سنت های آسیایی در مقابل تفکر غربی
انتشار: آذر 18، 1403
بروزرسانی: 28 اردیبهشت 1404

سنت های آسیایی در مقابل تفکر غربی



برخی روند کنونی برندهای چینی را موج دوم تسخیر بازارهای غربی می دانند. برندهای جدید چینی که شاید تا به حال نام بسیاری از آنها را در خارج از این کشور نشنیده باشید، به دنبال ورود به کشورهای غربی هستند و می خواهند این کار را با طراحی آیرودینامیک و مدرن، کابین های شیک و جذاب و تجهیزاتی که فقط برندهای لوکس می توانند ارائه دهند، انجام دهند. . در رویاهای خود به آن فکر کنید، اما نکته مهم این است که تمامی امکانات ذکر شده با دو سوم قیمت رقبای اروپایی، آمریکایی و ژاپنی موجود است!

به عنوان مثال، Skyworth Skyhome عجیب و غریب 617 اسب بخار قدرت دارد، اما قیمتی مشابه نسخه پایه تویوتا کمری دارد. آیا غربی ها باید نگران باشند؟ چینی ها مدتی است که وارد بازارهای سنتی غربی مانند بریتانیا شده اند و کشورهای غربی با اعمال تعرفه های جدید در تلاش هستند تا جلوی نفوذ چین را بگیرند. البته باید بدانیم که تفاوت های مهمی بین فرهنگ خودرو در چین و کشورهای غربی وجود دارد و این موضوع در زمان حاضر می تواند به نفع غربی ها باشد. در ادامه می خواهیم این تفاوت ها را بیان کنیم.

ادامه متن ها

یکی از اولین چیزهایی که مردم وقتی به خودروهای چینی فکر می کنند به یاد می آورند این است که محصولات آنها چقدر شبیه خودروهای فعلی خودروسازان غربی است. در سال های گذشته، برندهایی مانند جگوار شکایت های حقوقی متعددی را علیه شرکت های چینی ارائه کرده اند تا کپی برداری از آنها را محکوم کنند. اما این شکایت ها مانع از تقلید چینی ها نشد و امروز می توانیم پانامرا و تسلا را با علائم تجاری چینی ببینیم.

برخی افراد می گویند که این بیشتر به فرهنگ چینی مربوط می شود تا تقلید آشکار از اتومبیل های غربی. یک نظریه بیان می کند که چینی ها بیش از حد بر فرزندان خود تأکید می کنند که حروف پیچیده الفبا را به شیوه ای دقیق کپی کنند. هر چه کپی بهتر باشد، محصول نهایی بهتر است. همین امر منجر به کپی در طرح های مختلف شده است. اگر محصول خوبی در بازار وجود دارد، چرا محصول متفاوتی تولید می کنیم؟

کافی است محصول موجود را کپی کنید و در ادامه تولید کنید. به همین دلیل است که چینی ها سعی نمی کنند محصولی بهتر از تسلا یا پانامرا بسازند، بلکه صرفاً از آنها تقلید می کنند. خودروسازان غربی به دلیل نوآوری های خود شناخته شده اند و فناوری های جدید همچنان در حال پیشرفت هستند و در طرح های مختلف عرضه می شوند. این همیشه یک مزیت است، به خصوص که ما در یک صنعت رقابتی هستیم و هر برند رده بالایی باید یک محصول جدید و منحصر به فرد ارائه دهد تا از رقبا متمایز شود.

سبک زندگی مدرن

باید گفت که چین کشوری جوان است و اگرچه فرهنگ آن به قرن ها قبل برمی گردد، اما تحول واقعی چین از اواخر دهه 1970 به عنوان یک کشور صنعتی آغاز شد. رشد فوق العاده اقتصاد این کشور باعث شده تا افراد ثروتمند زیادی وارد این عرصه شوند. همه این افراد خواهان حمل و نقل و در عین حال جدیدترین گجت ها و گجت ها در اتومبیل خود هستند. این امر موج جدیدی از خودروهای چینی را به وجود آورده است، خودروهایی که وارد فرهنگ کنونی شده اند، یعنی جوانانی که خواهان دسترسی به جدیدترین سیستم های ارتباطی در خودروهای خود هستند. این خریداران خودروهایی با آخرین روند طراحی می خواهند و همانطور که می بینیم بسیاری از خودروهای چینی از زبان طراحی آیرودینامیک و تند برای جلب توجه جوانان استفاده می کنند.

چینی ها می خواهند از خودروهای خود مانند آیفون استفاده کنند و خودروها را ارتقا دهند. در کشورهای غربی تعامل راحت تری بین مردم و ماشین ها وجود دارد. طراحی ها بیشتر کلاسیک و ساده هستند و در هر نسل از خودرو شاهد طراحی پیشرفته تر از انقلابی بودن هستیم. فناوری های جدید نیز برای مدل های کامل یا گران قیمت در نظر گرفته شده است و همه آنها در دسترس نیستند.

محدود کردن حق انتخاب

پورشه علیرغم سبد محصولات محدود خود، نسبت به موقعیت بازار خود از فروش بالایی برخوردار است. اما چگونه این امکان وجود دارد؟ به دلیل فردیت؛ به عنوان مثال پورشه 911 را در نظر بگیرید که در نسخه های مختلف از Carrera Cabriolet گرفته تا GT3 RS پیست محور تولید می شود. اما خودروی چینی به طور متوسط \u200b\u200bدر 3 تیپ تولید می شود.

در خودروهای چینی موتور و گیربکس متفاوتی وجود ندارد و این برندهای چینی هستند که تصمیم می گیرند یک خریدار خودرو به چه نوع خودرویی نیاز دارد. بنابراین خریداران باید رنگ بدنه را انتخاب کنند.

در اینجا می توان تفاوت آشکاری را بین بازار خودرو در چین و کشورهای غربی مشاهده کرد. در غرب، خریداران در انتخاب آپشن، موتور، گیربکس و ... آزادی زیادی دارند. اما در اینجت، دولت یا خودروساز تصمیم می گیرد و شما پیشنهادات موجود را می پذیرید. اما در کشورهای غربی بسیاری از خریداران می توانند خودروی مورد نظر خود را به این شرکت سفارش دهند.

در سطح مهندسی و لجستیکی، غلبه بر این مسائل ممکن است دشوار نباشد، اما از نظر فرهنگی، فردگرایی ممکن است برای برندهای چینی بسیار بیگانه باشد. البته با مطالعه فعالیت برندهای چینی در سال های اخیر می توان دریافت که آنها نیز گستره وسیعی از انتخاب را در اختیار خریداران قرار می دهند و با گسترش خودروهای برقی چندین نوع باتری، موتور برق و ... در دسترس می باشد. . برای خریداران.

لذت رانندگی به جای کالای ضروری

شاید مهم ترین تفاوت فرهنگ خودرو در چین و کشورهای غربی چیزی است که می توانیم آن را رابطه مالک و خودرو بنامیم. اگر به شهرهای بزرگ چین سفر می کنید، نگاهی دقیق به آسمان خراش های بزرگ این کشور بیندازید. هیچ کدام بالکن ندارند. با رانندگی در خیابان ها، فعالیت های زیادی را مشاهده خواهید کرد که همه آنها هدفمند هستند.

مردم به دفتر می روند یا به خانه می روند. اوقات فراغت و تعطیلات با ماشین در شرق چندان رایج نیست. اما در کشورهای غربی به ویژه آمریکا شاهد رابطه عمیق بین مالکان خودرو و خودروها هستیم. آنها از ماشین خود لذت می برند یا با ماشین به مکان های هیجان انگیز می روند.

به تلاش های جیپ برای سرگرم کننده رانگلر نگاه کنید. این برند درها و سقفی را ارائه می دهد که در تابستان قابل برداشتن و لذت بردن هستند. خودروهای غربی برای لذت بردن و تجربه هیجان تولید می شوند. بازار خودروی چین در دهه گذشته شاهد رشد استثنایی بوده است.

محصولات این کشور از نظر کیفیت ساخت و تجهیزات نیز پیشرفت کرده اند، اما گستره مدل های تولیدی و زبان طراحی آنها هنوز به تنوع بازار کشورهای غربی نرسیده است. البته این بدان معنا نیست که چینی ها به آن نقطه نخواهند رسید، بلکه ابتدا باید فرهنگ خودروسازی در چین تغییر کند که شاید در واقعیت سخت باشد.



منبع: https://www.donyayekhodro.com/news/252128/%D8%B3%D9%86%D8%AA-%D8%A2%D8%B3%DB%8C%D8%A7%DB%8C%DB%8C-%D8%AF%D8%B1-%D9%85%D9%82%D8%A7%D8%A8%D9%84-%D8%AA%D9%81%DA%A9%D8%B1-%D8%BA%D8%B1%D8%A8%DB%8C