در صورت همکاری دولت و وزارت امنیت برای حذف نمایندگی ها از بازار خودرو و عرضه محصولات خودروسازان بدون واسطه در بورس کالا، این محصول با قیمت مناسب به دست مصرف کننده واقعی می رسد.
در این صورت سود حاصل از مابه التفاوت قیمت خودرو در کارخانه و بازار به جای اینکه به دست واسطه ها و نمایندگی ها برود، مستقیما وارد چرخه کارخانه و تولید شده و قیمت واقعی تری را برای خودرو به همراه خواهد داشت. .
علاوه بر این با سود حاصل از افزایش احتمالی قیمت خودرو که در اختیار سازنده قرار می گیرد، شاهد تولید خودروهای با کیفیت بالاتر، رشد سرمایه گذاری و تحقق قیمت خودرو خواهیم بود.
همچنین با عرضه خودرو در بورس، آگاهی مردم از امکان خرید مستقیم خودرو بدون واسطه افزایش می یابد و قیمت خودرو به قیمت واقعی خود نزدیک می شود و ممکن است با توجه به افزایش تولید، قیمت خودرو افزایش خواهد یافت قیمت خودرو نیز به نفع مصرف کننده نهایی کاهش خواهد یافت.
به عنوان یک قاعده، حذف واسطه ها و واسطه ها از بازار منجر به قیمت گذاری واقعی می شود. از سوی دیگر، عرضه خودرو در بورس کالا اقدامی معتبر است. علیرغم اینکه صحبت از حذف شورای رقابت از قیمت گذاری خودروها می شود، افزایش قیمت کارخانه ای محصولات شرکت های خصوصی راهداری با مصوبه شورای رقابت همراه شد با سرازیر شدن کالاها به کارخانه های خودروسازی، آنها می توانند از این پول برای سرمایه گذاری و پرداخت بدهی های خود استفاده کنند تا دوباره شروع به کار کنند چرخ های صنعت خودرو دوباره به حرکت در می آیند و از طریق افزایش درآمد و رشد تولید، به کارآفرینی و افزایش اشتغال در کشور کمک می کنند. جهان ملت
در چنین شرایطی، سهام شرکت های خودروسازی و اجزای آن نیز از شرایط خوبی برخوردار شده و در مسیر رشد و سودآوری حرکت خواهند کرد. به طور کلی می توان گفت عرضه خودرو در بورس کالا کمک زیادی به رقابت پذیری این صنعت می کند و این موضوع در نهایت می تواند به تعدیل قیمت ها در بازار منجر شود.