رونمایی استلانتیس از پلت فرم برقی STLA Medium
انتشار: تیر 17، 1402
بروزرسانی: 06 فروردین 1404

رونمایی استلانتیس از پلت فرم برقی STLA Medium

تمام پلت فرم های جدید Stellantis به گونه ای طراحی شده اند که در آینده شرایط خود را حفظ کنند. ماژولار بودن و انعطاف پذیری (فاصله محوری، عرض، برآمدگی، ارتفاع سواری و طراحی سیستم تعلیق) از جمله ویژگی های این پلت فرم جدید است.



منبع: https://www.donyayekhodro.com/news/245094/%D8%B1%D9%88%D9%86%D9%85%D8%A7%DB%8C%DB%8C-%D8%A7%D8%B3%D8%AA%D9%84%D8%A7%D9%86%D8%AA%DB%8C%D8%B3-%D8%A7%D8%B2-%D9%BE%D9%84%D8%AA-%D9%81%D8%B1%D9%85-%D8%A8%D8%B1%D9%82%DB%8C-STLA-Medium

همان طور که می دانیم، باتری کوچک تر تا حدود ۷۰ کیلووات-ساعت ظرفیت باتری قابل استفاده (محاسبه متناسب با محدوده) خواهد بود. سیستم باتری پلت فرم متوسط STLA بر معماری الکتریکی ۴۰۰ ولتی تکیه خواهد کرد (Stellantis ؛ فقط در برخی از BEV های خود از سیستم های ۸۰۰ ولتی استفاده می شود.


Stellantis همچنین می گوید پلت فرم جدید برای برآورده کردن انتظارات مشتریان در مورد آن چه برای آن ها مهم است، طراحی شده است. بهترین برد با بیش از ۷۰۰ کیلومتر پیمایش (۴۳۵ مایل)، زمان شارژ، عملکرد، کارایی، مقرون به صرفه بودن و لذت رانندگی از جمله ویژگی های این پلت فرم خواهد بود.

این نخستین پلت فرم از چهار پلت فرم تمام الکتریکی جدید این شرکت خواهد بود. این شرکت توضیح می دهد که STLA Medium برای برق رسانی به قلب بازار جهانی خودرو طراحی شده است؛ زیرا بخش های C و D نزدیک به نیمی از کل خودروهای فروخته شده درسطح جهان (۳۵ میلیون از ۷۸.۵ میلیون) را تشکیل می دهند.

پلت فرم StellantisSTLA Medium در دو پیکربندی – دیفرانسیل جلو و چهارچرخ محرک در دسترس خواهد بود و توان خروجی آن از ۱۶۰ تا ۲۸۵ کیلو وات متغیر است. خودروهای دیفرانسیل جلو، تک موتور خواهد بود و همچنین خودروهای چهارچرخ محرک نیز دارای دو موتور (یکی در جلو و دیگری در عقب) خواهند بود.

حداکثر توان خروجی این محصولات بسته به نسخه از ۱۶۰ تا ۲۸۵ کیلووات متغیر خواهد بود. پلت فرم های BEV از خانواده ای از سه ماژول درایو الکتریکی مقیاس پذیر (EDM) استفاده می کنند. از نظر باتری و برد، Stellantis می گوید که برنامه اش داشتن بهترین برد رانندگی با بیش از ۴۳۵ مایل (۷۰۰ کیلومتر) پیمایش در روش تست خودروهای سبک هماهنگ جهانی (WLTP) است. دو گزینه اصلی باتری، حداکثر ۹۸ کیلووات-ساعت (کیلووات-ساعت) ظرفیت باتری قابل استفاده وجود خواهد داشت.

هرچند این سرعت شارژ بالاترین میزان نسبت به برخی رقبای خود نیست، اما قطعا جزو خودروهایی با کندترین زمان شارژ نیز نخواهد بود.

به گفته این شرکت، انتظار می رود بهره وری انرژی این پلت فرم جدید بهترین در کلاس خود باشد. قابلیت شارژ سریع این پلت فرم نکته بسیار مهم آن است که به گفته این شرکت امکان شارژ مجدد باتری از ۲۰ تا ۸۰ درصد حالت شارژ (SOC) در ۲۷ دقیقه را فراهم می کند.

پلت فرم StellantisSTLA Medium برای تعداد بسیاری از خودروهای برندهای مختلف این شرکت استفاده خواهد شد.

طبق گفته Stellantis، پلت فرم STLA Medium “بهترین هزینه بسته بندی باتری در کلاس را ارائه می دهد که همچنین حجم تولید را افزایش می دهد.

درمورد Stellantis برندهای این گروه ۲۶ خودرو را در این کلاس ها ارائه می کنند. برقی سازی کامل این مدل ها با استفاده از پلت فرم STLA Medium می تواند به طور بالقوه منجر به تولید دو میلیون BEV در سال شود که در چندین کارخانه در سراسر جهان (از سال جاری در اروپا شروع می شود) تولید می شود.

بسته استاندارد: بیش از ۳۱۰ مایل (۵۰۰ کیلومتر) WLTP
بسته عملکرد: بیش از ۴۳۵ مایل (۷۰۰ کیلومتر) WLTP