پیرلی از سال ۲۰۱۸ تامین تایرهای این سری مسابقات را برعهده گرفته است.
هر راننده میتواند تا ۲۴ حلقه را در اختیار داشته باشد تا در ۴ منطقه مختلف اقدام به تعویض آنها کند. در مجموع ۲۸ تایر پی زیرو RA سخت، ۲۰ حلقه تایر پی زیرو RA نرم و ۸ حلقه تایر سنتراتو RWB به این کلاس آورده شده است.
سباستین اوژیه، راننده تیم تویوتا گفت: «با توجه به آنچه تاکنون در ویدئو دیدهام، جادههای کرواسی ممکن است بسیار چالش برانگیز شاید در مکانهایی کمی کثیف و باریک باشند. بنابراین مطمئن هستم که اتفاقات زیادی پیش روی ما خواهد بود.»
منبع: https://www.donyayekhodro.com/news/244781/%D8%B3%D8%B1%DB%8C-%D9%BE%DB%8C-%D8%B2%DB%8C%D8%B1%D9%88-%D9%BE%DB%8C%D8%B1%D9%84%DB%8C-%D8%B2%DB%8C%D8%B1-%D8%AE%D9%88%D8%AF%D8%B1%D9%88%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%B1%D8%A7%D9%84%DB%8C-%D9%85%DB%8C-%D8%B1%D9%88%D8%AF
البته برای شرایط بارانی پیرلی تایرهای سری سنتراتون RWB را درنظر گرفته که فقط درصورت وقوع بارشهای شدید استفاده خواهد شد. طرح آج این تایر با تایرهای زمستانی متفاوت بوده و بیشتر بر عملکرد بهتر در سطح آسفالت متمرکز است.
پس از برگزاری رالی فصل جاری در مسیر زمستانی مونتکارلو و فضای قطبی فنلاند، حالا قرار است اولین مسیر آسفالت حقیقی فصل ۲۰۲۳ در این کشور با تایرهای پیرلی رقم بخورد. سری RA از تایرهای پیزیرو پیرلی قرار است با دو ترکیب مختلف در کرواسی ظاهر شود.
تایرهای سری RAH با ترکیبات سختتر برای مسیرهای طولانیتر طراحی شدهاند که تحمل دمایی بالاتری دارند اما سری RAS که ترکیب نرمتری دارد، پیش از این در رالی مونتکارلو بهعنوان انتخاب سردتر برای رانندگان در دسترس بود.
این تایرساز ایتالیایی موفق شده است تامین تایر و حمایت اصلی از برگزاری مسابقات فصل ۲۰۲4-۲۰۲3 مسابقات رالی قهرمانی جهانی را برعهده بگیرد. در مجموع این شرکت ۲۷۰۰ حلقه تایر را به رالی کرواسی خواهد آورد، البته از این میان ۷۰۰ حلقه به خودروهای رده اصلی مسابقات رالی قهرمانی جهان اختصاص دارد.
ترنزیو تستونی، مدیر بخش مسابقات رالی پیرلی گفت: «آزمایش تایرهای رالی ما در مسیر آسفالت به این موضوع منجر شد که سری RA پیزیرو را معرفی کنیم. بنابراین سه محصول مختلف در اختیار رانندههای WRC خواهد بود تا با اطمینان خاطر بر اجرای استراتژیهای خود تمرکز کنند. همچنین براساس درسهایی که ما از سایر سطوح موتور اسپرت آموختهایم (همچون فرمولاوان) مسیر کرواسی ماجراجویی هیجانانگیزی را برای خودروهای رالی ایجاد خواهد کرد. بنابراین دانستن اینکه چه استراتژی دقیقا صحیح است، کاری دشوار خواهد بود چون به غیر از آبوهوا باید بازخورد سایر رانندهها را نیز درنظر گرفت. کاملا مشتاق هستیم بدانیم چه اتفاقی در زاگرب رخ خواهد دارد تا بتوانیم پس از آن خود را برای پیست ساردین ایتالیا آماده کنیم.»
پیرلی همچنین ۱۷۰۰ تایر را برای چهار کلاس دیگر این فصل آماده کرده که شامل ۷ راننده WRC2، ۱۵ راننده WRC3 و رانندگان گروه جونیور میشود.