عبدالله خانعلی درباره تعرفه حمل کالا در سال 1403 هجری شمسی گفت: بر اساس بخشنامه شرکت راهداری و حمل و نقل جاده ای 30 درصد به تعرفه سال گذشته اضافه شد و این افزایش قیمت با توجه به هزینه های انجام شده به هیچ وجه رضایت بخش نیست. بخش حمل و نقل زمینی.»
وی با ابراز نارضایتی از وضعیت حمل و نقل زمینی در سال جاری، افزود: شرایط در حوزه حمل و نقل زمینی به هیچ وجه عادی نیست. زیرا افزایش 30 درصدی قیمت ها پس از 3 ماه از سال با وجود تورم 200 درصدی هزینه کامیون داران غیرقابل قبول است. علاوه بر این، تا پایان سال شاهد چندین دوره تورم دیگر خواهیم بود.
رئیس هیئت مدیره انجمن صنفی رانندگان کامیون یخچال دار کشور در خصوص وضعیت تامین لاستیک، روغن موتور و لوازم یدکی مورد نیاز رانندگان کامیون با قیمت مصوب دولت به صراحت اظهار داشت: از آنجایی که نرخ داریم. به نام قیمت دولتی و بازاری به نام بازار آزاد در کشور، در برخی موارد، آنچه با نرخ مصوب دولت ارائه می شود، کیفیت لازم را ندارد یا ممکن است در دسترس نباشد، به عنوان مثال روغن موتورهای عرضه شده با نرخ مصوب. نرخ ها اغلب از کیفیت لازم برخوردار نیستند، با این حال، بازار مسیر خود را دنبال خواهد کرد.
خانعلی با اشاره به افزایش تعداد کامیون های فرسوده در کشور و عدم تطابق بین عرضه و تقاضا در زمینه حمل و نقل کالا گفت: اگر کامیون های فرسوده ای که 30 سال از عمرشان می گذرد بازنشسته، مشکلات زیادی در این زمینه پیش خواهد آمد.» حل کرد. اگرچه خودروها در دنیا بعد از 3 سال کارکرد قدیمی می شوند.
رئیس انجمن رانندگان کامیون های یخچال دار کشور در پایان گفت: نمی توان به اقتصاد سفارش داد، زیرا در اصول اقتصاد، عرضه و تقاضا تعیین کننده بازار است.