روزهای تلخ برای خودروی مازراتی
انتشار: آذر 04، 1403
بروزرسانی: 23 خرداد 1404

روزهای تلخ برای خودروی مازراتی


برند ایتالیایی مازراتی این روزها با مشکلات بزرگی مواجه است. این مسائل در اوایل ماه گذشته منجر به برکناری مدیرعامل شد و اکنون می توانیم دلیل آن را بهتر تحلیل کنیم زیرا شرکت مادر مازراتی، Stellantis، اخیرا جزئیات فروش این زیر گروه را منتشر کرده است.02.webp

این برند در 9 ماهه سال 2024 تنها 11800 دستگاه خودرو فروخته است در حالی که در مدت مشابه سال گذشته این رقم به 20400 دستگاه رسیده است. این کمتر از نیمی از چیزی است که مازراتی در واقع باید به آن بفروشد!

در نمایشگاه اخیر پاریس، از کارلوس تاوارس، مدیرعامل Stellantis، در مورد کاهش فروش مازراتی و همچنین سایر برندهای اروپایی بزرگ این گروه از جمله آلفارومئو و DS سوال شد.

وی گفت: مازراتی در منطقه قرمز قرار دارد دلیل این امر بازاریابی بدی است که رخ داده است، مشخص است که برند مازراتی جایگاهی در بین مردم ندارد و عملکرد آن آنطور که باید نیست، این برند فقط از مشکلات رنج می برد." با خودروهای اسپورت، Ro نیست، اما مشکلات شامل مدل های گرن توریسمو و...

بنابراین، عملکرد ضعیف شرکت، مدیر عامل مازراتی، دیوید گراسو، را بیکار کرد. تاوارس با صراحت گفت: «به همین دلیل مدیر عامل را تغییر دادیم، پس از چندین ماه تلاش برای به دست آوردن ارقام خوب، متأسفانه تیم قبلی موفق نشد و مجبور شدیم ذهنیت برند را تغییر دهیم.»
03. وب
مدیرعامل جدید مازراتی سانتو فوسل است که اخیراً رئیس آلفارومئو شده است. در واقع، این دو برند به یکدیگر نزدیک تر خواهند شد که در مقایسه با روزهایی که مازراتی با فراری پیوند خورده بود، تغییر بزرگی است. اتفاقات اخیر مازراتی را به برندی گران قیمت برای استلانتیس تبدیل کرده است!

تاوارس همچنین اضافه کرد که مازراتی در سال گذشته سود خوبی به دست آورده بود تا اینکه فروشندگان چینی خواستند بر روی محصولات خود تخفیف ارائه دهند. ما در آن زمان به خود می گفتیم که نمی توانند برند ما را رقیق کنند، اما اگر بازاریابی خوب و فروشندگان بد نداشتیم، قطعاً با مشکل مواجه می شدیم. با این حال تاوارس سعی کرد این مشکل را از برند خود حذف کند و شروع به تبلیغ برند خود کند.

باید دید که آیا مازراتی می تواند پول کافی برای توجیه سرمایه گذاری در مدل های جدید و فروش خودروهای موجود را جبران کند یا خیر. متأسفانه در طول چند دهه اخیر مازراتی نتوانسته به اهداف خود دست یابد و با از دست دادن مشتریان، مالک یا سرمایه گذار جدیدی برای احیای آن پیدا نکرده است!

تاوارس در نهایت در مورد برندهای آلفا و دی اس گفت که به ازای هر خودرو حتی در فروش اندک به سود خوبی می رسند یعنی نسبت به برندهای پرتیراژ دو برابر هر خودرو سود می کنند. وی گفت: ما به این برندها فشار نمی آوریم تا حاشیه سود آنها از بین برود.01. وب

با این حال باید دید که آیا مازراتی با مدیر عاملی جدید و ذهنیتی متفاوت از مدیرعامل قدیمی می تواند به موفقیت بازگردد یا به مبارزه ادامه خواهد داد.



منبع: https://car.ir/news/29344-maseratis-big-trouble