روش های جدید تماس با لاستیک های پیرلی

مغز ماشین می داند که لاستیک ها سر جای خود هستند. ماشین فشار باد لاستیک را می داند، اما چیزهای دیگر فقط یک حدس است. تایرهای هوشمند پیرلی از سنسورهای بلوتوث برای برقراری ارتباط مستقیم با خودرو استفاده می کنند و بنابراین قابلیت های بالقوه زیادی دارند. این لاستیک ها که در پاگانی اتوپیا معرفی شدند، قابلیت اتصال به سیستم های کنترل کشش، کنترل پایداری و ترمز ضد قفل خودرو را دارند.

اساساً، Pagani Utopia می‌داند که چه نوع لاستیکی در زیر خودرو قرار دارد و می‌تواند تمام سیستم‌های الکترونیکی را از طریق نرم‌افزاری که به‌طور خاص برای آن لاستیک طراحی شده است، تنظیم کند.

پیرو میسانی، مدیر فنی پیرلی در این زمینه به مثالی اشاره می کند. تایرهای Trofeo RS Utopia هنگام فعال شدن ترمز و ABS چسبندگی بیشتری دارند (حدود 5%)، اما تایرهای زمستانی Sotozero به چسبندگی بیشتری نیاز دارند (حدود 10-14%).

طبیعتاً سیستم ABS خودرو باید متناسب با لاستیک های مختلف اصلاح شود، اما این امر باعث کاهش عملکرد نهایی آن لاستیک خاص می شود. اما با تایرهای هوشمند پیرلی، دیگر این اتفاق نخواهد افتاد. Missani تأیید می کند: “اگر می توانید تشخیص دهید که لاستیک های مورد استفاده در یک خودرو Trofeo هستند یا لاستیک های زمستانی، می توانید به سیستم ABS بگویید که از این برنامه ویژه استفاده کند و این مشخصات را دریافت کند! همین امر در مورد سیستم های کنترل کشش و پایداری نیز صدق می کند.”

کریستوفر پاگانی، پسر هوراسیو پاگانی، موسس این شرکت، می‌گوید: «ما مدت‌هاست که علاقه‌مند به ارائه این فناوری به خودروها بوده‌ایم و البته معتقدیم راهی برای بهبود رفتار خودرو در جاده‌ها وجود دارد. جاده با وجود شرایط مختلف مانند باران، برف و غیره.

بخوانید:  کوشا خودرو 293 دستگاه خودرو کیا به مشتریان تحویل داد

از طریق تایرهای هوشمند، خودرو می تواند عمر و مصرف تایر را نیز ارزیابی کند. داده‌های به‌دست‌آمده نیز می‌تواند به‌عنوان پیامی روی داشبورد خودرو نمایش داده شود تا زمان تعویض لاستیک‌ها به مالک اطلاع داده شود. همچنین در آینده از طریق این کار می توان تنظیمات را روی سیستم های کمک راننده اعمال کرد.

تایرهای هوشمند، علیرغم جذابیتشان، می توانند پیشرفت های زیادی در دینامیک خودرو ایجاد کنند. این تایرها همچنین به پیرلی در تولید محصولات بهتر در آینده کمک خواهند کرد زیرا حسگرها می توانند داده های زیادی را جمع آوری کنند.

با استفاده از دینامومتر می توانید اطلاعات لاستیک را دریافت کنید، اما وزن این دستگاه بسیار زیاد است.

Missani می گوید: “سنسور داخل لاستیک چیزی را تغییر نمی دهد و ما در حال اندازه گیری شرایط واقعی هستیم.”

به همین دلیل، می توان داده های بهتری را به دست آورد و می توان از آنها تا حد زیادی در فرآیند توسعه خودرو استفاده کرد. پیرلی همچنین می‌تواند داده‌های تایر مربوط به خودروهای مشتریان را جمع‌آوری کند و دیدگاه بهتری در مورد سبک رانندگی، عملکرد واقعی خودرو و غیره داشته باشد.

اگرچه بسیاری از تحقیق و توسعه خودرو توسط شبیه سازی انجام می شود، یکی از دشوارترین کارها شبیه سازی تایر است. به همین دلیل است که پلتفرم هایی مانند iRacing تلاش زیادی برای بهبود مدل های تایر انجام می دهند. با داده‌های شفاف‌تر و بیشتر، می‌توانید مدل‌های بهتری بسازید که منجر به چارچوب‌های بهتری می‌شود.

منبع: https://www.donyayekhodro.com/news/250378/%D8%B1%D9%88%D8%B4-%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%A7%D8%B1%D8%AA%D8%A8%D8%A7%D8%B7%DB%8C-%D8%AC%D8%AF%DB%8C%D8%AF-%D8%A8%D8%B1%D8%A7%DB%8C-%D8%AA%D8%A7%DB%8C%D8%B1%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D9%BE%DB%8C%D8%B1%D9%84%DB%8C