
بروزرسانی: 23 خرداد 1404
رانندگی در گرم ترین مکان روی زمین
در سال 2005 ناسا با استفاده از تصاویر ماهواره ای بالاترین دمای زمین را با 70.7 درجه سانتیگراد ثبت کرد. تا به امروز، این رکورد دست نخورده باقی مانده است. این رکورد در کویر لوت واقع در ایران به ثبت رسیده است.
1- چالش نهایی: عبور L7 از کویر لوت
از ابتدای کمپین آفرود اسکار لوکانو، L7 توانسته در شمال و جنوب ایران، از کوه های دوروک تا سواحل چابهار، جایگاه خود را حفظ کند. در چشم انداز وسیع و متنوع زمین شناسی ایران، قابلیت های آفرود L7 به طور کامل به نمایش گذاشته شده است. اکنون L7 با چالش بزرگتری روبروست. در مسیر سوم، او به صحرای لوت رسید، جایی که با سه مانع شدید روبرو شد: برجستگی های شیب دار، زمین های شنی وسیع، و دمای بسیار بالا. سوال این است: آیا L7 می تواند با موفقیت از صحرای عود عبور کند؟
2- عبور از منطقه بادخیز یاردنگ
برای ورود به قلب کویر لوت از منطقه کرمان ابتدا باید جاده L7 از منطقه باریک یاردنگ عبور کرد. سرزمین یاردنگ که باد آن را وزیده، خشن و ناهموار است. به لطف تنظیم دقیق شاسی، L7 در این سطح ناهموار عملکرد بسیار خوبی دارد. به نظر می رسد مهندسان این شاسی را به گونه ای طراحی کرده اند که به آن امکان می دهد بی نظمی های جاده را به دقت تشخیص داده و موقعیت خودرو را به بهترین نحو تنظیم کند. این وسیله نقلیه تعادل کاملی بین راحتی و کنترل برقرار می کند تا اطمینان حاصل شود که کنترل روی زمین های ناهموار را از دست نمی دهید و در عین حال سواری راحت را حفظ می کنید. این رویکرد متعادل به L7 اجازه می دهد تا به راحتی از زمین های ناهموار عبور کند.
3- چالش بقا در صحرای سخت
بیابان لوت برخی از مرتفع ترین تپه های شنی جهان را تحت تأثیر بادهای شدید تشکیل داده است. این منطقه وسیع شامل ماسه های روان و تپه های ماسه ای شیب دار است. در حالی که L7 مسیر مناسبی را برای خود ترسیم کرده است، ماسه زرد نرم هنوز یک چالش است. در حالت شنی، توزیع نیروی خودرو کارآمدتر می شود. از طریق سیستم تمام چرخ متحرک (AWD)، نیرو به طور بهینه به هر چهار چرخ توزیع می شود و این اطمینان را می دهد که خودرو قادر است تا 290 نیوتن متر گشتاور تولید کند تا بر موانع غلبه کند و در عین حال کشش قابل اعتمادی را حفظ کند.
در سری L7، گشتاور بسیار قوی 290 نیوتن متر است. L7 با پشتیبانی از سیستم فاصله گذاری هوشمند خارج از جاده (ARDIS)، می تواند به راحتی از شرایط سخت مختلف عبور کند. L7 این بار با وجود تهدیدات متعدد بدون هیچ مشکلی از تله های بیابانی لوت عبور کرد.
4- تست حرارتی سخت برای کیفیت کلی L7
همانطور که بیشتر علاقه مندان به سفرهای جاده ای می دانند، در محیط های با دمای بالا، سیستم تهویه مطبوع، سیستم ترمز و لاستیک خودرو شما ممکن است آسیب ببیند. لاستیک ها می توانند به دلیل گرمای شدید ترک بخورند یا تاب بردارند و فشار داخلی بالا می تواند چسبندگی لاستیک را کاهش دهد و بر هندلینگ خودرو تأثیر بگذارد. دمای هوا در کویر لوت شدیدتر از آن چیزی است که بیشتر مسافران به آن عادت دارند.
علاوه بر خطرات فوق، L7 باید ناپایداری سیالات و سیستم های الکتریکی خود را در این دماهای شدید نیز تحمل کند.
سرانجام، L7 با موفقیت مسیر Loot Route را به پایان رساند و بر چالش های سه گانه دست اندازها، شن و ماسه و دمای شدید غلبه کرد. دوام و عملکرد قابل اعتماد خودرو نشان داد که هیچ چیز نمی تواند جلوی حرکت چرخ های L7 را بگیرد.
5- در نهایت:
بنابراین، نظر شما در مورد مسیر آفرود Lotte چیست؟ آیا درک عمیق تری از عملکرد L7 به دست آورده اید؟ ما معتقدیم این دوره چالش برانگیز ممکن است تأثیر ماندگاری بر شما گذاشته باشد. اما آیا این مسیر می تواند به مسیر نهایی L7 تبدیل شود؟ اگر به شما بستگی داشت به او رای می دادید؟
منبع: https://car.ir/news/29512-driving-hottest-part-earth