توقف تولید خودروهای افسانه ای از سال 2025 (قسمت سوم)
انتشار: دی 29، 1403
بروزرسانی: 07 اردیبهشت 1404

توقف تولید خودروهای افسانه ای از سال 2025 (قسمت سوم)


با شروع سال 2025، چندین خودروساز بزرگ مدل های جدیدی را روانه بازار کردند و همزمان برخی از خودروهای قدیمی را کنار گذاشتند. در قسمت های یک و دو این مجموعه، خودروهایی از برندهایی مانند فورد، شورلت و هوندا را بررسی کردیم که به دلیل تغییرات بازار یا روش های جدید تولید دیگر عرضه نخواهند شد.

اکنون در قسمت سوم، نگاهی داریم به خداحافظی تلخ و شیرین با مدل هایی از برندهای مطرح جهان، از میتسوبیشی میراژ گرفته تا نیسان GTR و پورشه 718 باکستر. در زیر اطلاعات بیشتری در مورد این خودروها و دلایل توقف تولید آنها ارائه می کنیم.

طبق گزارش ها، نسخه های هاچ بک و سدان میتسوبیشی میراژ تا پایان سال 2024 به فروش می رسد. این مدل با قیمت اولیه 17955 دلار همچنان یکی از ارزان ترین خودروهای آمریکاست. اما عملکرد ضعیف و پلت فرم قدیمی آن را به یک فروش دشوار تبدیل می کند.

ترکیب جدید و بهبود یافته Mini شامل کلابمن محبوب نمی شود. شما همچنان می توانید در سال 2024 یکی را انتخاب کنید، اما کمتر از 100 دستگاه از نسخه نهایی در ایالات متحده با قیمت 47145 دلار در دسترس خواهد بود. بعد، Mini در حال حاضر از واگن خود پیشی می گیرد.

زمان زیادی می گذرد، اما نیسان GT-R در ماه اکتبر به طور رسمی به تولید ایالات متحده پایان می دهد. نیسان خودروی اسپورت نمادین خود را با دو مدل خاص، Skyline Edition و Takumi Edition عرضه می کند که ادای احترام به سری طولانی GT-R است. R34 GT-R فعلی در سال 2009 رونمایی شد.

نیسان تیتان

پایان افسانه ها: این خودروها تا سال 2025 نمی رسند (9).webp

نیسان تایتان یکی دیگر از مدل های قدیمی نیسان است که تا سال 2025 تولید نمی شود. اگرچه پیکاپ ها معمولاً تجارت بزرگی هستند، نیسان کمتر از 20000 تیتان در سال 2023 فروخته است، بنابراین زمان زیادی نخواهد داشت.

پورشه 718 باکستر

پایان افسانه ها: این خودروها تا سال 2025 نمی رسند (7).webp
پورشه 718 باکستر و کیمن یک سال دیگر در ایالات متحده باقی می مانند تا خودروهای برقی به بازار برسند. اما حداقل در اروپا، این دو خودروی اسپرت مقررات ایمنی عمومی اتحادیه اروپا را که شامل امنیت سایبری می شود، رعایت نمی کنند. این بدان معنی است که از ژوئیه 2024 دیگر نمی توانید مدل هایی را که با این مقررات مطابقت ندارند ثبت نام کنید. با این حال، مدل جدید الکتریکی باید در چند سال آینده در اروپا عرضه شود.

رم کلاسیک 1500

خسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسس ادامه!

رم 1500 کاملا نو است. اما نزدیک به پنج سال از فروش Ram 1500 Classic در کنار پیکاپ جدید و بهبود یافته می گذرد. متأسفانه، این بدان معناست که مدل V-8 در خط تولید Ram متوقف خواهد شد.

Ram 1500 مدل TRX

پایان افسانه ها: این خودروها تا سال 2025 نمی رسند (6).webp

RAM 1500 مدل TRX مرده است و با RHO جدید جایگزین خواهد شد. این بدان معناست که پیکاپ 702 اسب بخاری پس از امسال در ایالات متحده عرضه نخواهد شد. خریداران همچنان می توانند مدل سوپرشارژ را با قیمت 98335 دلار خریداری کنند، اما این پیکاپ تنها در تعداد محدود موجود است.

تویوتا سوپرا 4 سیلندر

پایان افسانه ها این خودروها تا سال 2025 نمی رسند (29).webp
خبر خوب این است که سوپرای شش سیلندر حداقل برای چند سال دیگر هنوز در دسترس است. خبر بد این است که هر کسی که به یک مدل چهار سیلندر مقرون به صرفه امیدوار است باید بازار کارکرده را بررسی کند. تویوتا تا پیش از سال 2025، احتمالاً به دلیل کاهش فروش، سوپرای 4 سیلندر را رسماً متوقف خواهد کرد.

تویوتا ونزا

پایان افسانه ها، این خودروها تا سال 2025 وارد نمی شوند (15).webp

تویوتا شاسی بلند هیبریدی فراموش شده را بین سال های 2020 تا 2024 ساخت، اما موفقیت بزرگی برای این خودروساز ژاپنی نبود. طی چهار سال، تویوتا فقط چند هزار مدل ونزا در ماه فروخت که در اوایل سال 2021 به بیش از 9000 مدل رسید.



منبع: https://car.ir/news/29601-discontinued-cars-2025-3