اگرچه این قانون به طور خاص باتری های وسایل نقلیه الکتریکی بزرگتر مانند اتومبیل، کامیون یا موتور سیکلت را مستثنی نمی کند، تمرکز اصلی آن بر روی باتری های کوچکتر است. با توجه به محبوبیت روزافزون دوچرخه های الکترونیکی و اسکوترها، داشتن برنامه هایی برای بازیافت صحیح این باتری ها بسیار مهم است.
این اقدام ایلینوی را به 9 ایالت دیگر و واشنگتن دی سی اضافه می کند که از سازندگان باتری خواسته اند تا برنامه های بازیافت را تامین کنند. این ایالت ها شامل واشنگتن، کالیفرنیا، مینه سوتا، آیووا، ورمونت، نیوجرسی، مین، نیویورک و مریلند هستند. علاوه بر این، 19 ایالت دیگر، از جمله تگزاس، پنسیلوانیا، ویرجینیا، و کارولینای شمالی، نیازمند بازیافت باتری هستند. اما نیازی به تامین مالی از سوی تولیدکنندگان ندارد.
کشورهایی که در این دو دسته قرار نمی گیرند، در حال حاضر نیازی به بازیافت باتری ندارند. برای آخرین اطلاعات، می توانید از وب سایت Call2Recycle که برای ردیابی این الزامات اختصاص داده شده است، بازدید کنید. زیرا ممکن است این قوانین در طول زمان تغییر کنند.
این برنامه یکی از محبوب ترین برنامه های بازیافت باتری در ایالات متحده است که با همکاری تولید کنندگان باتری و خودروهای برقی، باتری های مستعمل را جمع آوری و بازیافت می کند.
قانون جدید ایلینوی در 9 آگوست 2024 توسط فرماندار پریتزکر امضا شد و در سال 2026 اجرایی خواهد شد.
این قانون بر لزوم بازیافت باتری های حاوی فلزات گرانبها برای جلوگیری از انتشار مواد مضری که می تواند به محیط زیست آسیب برساند، تاکید می کند. این اقدام نه تنها از محیط زیست محافظت می کند، بلکه از نظر اقتصادی نیز ارزشمند است.
قوانین بازیافت باتری وسایل نقلیه الکتریکی (EV) در ایالات متحده به دلیل افزایش تولید و استفاده از این وسایل نقلیه و اهمیت مدیریت ضایعات الکترونیکی به ویژه باتری ها در حال تحول و تکامل هستند.
در سطح فدرال، قوانین خاصی مانند قانون باتری وجود دارد که به طور کلی استفاده و دفع باتری ها را کنترل می کند. اما این قوانین اغلب شامل باتریهای معمولی (مانند باتریهای سرب اسیدی) میشوند و به طور خاص بر باتریهای لیتیوم یونی که در خودروهای الکتریکی استفاده میشوند تمرکز نمیکنند.
قانون مواد خطرناک (RCRA) یکی دیگر از این قوانین است. این قانون فدرال بر مدیریت زباله های خطرناک حاکم است و باتری های لیتیوم یون مورد استفاده در خودروهای الکتریکی را می توان به عنوان مواد خطرناک طبقه بندی کرد. این امر باعث می شود دفع و بازیافت آنها مشمول مقررات سختگیرانه تری شود.
به عنوان پیشرو در تنظیم بازیافت باتری خودروهای الکتریکی، کالیفرنیا قوانینی را وضع کرده است که سازندگان خودروهای الکتریکی را ملزم به ایجاد برنامه های بازیافت برای باتری های لیتیوم یونی می کند. ایالت کالیفرنیا نیز مراکز ویژه ای را برای جمع آوری و بازیافت باتری تعیین کرده است.
واشنگتن یکی دیگر از ایالتهای دارای قوانین سختگیرانه بازیافت باتری خودروهای الکتریکی است که تولیدکنندگان را ملزم به تامین بودجه برنامههای بازیافت باتری میکند.
منبع: https://www.donyayekhodro.com/news/250379/%D8%AA%D9%88%D8%B3%D8%B9%D9%87-%D8%B5%D9%86%D8%B9%D8%AA-%D8%A8%D8%A7%D8%B2%DB%8C%D8%A7%D9%81%D8%AA-%D8%A8%D8%A7%D8%AA%D8%B1%DB%8C-%D9%88%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D9%84-%D9%86%D9%82%D9%84%DB%8C%D9%87-%D8%A8%D8%B1%D9%82%DB%8C-%D8%AF%D8%B1-%D8%A7%DB%8C%D8%A7%D9%84%D8%A7%D8%AA-%D9%85%D8%AA%D8%AD%D8%AF%D9%87