سدان لوکس هیوندای در کجای بازار قرار دارد؟
انتشار: آذر 29، 1403
بروزرسانی: 27 خرداد 1404

سدان لوکس هیوندای در کجای بازار قرار دارد؟


نسل اول این سدان به قدری در بازار کشورمان محبوب است که لقب مرسدس بنز S کلاس کره ای را دریافت کرد.

طراحی لوکس جنسیس

جنسیس برای اولین بار در سال 2008 به بازارهای جهانی معرفی شد.در آن زمان برند هیوندای می خواست با جنسیس جایگاه ویژه ای در بازار سدان های لوکس ایجاد کند. نسل اول جنسیس از سال 2008 تا اواسط سال 2014 در خط تولید هیوندای قرار داشت اولین نسل از این سدان بزرگ خانوادگی لوکس در بازار ایران بسیار محبوب و شناخته شده است.

طراحی و کیفیت ساخت این خودرو بالاتر از کلاس خود است و آن را به انتخابی بسیار مناسب برای خرید یک سدان بزرگ خانوادگی لوکس تبدیل کرده است. این خودرو در سال 2016 با برند جنسیس و مدل G80 به بازار جهانی عرضه شد و نسل دوم آن این روزها در بازارهای جهانی حضور دارد.

جالب است بدانید در پایان تولید نسل اول این خودرو یعنی در سال 2014، جنسیس 37.42 دستگاه در زادگاه خود کره جنوبی، 29992 دستگاه در بازار آمریکا، 3270 دستگاه در کانادا و 3270 دستگاه در بازار فروخت. کانادا 1858 دستگاه در پادشاهی عربستان سعودی و این دستگاه 1200 دستگاه در ایران فروخته است.

این آمار نشان می دهد که با یک سدان لوکس کره ای نسبتا پرفروش روبرو هستیم. جنسیس از نظر طراحی در اوایل سال 2012 توسط طراحان هیوندای دستخوش تغییراتی شد و نسخه بهبود یافته آن به بازار جهانی عرضه شد.

بر این اساس، نسخه پیشرفته Genesis در این مقاله تحت بررسی ما قرار دارد. با نگاهی به فرم بدن جنسیس، شاهد استفاده از خطوط افقی نسبتاً تیز و مجموعه ای از سطوح صاف هستیم.

دماغه نسبتا بلند، پشت کوتاه و چرخ های 18 اینچی شخصیت جذابی را برای این سدان ایجاد کرده است. در نمای جلو چراغ های L شکل با ال ای دی های هم شکل در کاسه نور، خطوط تیز روی کاپوت و جلوپنجره پنج ضلعی را می بینیم که چهره ای زیبا و تا حدودی تهاجمی را نشان می دهد.

در نسخه اصلاح شده فیس شاهد تغییراتی در گرافیک چراغ های جلو و عقب هستیم و به لطف استفاده از کروم بیشتر در سپر جلو و عقب و همچنین دستگیره ها، امکانات لوکس این خودرو دوچندان شده است.

در نمای عقب نیز شاهد چراغ های بزرگی هستیم که در کاسه لامپ چراغ های ال ای دی با اضافه شدن کروم بر روی در صندوق عقب و اگزوز دوگانه مستطیلی شکل در کناره های سپر نمای زیبا و جذابی را مشاهده می کنیم این سدان خانوادگی لوکس بزرگ کیفیت رنگ بدنه جنسیس به قدری بالاست که پس از گذشت یک دهه کیفیت آن به خوبی حفظ شده است.

سدان لوکس هیوندای در کجای بازار قرار دارد؟

کابین شیک و باکیفیت

با ورود به کابین جنسیس 2013، با وجود اینکه بیش از یک دهه از عمر تولید آن می گذرد، همچنان شاهد کیفیت بالای مواد داخل کابین این خودرو هستیم.

استفاده از پلاستیک نرم لمسی برای قسمت بالایی داشبورد و روکش چرمی، استفاده از چرم مرغوب برای داخل و تریم کروم یا چوب، فضای داخلی فوق العاده لوکسی را ایجاد کرده است.

همچنین به لطف استفاده از نمایشگر 4.8 اینچی باکیفیت و طراحی 8 اینچی لمسی در بالای داشبورد، شاهد کابینی جذاب هستیم. از طرفی طراحی دکمه های فیزیکی زیر صفحه نمایش باعث می شود مسافران از محیطی کاملا مدرن و هوشمند لذت ببرند.

عدم تقارن دریچه های سیستم تهویه مطبوع (در طرفین ذوزنقه ای و در قسمت میانی عمودی هستند) جذابیت کابین این خودرو را دوچندان کرده است.

طراحی فرمان چهار پره، دسته دنده کوچک و موس وسط و همچنین طراحی صندلی های راحت، حس سواری بر یک سدان مسافربری بزرگ آلمانی را ایجاد می کند.

با در نظر گرفتن عملکرد جنسیس 2013، قطعات داخلی همچنان کیفیت خود را حفظ کرده و در حین رانندگی شاهد محیطی کاملاً آرام و بدون صدا هستیم. طراحی ستون A با زاویه بزرگتر و سانروف باعث ایجاد فضای دلنشین در نورپردازی داخلی می شود. با فاصله بین دو محور 2935 میلی متر، طول 4985 میلی متر، عرض 1890 میلی متر و ارتفاع 1475 میلی متر، فضای بسیار جادار و راحت برای سرنشینان وجود دارد.

قلب قوی و بزرگ

چیزی که جنسیس را به یک سدان قدرتمند تبدیل می کند قلب قدرتمند و تپنده آن است. در زیر کاپوت این سدان لوکس بزرگ یک موتور 3778 سی سی V6 وجود دارد.

این موتور با نام لامبدا 2 شناخته می شود که در نسخه های فیس لیفت شده با تزریق سوخت مستقیم GDI عرضه می شود. لامبدا 2 یکی از موتورهای قدرتمند هیوندای است که فقط بر روی سدان های فول سایز و فول سایز این شرکت نصب می شود.

بر این اساس و با در نظر گرفتن سیستم تایمینگ متغیر سوپاپ هوشمند VVT-i، قرارگیری پیستون ها در زاویه 60 درجه نسبت به یکدیگر، نسبت تراکم 13 به یک، سیستم تزریق مستقیم سوخت انژکتور درون سیلندر ، قدرت و گشتاور بالا توسط این موتور ارائه می شود. این موتور می تواند حداکثر قدرت 333 اسب بخار در 6400 دور در دقیقه و حداکثر گشتاور 395 نیوتن متر در 5100 دور در دقیقه تولید کند.

ناگفته نماند خودروهای جنسیس وارداتی به کشورمان دارای موتور 3.8 لیتری V6 هستند و همگی کمترین میزان حساسیت سوخت موجود در کشور را دارند. البته باید در نظر داشته باشید که موتور لامبدا 2 از نظر روانکاری دارای مشکلاتی است و لازم است از روغن موتور مناسب و باکیفیت برای این موتور استفاده شود.

به عبارت دیگر لازم است قبل از رسیدن خودرو به 6000 کیلومتر روغن موتور به همراه فیلتر روغن موتور تعویض شود. این باعث می شود تا این موتور تا 250000 کیلومتر کم مصرف شود. از طرفی اگر کارکرد سالانه این خودرو در 20000 کیلومتر رعایت شود، این موتور می تواند حداقل 250000 کیلومتر مصرف داشته باشد.

قدرت و گشتاور تولید شده توسط موتور نیز به کمک گیربکس 6 سرعته اتوماتیک تیپترونیک ساخت شرکت ZF آلمان به چرخ های عقب منتقل می شود. به همین دلیل جنسیس به یکی از جذاب ترین سدان های بازار تبدیل شده است. چون چرخ های عقب آن محرک است و به دلیل دیفرانسیل عقب و ساختار دیفرانسیل عقب این خودرو شاهد هندلینگ خوبی هستیم.

جنسیس با گیربکس 6 سرعته اتوماتیک ZF Tip-tronic وارد کشورمان شد.

تعویض دنده در این گیربکس به لطف شاسی به روز، برنامه نویسی جدید و بخش قطعات هیدرومکانیکی به موقع است و به اصطلاح این خودرو دارای جعبه دنده ای است که به دستورات گوش می دهد. این موضوع باعث می شود که Genesis سرعت بهتری داشته باشد. گیربکس 6 سرعته تیپ ترونیک ZF Genesis به دلیل تعویض روغن و صاف شدن در هر 100000 کیلومتر می تواند تا 250000 کیلومتر بدون مشکل باشد.

هندلینگ قابل اعتماد و کیفیت سواری عالی

سیستم تعلیق جنسیس وارد شده به کشورمان مجهز به ساختار دو جناغی در محور جلو و دو جناغی در محور عقب است. اما نکته بسیار مهم در جنسیس 2012 تا 2014 نصب و قرار دادن دمپر بادی یا بادی است. همین موضوع باعث شده تا این خودروها سواری نرم و باکیفیتی را برای مسافران فراهم کنند. طبیعتا اینگونه خودروها به دلیل قرارگیری نادرست پمپ باد برای دمپرهای هوا، کاهش ارزش بسیار چشمگیری دارند.

همچنین در مورد سیستم تعلیق، اگر با سرعت کمتر از 80 کیلومتر بر ساعت از روی دست اندازها برانید و زیاد به خودرو ضربه نزنید، سیستم تعلیق این خودرو تا 150000 کیلومتر دوام خواهد داشت.

برای جنسیس نیز از لاستیک های 235/50 با رینگ های 18 اینچی استفاده شده است که در بهبود کیفیت سواری این خودرو بسیار موثر است.

از طرفی به لطف دیفرانسیل عقب این خودرو و تقسیم وزن 52 در عقب و 48 در محور جلو، شاهد هندلینگ و فرمان پذیری بسیار خوبی در این خودرو هستیم.

سطح راحتی و ایمنی هیوندای

از نظر راحتی و ایمنی، جنسیس 2012 تا 2014 هیچ چیزی را ندارد. این خودروها مجهز به 7 ایربگ (کیسه هوای زانویی راننده، ایربگ پرده ای، ایربگ جانبی، کیسه هوای سرنشین جلو و راننده)، کروز کنترل تطبیقی، سیستم کنترل پایداری الکترونیکی، سیستم کنترل کشش و سیستم ترمز ABS هستند. EBD، کنترل در سراشیبی، دستیار استارت در سربالایی، دوربین جلو و عقب، سیستم تهویه مطبوع دو منطقه ای با کانال های مجزا برای سرنشینان عقب، فرمان قابل تنظیم 6 جهته، تنظیم صندلی راننده برقی 8 جهته (دارای حافظه)، تنظیم برقی در 6 جهت صندلی سرنشین جلو، سیستم صوتی با 17 بلندگوی Lexicon، چراغ های جلو تطبیقی \u200b\u200bبا قابلیت چرخش با فرمان، پرده برقی عقب، سیستم ورود بدون کلید (بدون. .. کلید)، سانروف برقی، روکش چرمی صندلی و فرمان، استارت دکمه ای، ترمز دستی برقی، سنسور پارک، سنسور باران، سنسور نور، آینه فتوکرومیک، درب عقب برقی، آینه بغل تاشو سیستم برقی ضد مه برای شیشه های جلو و عقب و صندلی های عقب فعال. او مالک است



منبع: https://www.donyayekhodro.com/news/252251/%D8%B3%D8%AF%D8%A7%D9%86-%D9%84%D8%A7%DA%A9%DA%86%D8%B1%DB%8C-%D9%87%DB%8C%D9%88%D9%86%D8%AF%D8%A7%DB%8C-%DA%86%D9%87-%D8%AC%D8%A7%DB%8C%DA%AF%D8%A7%D9%87%DB%8C-%D8%AF%D8%B1-%D8%A8%D8%A7%D8%B2%D8%A7%D8%B1-%D8%AF%D8%A7%D8%B1%D8%AF