تولید سیستم ترمز جدید خودروهای برقی از مرسدس بنز
انتشار: آذر 07، 1403
بروزرسانی: 27 خرداد 1404

تولید سیستم ترمز جدید خودروهای برقی از مرسدس بنز


کالیپر ترمز بخشی از سیستم ترمز دیسکی است که در بسیاری از خودروها بخصوص ترمزهای جلو استفاده می شود. این کالیپرها حاوی پیستون ترمز هستند و وظیفه آنها متوقف کردن چرخ های خودرو با ایجاد اصطکاک با دیسک ترمز (روتور) است. داخل هر کولیس یک جفت صفحه فلزی به نام لنت ترمز وجود دارد.

هنگامی که راننده پدال ترمز را فشار می دهد و مایع هیدرولیک از لوله های ترمز به سمت کالیپر می رود، پیستون ها منبسط می شوند و لنت های ترمز را به سمت دیسک فشار می دهند. سرعت چرخ کاهش می یابد

سیستم های دیگری مانند ترمز بادی، ترمز نواری و روش فلینت استون وجود دارد. اما کاربرد همه آنها تقریباً یکسان است. این از اصطکاک برای کاهش سرعت استفاده می کند. اکنون مرسدس بنز سیستم «ترمز هنگام رانندگی» را برای خودروهای الکتریکی اختراع کرده است.

تولید سیستم ترمز جدید خودروهای برقی از یک شرکت

این سیستم که در مرکز تحقیق و توسعه این شرکت در Sindelfingen، آلمان توسعه یافته است، ترمزها را مستقیماً در سیستم انتقال نیرو ادغام می کند، در آرایشی که بسیار شبیه ترمز گیربکس عمل می کند. این سیستم شبیه صفحه کلاچ است. اما ویژگی های منحصر به فرد خود را دارد.

همچنین هیچ کولیسی وجود ندارد. اما یک لنت ترمز دایره ای تعبیه شده است که مستقیماً به شفت خروجی الکتروموتور متصل می شود که به یک حلقه ثابت که توسط آب خنک می شود فشار وارد می کند.

به گفته مرسدس بنز، سیستم «ترمز موتور» نیازی به تعمیر و نگهداری در طول عمر خودرو ندارد، که می تواند هزاران دلار صرفه جویی کند که معمولاً برای تعمیر و تعویض سیستم ترمز هزینه می شود. حتی بقایای بالش و گرد و غبار در یک محفظه داخلی کوچک جمع می شود که نیازی به تخلیه ندارد.

هنگام رها شدن پدال گاز، موتورهای خودروهای الکتریکی مانند ترمز عمل می کنند. زیرا این قابلیت را دارند که برق را به باتری ها برگردانند و در این فرآیند سرعت خودرو را کاهش دهند. با این حال، هنوز یک سیستم ترمز واقعی مورد نیاز است. سیستم "ترمز موتور" در حال آزمایش است و مرسدس بنز معتقد است که هیچ سایش ترمز در این سیستم وجود ندارد. زیرا این سیستم توسط آب خنک می شود. در عین حال، به دلیل اینکه سیستم «ترمز موتور» تمام قطعات را از چرخ ها جدا می کند، وزن خودرو به میزان قابل توجهی کاهش می یابد که باعث می شود خودرو کنترل بهتری داشته باشد و تجربه سواری را بهبود بخشد. همچنین می توان چرخ ها را از نظر آیرودینامیکی کارآمدتر کرد، بدون اینکه سیستم ترمز روی هر چرخ وجود داشته باشد.

سیستم ترمزی که نیازی به تعمیر یا تعویض ندارد باعث صرفه جویی در وقت و هزینه مالک خودرو می شود. ادغام قطعات همچنین باعث صرفه جویی در هزینه تولیدکنندگان و خرید مواد اولیه می شود و تاثیر کمتری بر محیط زیست خواهد داشت.

در حالی که مرسدس بنز بر روی طراحی مجدد سیستم های ترمز سنتی برای خودروهای الکتریکی خود تمرکز می کند، سایر شرکت ها در حال بازنگری در معماری خودروهای تمام الکتریکی هستند. برای مثال، REE با جابجایی همه چیز از زیر کاپوت به پشت چرخ ها، رویکرد جالبی را در پیش گرفت.

در این سیستم، موتورها، پیشرانه، فرمان، سیستم تعلیق و ترمزها در پشت چرخ ها قرار گرفته اند و یک پلت فرم مدولار را ایجاد می کنند که هر چیزی را می توان روی آن ساخت. از کامیون های تحویل گرفته تا خودروهای اسپرت و حتی کمپینگ. اما اینکه آیا ترمزهای جدید مرسدس بنز به استاندارد جدیدی تبدیل می شوند یا صرفاً برای بهبود کیفیت خودروهای الکتریکی لوکس استفاده می شوند، موضوعی است که به مرور زمان مشخص خواهد شد.



منبع: https://www.donyayekhodro.com/news/251973/%D8%AA%D9%88%D9%84%DB%8C%D8%AF-%D8%B3%D8%A7%D9%85%D8%A7%D9%86%D9%87-%D8%AA%D8%B1%D9%85%D8%B2-%D8%AC%D8%AF%DB%8C%D8%AF-%D8%AE%D9%88%D8%AF%D8%B1%D9%88%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%A7%D9%84%DA%A9%D8%AA%D8%B1%DB%8C%DA%A9%DB%8C-%D8%AA%D9%88%D8%B3%D8%B7-%D9%85%D8%B1%D8%B3%D8%AF%D8%B3-%D8%A8%D9%86%D8%B2