو در سراسر دنیا باتری تولید میکند که این خودروها از انواع تمام برقی، هیبرید، پلاگین-هیبرید و هیدروژنی یا پیلسوختی هستند.
قرار است توتال برای ساخت این خودرو از باتریها لیتیوم-یونی استفاده کند که توسط شرکت سافت (Saft) در کارخانه نرساک در جنوب فرانسه ساخته شده است.
این شرکت همکاری نزدیکی به تولیدکنندگان هواپیما، ایرلاینها و فرودگاهها دارد و برای هرکدام از این بخشها سرویسهای مختلفی ارائه میکند.