وقتی به Stlantis فکر می کنید، احتمالاً بلافاصله به مارک های خودرویی مانند کرایسلر، دوج، جیپ و رم فکر می کنید، اما اینها تنها برندهایی نیستند که در این چتر قرار دارند. فیات و آلفارومئو نیز زیر چتر Stellantis قرار می گیرند، اما مدتی است که چیز زیادی در مورد آنها نشنیده ایم. به نظر می رسد دلیلی برای این امر وجود دارد. آلفارومئو شرایط خوبی ندارد.
کاهش فروش در آلفا
تا سال 2022، آلفارومئو 135 نمایندگی در سراسر ایالات متحده خواهد داشت و اگرچه این عدد بدی نیست، اما اعداد فروش آن داستان متفاوتی را نشان می دهد. تا ماه جولای، آلفارومئو 4777 دستگاه خودرو در ایالات متحده فروخته است. این آمار به طور متوسط \u200b\u200bحدود 5 تا 6 خودرو در ماه در هر نمایندگی را نشان می دهد، اگرچه این تعداد در طول سال بهبود می یابد. با اضافه کردن سه ماهه سوم سال 2024 به این تعداد، مجموع فروش آلفارومئو در ایالات متحده به 6818 دستگاه می رسد.
اول اینکه آلفارومئو فروش جهانی حدود 80000 خودرو را برای سال 2024 در نظر گرفته است. اما اگر این روند در چند ماه آخر سال تغییر قابل توجهی داشته باشد، این برند ایتالیایی خوش شانس خواهد بود که 45000 دستگاه بفروشد. به طور کلی آلفارومئو در سه ماهه اول سال 38975 دستگاه خودرو فروخته است.
با کاهش گزینه ها ساده کنید
ساده کردن فرآیند سفارش برای خودرو خوب نیست، زیرا معمولاً قبل از حذف کامل مدل ها از خط تولید، یک قدم برداشته می شود. متأسفانه این دقیقاً همان چیزی است که در آلفارومئو اتفاق می افتد. برای سال 2025، Tonale، Stelvio و Giulia تنها با سطح تجهیزات نامشخصی در دسترس خواهند بود. در حالی که هنوز می توانید برخی از گزینه ها را انتخاب کنید، ویژگی های استاندارد قبلی با هزینه اضافی در دسترس هستند.
به عنوان مثال، برخی از ویژگی های فناوری به بسته کمکی موجود اضافه شده است. طبق بیانیه مطبوعاتی هر مدل، Stlantis ادعا می کند که این ساده سازی به نفع خریداران است زیرا مدل های تک تریم به روز شده ویژگی های استاندارد بیشتری نسبت به مدل های پایه قبلی ارائه می دهند. Stellenbosch قبلاً اعلام کرده بود که هنوز برنامه ای برای کوچک کردن برندهای خود ندارد، اما آینده آلفارومئو خوب به نظر نمی رسد. با آمدن مدیرعامل جدید و نیاز روزافزون به کاهش هزینه ها، شاید در چند سال آینده مجبور به خداحافظی با این برند ایتالیایی باشیم.
تمام برقی از برند ایتالیایی
مانند سایر برندهای تحت مدیریت Stellantis، آنها قصد دارند خط تولید آلفارومئو را الکتریکی کنند. به گزارش رویترز، آلفارومئو تایید کرد که قصد دارد تا سال 2027 خودروهای الکتریکی عرضه کند.
اینکه آیا این تصمیم در مورد ایالات متحده صدق می کند یا نه، قابل بحث است. آلفارومئو اولین خودروی الکتریکی خود را در اروپا که ابتدا با نام میلان شناخته می شد، در اوایل سال جاری عرضه کرد. اما به دلیل فشارهای سیاسی این نام به جونیور تغییر یافت.
کراس اوور آلفارومئو جونیور با موتورهای تمام الکتریکی و هیبریدی در بازار اروپا عرضه می شود. متأسفانه، به نظر نمی رسد که به این زودی شاهد ورود جونیور به سواحل آمریکا باشیم. در سال 2023، آلفارومئو کراس اوور Tonale PHEV را معرفی می کند و بر اساس زمان بندی ارائه شده توسط Stellantis، نسخه به روز شده Stelvio قرار است در نیمه دوم سال 2025 عرضه شود. Giulia نیز در سال 2026 عرضه خواهد شد.
در اروپا، فروش خودروهای الکتریکی همچنان در حال افزایش است، بنابراین ممکن است جذابیت هایی در آنجا وجود داشته باشد. اما با وجود کاهش فروش آلفارومئو در کشور خود ایتالیا، امید چندانی وجود ندارد. از سوی دیگر آلفارومئو خط تولید نسبتا کوچکی دارد و اگر خودروهای برقی آن بر روی پلت فرم STLA ساخته شوند، این می تواند راه حلی مقرون به صرفه و شاید آخرین تلاش برای این خودروساز ایتالیایی باشد. آلفارومئو از زمان بازگشت این برند ایتالیایی به ایالات متحده در سال 2017، موفقیت چندانی کسب نکرده است.
با کاهش شدید فروش در سال گذشته، آینده این برند باید در هاله ای از ابهام قرار گیرد، حتی اگر Stellantis بخواهد آن را اعتراف کند! در حالی که برندهای معتبری مانند جیپ و رم به دلیل تنوع زیاد مدل های محصولاتشان ایمن در نظر گرفته می شوند، آلفارومئو این نیاز را ندارد. در حالی که این برند می تواند در اروپا به فعالیت خود ادامه دهد، با وجود کاهش فروش، ممکن است در آینده نزدیک دوباره ایالات متحده را ترک کند.