راه حل ارزان فورد برای برقی سازی

پلتفرم مورد بحث که توسط یک مهندس سابق تسلا در حال توسعه است، احتمالاً در جانشینان معنوی Fiesta و Focus و همچنین Puma استفاده خواهد شد. مهندسی جدید فورد می تواند به تولید خودروهای کوچک دیگری نیز منجر شود. پلت فرم جدید فورد در حال حاضر مراحل مهندسی خود را پشت سر می گذارد، اما معرفی خودروهای جدیدی مانند اکسپلورر، کاپری و مک ای موستانگ نشان می دهد که این خودروساز آمریکایی به دنبال تولید محصولات ارزان تری است.

نسل جدید خودروهای الکتریکی در فورد

مارین جاجا، مدیر عملیات بخش مدل E فورد، می‌گوید: «ما زمان زیادی را صرف صحبت در مورد قیمت محصولات می‌کنیم. ما می دانیم که باید خودروهای ارزان قیمت بسازیم و این در واقع عضله ای است که باید با گذشت زمان قوی تر شود. اگر به طیف محصولات جهانی نگاه کنید، خواهید دید که ما واقعاً خودروهای ارزان قیمت نداریم. کلید فورد تولید خودروهایی ارزان، متمایز و سودآور است.

وی ادامه می دهد: سوال این است که در بخش خودروهای کوچک چگونه رقابت می کنید، به خصوص اگر شاهد رقابت کشورهایی مانند چین با هزینه تولید بسیار پایین باشید؟ این یک معضل دشوار است. بدون شک، اگر بخواهیم به یک برند واقعاً محبوب تبدیل شویم، باید در طول زمان به دنبال خریدارانی باشیم که خودرویی مانند اکسپلورر را می خواهند، اما نقطه شروع کجاست؟ اینجا جایی است که ما با استفاده از یک پلت فرم ارزان در آمریکا فعالیت می کنیم و دلیلی وجود ندارد که نتوانیم برای اروپا نیز محصولات تولید کنیم.

این پلتفرم برای جایگزینی پوما استفاده خواهد شد. پوما جدید یک خودروی الکتریکی خواهد بود و سایر محصولات الکتریکی نیز در آینده نزدیک به آن خواهند پیوست. اولین خودرو با پلت فرم جدید فورد که برای اولین بار در ایالات متحده معرفی می شود، در اواخر سال 2026 یا اوایل سال 2027 وارد بازار خواهد شد.

بخوانید:  چینی‌های ناشناخته برای ایرانیان - اخبار خودرو

ویژگی های سایر خودروها هنوز تایید نشده است اما اظهارات مدیر فورد در مورد قیمت مناسب محصولات جدید ما را امیدوار می کند که خودروهای ارزان تری نیز در کنار پوما تولید شوند. با توجه به طول 4.5 متری اکسپلورر و قیمت آن در حدود 40 پوند در بریتانیا، فضای زیادی برای خودروهای کوچکتر و ارزانتر وجود دارد.

مدیر اجرایی فورد گفت: «احساس ما این است که همه‌گیری وسایل نقلیه الکتریکی، وسایل نقلیه را در آینده کوچک‌تر می‌کند. در آن زمان افرادی را خواهید دید که حساسیت بیشتری نسبت به قیمت سوخت دارند زیرا معمولا هر چه قیمت خودرو کمتر باشد، راننده بیشتر به هزینه ها اهمیت می دهد. برای این دسته از خریداران، ابعاد یا سطح لوکس بودن خودرو اولویت اصلی نیست.

تنوع در اولویت است

البته تمامی محصولات جدید فورد در آینده ظاهر و ابعاد یکسانی نخواهند داشت و خودروهایی متمایز در کلاس خود خواهند بود. مدیر برند به مغز متفکر پلت فرم جدید فورد اشاره می کند: «این پروژه توسط آلن کلارک هدایت می شود و آلن یک مهندس خودروی الکتریکی است و محصولاتی را طراحی کرده است که آلایندگی صفر و البته سودآور دارند.»

او سال ها در تسلا کار کرده است و در دو سال اول برنامه توسعه این شرکت مسئول رهبری تیم بوده است. این تیم طراحی، مهندسی و تمامی عملیات مربوط به توسعه پلت فرم را انجام می دهد. گاگا می‌گوید: «آلن چند سال پیش به فورد پیوست و برای توسعه کارآمدترین پلت‌فرم خودروی الکتریکی در جهان کار کرده است.

برخی از رسانه ها گفتند که تعداد اعضای تیم توسعه دهنده پلت فرم جدید فورد به حدود 300 نفر می رسد. طبیعتاً این تیم شامل مهندسان سابق تسلا، ریوین، اپل و حتی کارشناسانی در زمینه آیرودینامیک در فرمول یک است. جیم فارلی، مدیرعامل فورد، ابتدا به تولید این پلت فرم در ماه فوریه اشاره کرد و گفت: «تمام تیم‌های برقی ما روی کارایی و هزینه محصولات الکتریکی که فورد تولید می‌کند تمرکز زیادی دارند، زیرا هدف نهایی این است که بتوانیم محصولاتی ارزان‌تر از آن تولید کنیم. تسلا و چینی ها.»

بخوانید:  وعده های پوچ علی آبادی در مورد خودروهای برقی

جگا گفت که پلتفرم برقی فورد احتمالاً از باتری ارزان‌تر لیتیوم فسفات آهن استفاده خواهد کرد زیرا ارزان‌تر و بادوام‌تر است.

او ادامه می دهد: “شما برای هر کیلووات ساعت باتری 20 تا 30 دلار می پردازید.” BYD موفق می شود قدرت بیشتری به دست آورد. حتی با یک باتری 100 کیلووات ساعتی، هزینه های زیادی متحمل خواهید شد، اما اگر ماشین خود را اغلب شارژ می کنید، باتری بادوام مهم است. «این باتری‌ها پایه‌ی تخریب ناپذیری هستند.»

مدیر فورد می‌گوید: «در ابتدا فکر می‌کردیم شیمی باتری در هوای سرد خوب عمل نمی‌کند، اما نتایج خلاف این را نشان می‌دهد، تنها تفاوت بین این باتری‌ها و نمونه‌های کبالت نیکل منگنز مربوط به چگالی انرژی آنهاست. ”

مدیر فروش و برند فورد اروپا نیز می گوید که این خودروساز در آینده محصولات کوچک تری تولید خواهد کرد. آنا لنا استریگل اشاره کرد که آنها کار بزرگی انجام دادند و خریداران فیستا را برای انتخاب پوما راهنمایی کردند.

وی می گوید: دلالان فورد نگرانی خاصی از کاهش استقبال از خودروهای برقی دارند اما با دیدن و تست اکسپلورر از موفقیت این خودرو مطمئن شدند.

در حال حاضر، جدیدترین محصول الکتریکی فورد، یک دوچرخه هوایی است که از طراحی های کلاسیک Masang و Bronco الهام گرفته شده است و بر اساس این محصول، می توان انتظار داشت که در استراتژی الکتریکی اولین خودروساز بزرگ مقیاس شاهد تنوع و کوچک سازی بیشتری باشیم.

منبع: https://www.donyayekhodro.com/news/250413/%D8%B1%D8%A7%D9%87%DA%A9%D8%A7%D8%B1-%D8%A7%D8%B1%D8%B2%D8%A7%D9%86-%D9%81%D9%88%D8%B1%D8%AF-%D8%A8%D8%B1%D8%A7%DB%8C-%D8%A8%D8%B1%D9%82%DB%8C-%D8%B3%D8%A7%D8%B2%DB%8C