تولیدکنندگان ترمز و قطعات مرتبط در آینده بر روی سیستمهای درایو با سیم تمرکز خواهند کرد. برمبو تست های فنی را برای این سیستم انجام داده است که اتصالات مکانیکی سنتی بین پدال ترمز و سیستم ترمز را قطع می کند. از سوی دیگر، برخی از شرکت های بزرگ فناوری خودرو، از جمله شرکت آلمانی ZF، بر روی سیستم های کنترل و تنظیم بی سیم برای فرمان، ترمز و تعلیق تمرکز کرده اند. اما سیستم جدید برمبو به نام Sensify برای ادغام ترمز احیا کننده در خودروهای الکتریکی و در عین حال بهبود عملکرد ترمز و کاهش هزینه ها و عوارض در خودروهای مختلف طراحی شده است.
سیستم SensiFi از محرک ها و حسگرهای راه دور در هر چرخ استفاده می کند تا پای راننده روی پدال ترمز را به موثرترین عامل برای بازیابی انرژی تبدیل کند. تغییر ممکن است فاصله توقف را کاهش دهد. همچنین کشش بین لنتهای ترمز معمولی و ترمزهای دیسکی – که به دلیل حفظ فشار سیستم در تماس دائمی هستند – را کاهش میدهد تا یک مزیت جزئی در کارایی و صرفهجویی ایجاد کند.
در این زمینه، کارشناسان برمبو می گویند که سیستم Sensifa راننده را از سیستمی که چندین دهه است فشار ترمز یکسانی را به هر چهار چرخ به طور همزمان اعمال می کند، دور می کند. این سیستم می تواند نیروهای ترمز را در هر چرخ به طور مستقل بر اساس نیازهای راننده، دینامیک خودرو و شرایط جاده مدیریت کند.
با Sensify، سیستم ترمز دیگر فقط مجموعه ای از قطعات نیست. بلکه اکوسیستمی است که هوش مصنوعی و نرم افزار در آن نقش فعالی دارند.
Sensify مجموعهای از کالیپرها، دیسکها و مواد اصطکاکی موجود برمبو را با فناوری دیجیتال و هوش مصنوعی ترکیب میکند تا یک پلتفرم انعطافپذیر و انقلابی ایجاد کند که شامل نرمافزار، الگوریتمهای پیشبینی و مدیریت دادهها برای کنترل دیجیتالی سیستم ترمز است.
مهندسان برمبو می گویند که این سیستم ممکن است در سال 2025 تولید شود. اما هنوز شریکی در بین شرکت های خودروسازی برای سیستم جدید ارائه نکرده اند. این سیستم بر روی برخی از مدل های تسلا در ایالات متحده در حال آزمایش است. با این حال، برمبو Sensify را به عنوان راه حلی برای طیف گسترده ای از وسایل نقلیه از SUV ها و اتومبیل های سواری گرفته تا اتومبیل های مسابقه فرمول E تبلیغ می کند.
در این رابطه، سخنگوی Brembo گفت: «Sensify انعطافپذیری بینظیری را برای شرکای سازنده ما فراهم میکند، زیرا ادغام این سیستم در خودرو آسانتر است، این به طراحان فرصتهای جدید و آزادی عمل بیشتری میدهد.
منبع: https://www.donyayekhodro.com/news/251950/%D8%AA%D9%85%D8%B1%DA%A9%D8%B2-%D8%A8%D8%B1-%D8%B3%DB%8C%D8%B3%D8%AA%D9%85-%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%AA%D8%B1%D9%85%D8%B2-drive-by-wire-%D8%AF%D8%B1-%D8%B3%D8%A7%D9%84-2025