شکست های فنی در تولید خودرو توسط سازندگان تلفن همراه!

البته نباید فراموش کرد که اکثر قطعات محصول در این صنعت قطعاتی هستند که توسعه آنها چندین سال به طول انجامید و چالش های زیادی را برای تولیدکنندگان خود داشت. یکی از نشانه‌های این عجله سود، حرکت‌های بازار سهام است که پس از فروش سهام به سرمایه‌گذاران از جمله Changan Automobile، ارزشی معادل 250 میلیارد یوان (34.67 میلیارد دلار) دارد.

این شرکت چینی اعلام کرد که واحد راهکارهای خودروهای هوشمند خود را جدا کرده و در قالب یک شرکت جدید قرار می دهد که منابع و فناوری های اصلی این واحد را در اختیار خواهد گرفت.

شرکت خودروسازی چانگان در بیانیه‌ای اعلام کرد: «Chongqing Changan Automobile» و شرکای آن تا 40 درصد از سهام شرکت جدید را در اختیار خواهند داشت.

دو منبع آگاه گفتند که چانگان اتو و شرکت مادر آن، گروه دولتی COEG، قصد دارند به ترتیب حدود 35 و 5 درصد از سهام شرکت جدید را خریداری کنند که ارزش آن بین 200 تا 250 میلیارد یوان خواهد بود. سهامداران اقلیت احتمالی ممکن است شامل گروه دولتی FAW و Dongfeng Motor Group نیز باشند که هر دو در حال مذاکره با هواوی برای خرید پنج درصد از سهام هستند.

مالکیت سه ساله

هواوی با در اختیار داشتن بین 40 تا 50 درصد از سهام این شرکت تا دو یا سه سال آینده بزرگترین سهامدار آن خواهد بود.

به گفته منبع آگاه چهارم، جزئیات این قرارداد به ویژه سهم و ارزش مالکیت نهایی نشده و ممکن است تغییر کند. این معامله نیز باید توسط رگولاتور تایید شود. این جدایی برای هواوی بی سابقه خواهد بود که تجارت آن شامل مخابرات و لوازم الکترونیکی مصرفی است.

این شرکت برند گوشی هوشمند Honor خود را در سال 2020، یک سال پس از اینکه هدف تحریم های آمریکا قرار گرفت، فروخت تا بقای خود را تضمین کند.

بخوانید:  عرضه خودرو جدید آریا با موتور GDI با گارانتی ۵ ساله

سه منبع آگاه گفتند که یکی از دلایل فروش برنامه ریزی شده مشکلی است که هواوی در رشد تجارت خودروهای هوشمند خود با آن مواجه است و نیاز به بازیابی سرمایه برای پوشش هزینه های تحقیق و توسعه است. قرارداد پیشنهادی، همانطور که هواوی برنامه ریزی کرده بود، راه را برای شرکت جدید برای عمومی شدن هموار می کند.

خدمات سبک فروش تلفن همراه

دارندگان تلفن همراه معمولاً از دریافت به‌روزرسانی‌های نرم‌افزاری خوشحال می‌شوند و از پشتیبانی آن‌ها احساس آرامش می‌کنند، اما برای دارندگان خودرو، این به‌روزرسانی‌های نرم‌افزاری ناراحتی بزرگ‌تری دارند.

گروهی از دارندگان ناراضی Huawei Aito M7 به کیفیت پایین آن در نمایندگی ها اعتراض کردند. برخی از مالکان در اعتراض به کیفیت Aito M7 با نصب علائم در نمایندگی در ووهان به دنبال احقاق حقوق خود هستند. شکایات اصلی این افراد شامل زمان طولانی تحویل، خدمات پس از فروش ضعیف و لیفت سریع صورت است.

شکست های فنی در تولید خودرو توسط سازندگان تلفن همراه!

ITO یک سرمایه گذاری مشترک بین سیریوس و هواوی است. Sirius مسئولیت تولید M7 را بر عهده دارد، در حالی که Huawei تامین کننده اصلی قطعات و نرم افزار است.

هوآوی همچنین محصولات Aitu را در فروشگاه های گران قیمت خود به فروش می رساند و اخیراً شبکه فروش جدیدی به نام Hima را تشکیل داده است. طبیعتا، Aitu همچنین دارای شبکه ای از آژانس های مستقل خود در چین است.

طیف محصولات آیتو شامل سه خودروی SUV M5، M7 و M9 است و خودروی مورد بحث از نظر فروش موفق تر بوده و از سال 2022 وارد بازار شده است.البته عرضه نسخه به روز تویوتا M7 در ماه سپتامبر 2023 خشم صاحبان نسخه قبلی این خودرو را برانگیخت.

بخوانید:  تنزل «ایران‌خودرو» و «سایپا» از تابلوی اصلی به فرعی بورس تهران!

مدل فیس لیفت شده M7 با کاهش قیمت 5550 دلاری در اختیار خریداران قرار گرفت و به دلیل همین کاهش قیمت با استقبال خوبی از سوی خریداران مواجه شد و در سه ماهه اول سال جاری حدود 70 هزار دستگاه فروخته شد. چینی ها نسخه به روز شده دیگری از M7 را در ژوئن 2024 معرفی کردند.

تصادف آزاردهنده

عملکرد نامناسب سیستم های ایمنی خودرو Huawei Aito M7 Plus رسوایی های زیادی را به همراه داشته است. در هفته اول ماه می، یک دستگاه هوآوی AiTu M7 Plus با یک تانکر آب برخورد کرد و سه نفر کشته شدند.

ویدئوهای منتشر شده در فضای مجازی نشان می دهد که سه نفر تلاش می کنند شیشه عقب خودرو را بشکنند و مجروحان را بیرون بکشند. این حادثه منجر به آتش گرفتن قسمت جلویی خودرو و وارد آمدن خسارت جدی شد.

برند ITO تحت حمایت هواوی اعلام کرد که سرعت خودرو در زمان تصادف 115 کیلومتر در ساعت، ایربگ ها به طور عادی کار می کردند و باتری خودرو نیز در حالت عادی کار می کرد.

یکی از خانواده های قربانیان در پی این حادثه از فعال نشدن سیستم ترمز اضطراری خودکار (AEB) که قرار بود از برخورد جلوگیری کند یا از شدت آن بکاهد، ابراز نارضایتی کرد.

Ayto در بیانیه ای اعلام کرد که Ayto M7 Plus برخلاف Ayto M7 Max از سیستم ترمز اضطراری خودکار ساخت بوش استفاده می کند که فقط در سرعت های 4 تا 85 کیلومتر بر ساعت فعال است.

بوش استفاده از سیستم های درایو هوشمند خود از جمله AEB را در خودرو تصادفی Aito رد کرد. کتابچه راهنمای Aito M7 Max بیان می‌کند که رادار موج میلی‌متری ممکن است خودروهای جلو را در صورت اختلاف سرعت قابل توجه یا برخورد با یک جسم ثابت به درستی تشخیص ندهد.

بخوانید:  آغاز فروش اقساطی Back X3 Pro (خرداد 1403 هجری قمری)

بسیاری از خودروهای هوشمند از دستگیره درهای مخفی در بدنه خودرو استفاده می کنند تا ظاهری زیبا و مدرن داشته باشند. اما این طراحی می تواند مانعی برای عملیات نجات اضطراری ایجاد کند.

اگر ماشین قفل باشد، افراد دیگر نمی توانند آن را از بیرون باز کنند، حتی با دستگیره های بیرون زده. مشکل اصلی این است که قفل ماشین در زمان تصادف به طور خودکار باز می شود.

به گفته آیتو، اگر خودرو آسیب جدی ببیند، درب باید به صورت خودکار باز شود، اما به دلایل نامعلومی این سیستم به خوبی کار نکرد. با وجود مشکلات سیستم ترمز اضطراری خودکار (AEB) و دستگیره های مخفی هنوز علت دقیق این حادثه مشخص نیست.

شکایت منطقی!

هوآوی AiTu M7 یک شاسی بلند سایز متوسط ​​است که از پلت فرم بنزینی دانگ فنگ iX7 با طول/عرض/ارتفاع 1760/5020/1954 میلی متر و فاصله بین دو محور 2820 میلی متر استفاده می کند. این خودروی چینی از یک موتور الکتریکی مجهز به سیستم بهبود قدرت ناوبری بهره می برد و یک موتور احتراق داخلی 1.5 لیتری به عنوان یک ژنراتور عمل می کند.

نسخه دیفرانسیل عقب Ayto M7 دارای موتور الکتریکی 268 اسب بخاری است، در حالی که نسخه های چهار چرخ متحرک به دو موتور الکتریکی با قدرت ترکیبی 443 اسب بخار مجهز شده اند. قیمت M7 بین 35 تا 46 هزار دلار است. اما همانطور که گفته شد برخی از صاحبان این خودرو به یک فروشنده در ووهان اعتراض کردند.

منبع: https://www.donyayekhodro.com/news/249697/%D8%AF%D8%B3%D8%AA-%D8%A7%D9%86%D8%AF%D8%A7%D8%B2%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D9%81%D9%86%DB%8C-%D8%AF%D8%B1-%D8%AA%D9%88%D9%84%DB%8C%D8%AF-%D8%AE%D9%88%D8%AF%D8%B1%D9%88-%D8%AA%D9%88%D8%B3%D8%B7-%D9%85%D9%88%D8%A8%D8%A7%DB%8C%D9%84-%D8%B3%D8%A7%D8%B2%D8%A7%D9%86