هرچند برخی چینی سازان بازار تلاش میکنند با ارائه و برقراری مجدد روشهای فروش اقساطی برای مشتریان واقعی خود، شرایط را بهنفع آنها فراهم کنند، اما آن دسته از متقاضیان که بهامید کسب سود و درآمد برای خرید خودرو اقدام میکردند نیز گویا فعلا از ثبتنام خود منصرف شدهاند. چراکه این روزها غیر از تعداد انگشتشماری از خودروهای چینی، قیمت بازار و کارخانه اکثر مدلها یکسان یا بسیار نزدیک بههم بوده و حتی در مواردی بهای بازار کمتر از نرخ کارخانه گزارش شده است.
بهای تمامشده نخستین خودرو وارداتی یعنی چانگان سیاس ٣٥ جدید سایپا نشان میدهد قیمت این خودرو تفاوت محسوسی با رقبای چینی مونتاژی اش ندارد. این بدان معناست که یا نباید ارزش افزوده اقتصادی برای مونتاژ خودروهای چینی متصور شویم یا اینکه بهطور کلی سطح قیمت چینیهای مونتاژی بالاست .