
بروزرسانی: 27 خرداد 1404
تویوتا از مدل سوپرا، نسخه نهایی، با قدرت 429 اسب بخار رونمایی کرد
نسخه نهایی A90
این خودرو اولین نسخه از نسخه نهایی است که به گفته تویوتا DNA موتور جلو و دیفرانسیل عقب سوپرا را بیان می کند. همانطور که انتظار دارید، یکی از متفاوت ترین خودروهای جدید امروزی است که کاملاً متفاوت از سایر خودروهای استاندارد به نظر می رسد.

بخش TGR-E موتور اسپورت تویوتا در کلن با اسپویلر جلو الهام گرفته از مسابقه، پیش بند جلو و گلگیر مرکزی کاملاً از فیبر کربن که برای بهینه سازی تعادل فشار هوا و ایجاد GT4 فوق سریع آزمایش شده است، ظاهری جذاب به این مدل می بخشد!
همچنین تغییراتی در موتور و سیستم انتقال قدرت ایجاد شد و قدرت موتور از 335 اسب بخار به 429 اسب بخار و گشتاور از 369 پوند بر فوت به 420 پوند فوت افزایش یافت. حداکثر سرعت به 268 کیلومتر در ساعت رسید و موتور با اگزوز تیتانیومی Akrapovic همراه است.

سیستم خنک کننده موتور توسط یک رادیاتور فرعی تقویت و متصل شد و مسیرهای خنک کننده جدید از طریق دیفرانسیل عبور کردند. نسخه نهایی از یک گیربکس شش سرعته دستی استفاده می کند.
اما این همه ویژگی های بخش فنی نیست. شاسی و سیستم تعلیق با قطعاتی شبیه به خودروی مسابقه ای GT4 ارتقا یافته است و اکنون از قطعات KW و کیت کمبر پس از فروش استفاده می کند. فرمان به صورت الکترونیکی برای احساس بهتر بهبود یافته است. کل شاسی با یک کیت بار فشرده سازی کامل در صندوق عقب، داخل کاپوت، گلگیرها و زیرشاخه مانند خودروهای GT4 تقویت شده است. ترمزها اکنون دارای برچسب های برمبو با دیسک های سوراخ دار جلو و عقب هستند.
این خودرو به لاستیک های میشلین پایلوت اسپورت کاپ 2 متکی است که با چرخ های 19 اینچی در جلو و چرخ های 20 اینچی در عقب عرضه می شوند. نسخه نهایی لنت ترمز با ضریب اصطکاک بالاتر نیز خواهد داشت.
تویوتا تنها 300 دستگاه از این مدل تولید خواهد کرد.

مدل سبک وزن اوو
Lightweight Evo یکی دیگر از نسخه های نهایی سوپرا است و در کمال تعجب، نسخه باریک تری از سوپرای معمولی است. روشن نیست که آیا این خودرو از مدل استاندارد سبک تر است یا خیر، اما به نظر می رسد نسخه "لایت" یک سوپرا با عملکرد بالا باشد.

برای این منظور، سوپرا از دیسک های ترمز بزرگتر، زوایای کمبر متفاوت و شاسی و سیستم تعلیق بهبود یافته استفاده می کند. کمک فنرها به صورت الکترونیکی کنترل می شوند، اما در اینجا از طریق نرم افزار بهینه شده اند. فرمان نیز به همین ترتیب بهبود یافته است. مانند نسخه نهایی، کل خودرو تقویت شده است، اما با رول بار پنهان شده در زیر بدنه به جای پوشش فلزی کامل در صندوق عقب!
مدل Lightweight Evo مانند نسخه های دیگر از کیت بدنه Super Sport استفاده نمی کند، اما از اسپویلر عقب فیبر کربنی ظریف تر همراه با قوس های چرخ های جلو جدید بهره می برد.
هر دو مدل ویژه تویوتا سوپرا را می توان از ژانویه سفارش داد.
منبع: https://car.ir/news/29444-car-news-first-official-pictures-toyota-supra-final-edition