جدیدترین همکاری هیوندای با جنسیس G80

در سال 2015 مدیران این شرکت خودروسازی تصمیم گرفتند که برند جنسیس را به عنوان برند لوکس هیوندای انتخاب کنند. در ابتدای این مسیر، G80 به عنوان یک سدان خانوادگی لوکس بزرگ در سگمنت E تولید و روانه بازار شد. با بالاترین امکانات و قیمت مناسب. این ویژگی ها این خودرو را به یک سدان ارزشمند در بازار جهانی تبدیل کرده است.

نگاهی به طراحی زیبای بدنه جنسیس G80

در سال 2015، برند جنسیس رسما از هیوندای جدا شد و به عنوان زیرمجموعه این خودروساز معروف کره ای، شروع به طراحی و تولید محصولات لوکس کرد. اگرچه این اتفاق در سال 2015 رخ داد، اما سدان G80 آخرین محصولی است که نام هیوندای را قبل از جنسیس یدک می‌کشد. این خودرو در سال 2016 در نمایشگاه بین المللی خودروی آمریکای شمالی به نمایش درآمد و مسیر جدید جنسیس را برای همگان آشکار کرد.

نسل دوم هیوندای جنسیس یا نسل اول جنسیس G80 که با نام DH شناخته می‌شود، شاهکاری از طراح اصلی آئودی و طراح ارشد هیوندای، پیتر شرایر است. نسل اول جنسیس G80 به لطف عناصر زبان طراحی جدید هیوندای و البته سبک طراحی جدید جنسیس از سبکی بسیار سخاوتمندانه و جذاب بهره می برد.

جدیدترین همکاری هیوندای با جنسیس G80

با نگاهی به نمای جانبی نسل اول جنسیس G80 (معروف به DH)، یک خط افقی تیز با مجموعه ای از سطوح صاف روی بدنه آن مشاهده می کنیم. به لطف کاپوت کشیده، پشت کوتاه و همچنین ستون C کشیده و سقف منحنی که موقعیت کوپه فست بک را در این خودرو ایجاد می کند، شخصیت زیبا و جذاب سدان خانوادگی لوکس بزرگ کلاس E به نمایش گذاشته شده است. در این میان در نظر گرفتن بهترین تناسب در طراحی بدنه و استفاده از رینگ های 18 و 19 اینچی را نمی توان نادیده گرفت که به اعتبار بالای این خودرو کمک زیادی کرده است.

در طراحی جلوی جنسیس G80، نسل اول دی اچ، شاهد طراحی جدید در سبک هیوندای و سنت شکنی در سبک جنسیس هستیم; چراغ های نسبتا بزرگ جلو (که شبیه قطرات آب هستند) در ترکیب با جلوپنجره 6 طرفه به سبک جنسیس (که در قسمت جلوی دماغه قرار دارد) به همراه خطوط تیز روی کاپوت، ظاهری نسبتا اسپرت و تهاجمی به این خودرو بخشیده است.

الگوی جلوپنجره جنسیس نمادین با جلوپنجره این خودرو آغاز شد و از این طراحی بیرون آمد. در طراحی نمای عقب، چراغ های بلند تزئین شده با گرافیک LED با اندازه ای خاص روی در صندوق عقب، ظاهری بسیار زیبا و شکیل به این سدان بزرگ خانوادگی لوکس کلاس E بخشیده است.

اضافه شدن دو اگزوز ذوزنقه ای شکل در کناره های سپر در نسخه های 3.3 لیتری و 3.8 لیتری و دو اگزوز بیضی شکل در کناره های سپر در نسخه 3.8 لیتری HTRAC و نسخه 3.3 لیتری اسپرت این لوکس را به همراه دارد. سدان یک لمس اسپرت خاص. طراحی اگزوزهای دوگانه گرد در کناره های سپر برای نسخه 5 لیتری V8، وقار این سدان را دو چندان کرده است. ناگفته نماند که در نمای عقب لوگوی هیوندای در قسمت میانی و نوشته جنسیس در سمت چپ درب عقب دیده می شود.

بخوانید:  S5 جدید; سدان چابک آلمانی معرفی شد

کابین لوکس با امکانات خصوصی

پس از باز شدن درهای جنسیس G80 DH (یا نسل دوم هیوندای جنسیس) شاهد طراحی آشنای محصولات هیوندای هستیم. طراحی کلی داشبورد شبیه هیوندای سوناتا LF است. با این تفاوت که استفاده از چرم مرغوب ناپا و تریم چوب باعث شده است که فضای داخلی این خودرو بسیار مجلل تر از سایر سدان های نیمه لوکس هیوندای به نظر برسد.

بر این اساس، طراحی کلی داشبورد ساده و ساده است و در آن زمان، ترکیب صفحه نمایش و دکمه فیزیکی، داشبوردهایی را ایجاد می کرد که زیباتر از داشبوردهای بسیار مدرن امروزی بودند. طراحان هیوندای برای مدرن جلوه دادن جنسیس G80 DH (نسل دوم هیوندای جنسیس) از یک کلاستر 7 اینچی (با نمایشگر 4.3 اینچی TFT در داخل آن) استفاده کردند.

جدیدترین همکاری هیوندای با جنسیس G80

همچنین نصب یک صفحه نمایش لمسی 9.2 اینچی با کیفیت در قسمت مرکزی داشبورد یا یک صفحه نمایش 8 اینچی لمسی با کیفیت در نسخه های 3.8 و 3.3 با تنظیمات الکترونیکی پیشرفته سیستم تهویه مطبوع باعث می شود فضای داخلی این خودرو کاملا مدرن به نظر می رسد. شایان ذکر است که نسخه V8 HTRAC 5.0 سدان خانوادگی لوکس بزرگ کلاس E در این مقاله بررسی شده است.

بر همین اساس شاهد نمایشگر 9.2 اینچی افقی در قسمت مرکزی داشبورد و نمایشگر افقی 7 اینچی در کابین این خودرو هستیم. طراحی بازشوهای مربعی در کناره های داشبورد و بازشوهای مستطیلی در قسمت میانی داشبورد حس محصولات هیوندای را به طور کامل به بیننده منتقل می کند.

همچنین کروم تزئینی و انتخاب دو رنگ برای دکوراسیون داخلی (مشکی-قهوه ای، مشکی-کرم، مشکی-شتری، مشکی-سرمه ای، مشکی-نسکافه ای و سفید)، افزودن چوب تزئینی مرغوب و استفاده از لمس های نرم پلاستیکی همگی دلایلی هستند که حس لوکس بودن به کابین جنسیس G80 DH می بخشد. فرمان چهار پره به سبک هیوندای (با آرم جنسیس)، دو پدال تعویض دنده آلومینیومی در پشت آن و یک دسته دنده اسپورت مشکی (شبیه به سدان های هیوندای آن سال ها) رانندگی جنسیس G80 5.0 HTRAC را بسیار هیجان انگیز کرده است.

بخوانید:  گسترش رباتیک از رویاهای ایلان ماسک تا رویاهای چینی ها و ژاپنی ها!

به لطف طول 4990 میلی متر، فاصله بین دو محور 3010 میلی متر، عرض 1890 میلی متر و ارتفاع 1480 میلی متر، سرنشینان این خودرو از فضای جادار، راحت و راحت برخوردار هستند. ناگفته نماند که طراحی سقف پانوراما دو تکه بزرگ باعث شده بود که نمای داخلی جنسیس G80 DH بسیار جذاب و مجلل به نظر برسد. صندلی ها نیز به گونه ای طراحی شده اند که آنها را کاملاً راحت کرده و ایمنی و راحتی بالایی را برای سرنشینان فراهم می کند. اگرچه حدود 7 سال از اولین مدل تولیدی جنسیس G80 DH (نسل دوم هیوندای جنسیس) و حدود چهار سال از عرضه آخرین مدل تولیدی آن می گذرد، اما این خودرو به امکانات رفاهی سطح بالایی مجهز شده است.

از مهم ترین امکانات رفاهی و ایمنی این سدان خانوادگی لوکس کره ای بزرگ می توان به 10 ایربگ (دارای دو ایربگ جلو زانو)، کروز کنترل هوشمند، محدود کننده سرعت، سیستم نظارت هوشمند نقاط کور، سیستم ترمز اضطراری خودکار، سیستم هشدار خروج از خط، دستیار اشاره کرد. سیستم حفظ خطوط، سیستم جلوگیری از برخورد، سیستم خروج ایمن، سیستم کمکی به حرکت در سربالایی، سیستم کنترل پایداری الکترونیکی، سیستم کنترل دینامیکی خودرو، سیستم ضد لغزش خودرو، سیستم تعلیق قابل تنظیم به کمک هوا، فرمان برقی با مکانیزم مکانیکی و موتور الکتریکی. وی به سیستم نشانگر فشار باد لاستیک، دوربین دنده عقب، دوربین 360 درجه، سیستم تهویه مطبوع دو منطقه ای با کانال و تنظیمات مجزا برای سرنشینان عقب، صندلی راننده برقی 12 جهته و 8 جهت اشاره کرد. صندلی برقی و قابل تنظیم برای سرنشین جلو، سیستم باز و بسته شدن درب عقب و سیستم صوتی حرفه ای با 17 بلندگو، آمپلی فایر 900 وات، سنسور نور و باران و نور بالا خودکار.

بررسی موتور جنسیس G80 DH

در زیر کاپوت کشیده و چهره جذاب و اسپرت جنسیس G80 DH امکان قرار دادن 6 موتور قدرتمند وجود دارد. قدرتمندترین نسخه این سدان خانوادگی لوکس کلاس E کره ای بزرگ دارای موتور 5 لیتری V8 تنفس طبیعی است. نسخه متوسط ​​این خودرو نیز دارای موتور 6 سیلندر 3.8 لیتری معروف و قدرتمند هیوندای لامبدا 2 است.

جدیدترین همکاری هیوندای با جنسیس G80

نسخه پایه این خودرو نیز دارای موتور 4 سیلندر با توربوشارژر و تزریق مستقیم سوخت است که با نام تتا 2 شناخته می شود. اما نسخه 5.0 HTRAC که در این مقاله بررسی شده است از موتور 8 سیلندر قدرتمند و عظیم با آرایش V شکل استفاده می کند. حجم 5038 سی سی.

این موتور که با نام تاو معرفی شده است، یکی از موتورهای قدرتمند هیوندای است. موتور اتمسفر 5 لیتری V8 هیوندای، به لطف سیستم تزریق سوخت مستقیم GDI درون سیلندر، سیستم زمان بندی متغیر هوشمند دوگانه سوپاپ و سیستم بسیار پیشرفته مدیریت احتراق شمع، می تواند حداکثر قدرت 407 اسب بخار در 7000 دور در دقیقه (rpm) تولید کند. حداکثر گشتاور 505 نیوتن متر در 5 هزار دور در دقیقه به آرماگان آورده شد.

بخوانید:  خط تولید Elia Cars میزبان کراس اوور VGV

جالب است بدانید که چنین قدرت و گشتاوری به لطف کاهش ابعاد محفظه احتراق تولید می شود که در آن نسبت تراکم به 11.5 به یک رسید، اندازه قطر پیستون 96 میلی متر، کورس پیستون 87 میلی متر و ساختار آلومینیومی بلوک سیلندر. هیوندای به مالکان خود در آمریکای شمالی و مناطقی که از سوخت باکیفیت اکتان 95 استفاده می کنند اعلام کرد که قدرت این موتور 8 سیلندر 5 لیتری می تواند تا 420 اسب بخار و گشتاور آن تا 550 نیوتن متر افزایش یابد. قدرت و گشتاور تولید شده توسط این موتور قدرتمند به کمک گیربکس 8 سرعته اتوماتیک تی پی ترونیک به چهار چرخ خودرو منتقل می شود.

ناگفته نماند که این مدل V8 دارای دیفرانسیل دیفرانسیل عقب است. تنها 5.6 ​​ثانیه طول می کشد تا جنسیس G80 DH با وزن 2175 کیلوگرم به سرعت 0 تا 100 کیلومتر بر ساعت برسد. حداکثر سرعت این خودرو 250 کیلومتر در ساعت است.

سواری نرم، هندلینگ نه چندان لذت بخش

چیزی که جنسیس G80 DH را به رقیبی جدی برای سدان های لوکس اروپایی تبدیل می کند، سواری نرم و باکیفیت آن است. مهندسان هیوندای در این خودرو از سیستم Dynamic Damper Control (فنرهای کمکی) استفاده کردند که دارای دمپرهای هوا قابل تنظیم است.

جدیدترین همکاری هیوندای با جنسیس G80

جدیدترین همکاری هیوندای با جنسیس G80

ساختار دوبل جناغی با قطعات آلومینیومی نیز در محور جلو و ساختار بهبود یافته چند پیوندی مشابه Faylink در محور عقب استفاده شده است تا سواری این سدان بسیار لذت بخش شود. البته نباید فراموش کرد که لاستیک های 245/40 با رینگ های آلومینیومی 19 اینچی در جلو و لاستیک های 275/35 با رینگ های آلومینیومی 19 اینچی در عقب در بهبود رانندگی این خودروی لوکس بزرگ کره ای موثر هستند. سدان خانوادگی.

در بخش هندلینگ، این خودرو به دلیل توزیع وزن 52 تا 48 و مرکز ثقل نسبتا پایین نسبت به بی ام و سری 5 و مرسدس بنز کلاس E، عملکرد ضعیف تری دارد که به لطف ساختار فرمان مکاترونیک حل شده است. از نظر ایمنی می توان گفت که جنسیس G80 DH یکی از ایمن ترین خودروهای جهان محسوب می شود، زیرا در سال 2019 به بالاترین سطح ایمنی یعنی جایزه Top Safety Pick+ از موسسه IIHS برای ایمنی بزرگراه ها دست یافت.

منبع: https://www.donyayekhodro.com/news/250332/%D8%A2%D8%AE%D8%B1%DB%8C%D9%86-%D9%87%D9%85%D9%86%D8%B4%DB%8C%D9%86%DB%8C-%D9%87%DB%8C%D9%88%D9%86%D8%AF%D8%A7%DB%8C-%D8%A8%D8%A7-%D8%AC%D9%86%D8%B3%DB%8C%D8%B3-G%DB%B8%DB%B0