دو برنده مسابقات قهرمانی پیکاپ هیبریدی پنج راه در بازار ایالات متحده

امروزه معرفی فناوری هیبریدی در برخی از خودروها می تواند مصرف سوخت را به میزان قابل توجهی کاهش دهد و قدرت کلی خودرو را بهبود بخشد. یکی از انواع وسایل نقلیه ای که می تواند بیشترین بهره را از تقویت الکتریکی ببرد، وانت است. تا همین اواخر، پیکاپ های هیبریدی کم و زیاد بودند. در حال حاضر، تنها 5 پیکاپ هیبریدی برای بازار ایالات متحده موجود است. کشوری که بزرگترین بازار این خودروها محسوب می شود. اینها عبارتند از فورد ماوریک، نسخه هیبریدی فورد F-150، تویوتا توندرا، تویوتا تاکوما و رام 1500.

همه این وانت بارها هیبریداسیون را به عنوان گزینه یا سطح تریم ارائه می دهند. این محدوده شامل مدل های غیر برقی نیز می شود. در همین حال، هر دو F-150 و Tundra از سیستم های هیبریدی خود برای افزایش قدرت و بهره وری استفاده می کنند. بنابراین این دو مدل در بازار هیبریدی پیشتاز هستند.

محبوب ترین پیکاپ های هیبریدی موجود در بازار کدامند؟

اینکه آیا یک کامیون هیبریدی ارزش خرید دارد یا خیر به تقاضا و نیاز مشتری بستگی دارد. Maverick، به دلایل واضح با توجه به اندازه کلی، بستر کوچکتر و پیشرانه آن، به اندازه مینی‌ون‌های بزرگتر قابل یدک‌کشی یا حمل نیست، اما بسیار ارزان‌تر است.

وانت‌های هیبریدی تاندرا و F-150 با موتورهای کمی قدرتمندتر عرضه می‌شوند. سیستم هیبریدی ملایم Ram 1500 به اندازه سیستم های هیبریدی دیگر پیکاپ تراک ها توانایی ندارد، اما کم هزینه ترین موتور در خط تولید Ram است که باید بسیاری از خریداران را متقاعد به خرید آن کند.

دو برنده مسابقات قهرمانی پیکاپ هیبریدی پنج راه در بازار آمریکا

با این حال، اگرچه وجود پنج پیکاپ در بازار با این اندازه رقابتی به نظر می رسد، کارشناسان معتقدند بیشترین تقاضا برای دو مدل قدرتمند فورد و تویوتا خواهد بود.

بخوانید:  روزنامه دنیای خودرو - شماره 1966

کم هزینه ترین کامیون هیبریدی کدام است؟

اگرچه قدرت در نسخه های آفرود و باری حرف اول را می زند. اما دور از انتظار نیست که مدل های ارزان قیمت در این رقابت حرفی برای گفتن داشته باشند. در همین حال، فورد ماوریک با قیمتی کمتر از نصف F-150 هیبریدی عرضه می شود.

این پیکاپ هیبریدی که کمترین قیمت خرید را در جدول دارد، با قیمتی در حدود 26910 دلار عرضه می شود و موتور آن قدرتی معادل 191 اسب بخار تولید می کند که در مقایسه با بزرگان این لیست بسیار کمتر است.

با این حال، اگرچه نسخه هیبریدی فورد ماوریک برای حداکثر بهره وری طراحی شده است، اما نتایج مصرف سوخت نشان می دهد که مدل های هیبریدی F-150 و توندرا متمرکز بر قدرت مصرف سوخت بیشتری دارند.

باتری های هیبریدی کامیون ها چقدر عمر می کنند؟

یکی دیگر از مسائلی که در میان پیکاپ های هیبریدی اهمیت زیادی دارد، عمر باتری است. هر دو مدل فورد ماوریک و F-150 هیبریدی دارای 8 سال گارانتی 100000 مایلی برای بسته‌های باتری هستند.

Tundra دارای 10 سال ضمانت باتری هیبریدی 150000 مایلی است که احتمالاً همان چیزی است که تاکوما هیبرید آینده 2024 خواهد داشت. RAM 1500 همچنین دارای هشت سال گارانتی باتری 80000 مایلی برای سیستم هیبریدی خود است.

دو برنده مسابقات قهرمانی پیکاپ هیبریدی پنج راه در بازار ایالات متحده

تویوتا توندرا با قدرت 437 اسب بخار و قیمت 58265 دلار

برای تویوتا توندرا هیبریدی 2024، تفاوت تا حد زیادی در مورد راحتی است. مانند سایر پیکاپ های هیبریدی فول سایز، سیستم هیبریدی Tundra i-Force جدید در درجه اول برای افزایش اسب بخار و افزایش مسافت پیموده شده به عنوان یک امتیاز عمل می کند.

بخوانید:  مرکز پژوهش های مجلس: قیمت کارخانه‌ای خودروها اصلاح شود

همه مدل‌های جدید تویوتا توندرا به‌صورت استاندارد با موتور 3.4 لیتری توئین توربو V6 عرضه می‌شوند، اما سیستم هیبریدی نزدیک به 50 اسب بخار قدرت و بیش از 100 پوند فوت گشتاور اضافه می‌کند.

i-Force Tundra دیفرانسیل عقب نیز کم مصرف ترین مدل در این محدوده است. این پیکاپ هیبریدی علاوه بر پیشرانه خود، از سیستم تعلیق و داخلی ارتقا یافته توندرا جدید استفاده می کند و برای کسانی که به دنبال یک شاسی بلند هیبریدی فول سایز هستند، انتخابی عالی است.

F-150 هیبریدی، با قدرت 430 اسب بخار، قیمت 58540 دلار

شاید بتوان پیکاپ هیبریدی فول سایز فورد F-150 Hybrid PowerBoost را یکی از قدرتمندترین نسخه های هیبریدی دانست.

فورد مانند پانل‌های بدنه آلومینیومی و پیشرانه‌های الکتریکی خود، جزو اولین کسانی بود که یک کامیون هیبریدی فول سایز را در قالب PowerBoost بسیار قدرتمند ارائه کرد که شاید بهترین F-150 موجود امروزی باشد.

F-150 Hybrid که استاندارد را برای سایر پیکاپ‌های هیبریدی فول سایز تنظیم می‌کند، یک موتور 3.5 لیتری توربوشارژ دوقلو V6 را با یک موتور الکتریکی 35 کیلوواتی که در جلوی جعبه دنده ادغام شده است، ترکیب می‌کند.

این خودرو 430 اسب بخار قدرت و 570 پوند فوت گشتاور را ارائه می دهد که تقریبا 50 اسب بخار بیشتر از EcoBoost V6 معادل فقط گازسوز است، در حالی که مصرف سوخت بهتری نسبت به هر پیکاپ تراک دیگر در خط تولید F-150 دارد.

منبع: https://www.donyayekhodro.com/news/249639/%D8%AF%D9%88-%D8%A8%D8%B1%D9%86%D8%AF%D9%87-%D8%AA%D9%88%D8%B1%D9%86%D9%85%D9%86%D8%AA-%D9%BE%D9%86%D8%AC-%D8%AC%D8%A7%D9%86%D8%A8%D9%87-%D9%BE%DB%8C%DA%A9%D8%A7%D9%BE-%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D9%87%DB%8C%D8%A8%D8%B1%DB%8C%D8%AF-%D8%AF%D8%B1-%D8%A8%D8%A7%D8%B2%D8%A7%D8%B1-%D8%A2%D9%85%D8%B1%DB%8C%DA%A9%D8%A7