صعود به بلندترین قله ایران: دماوند
انتشار: دی 16، 1403
بروزرسانی: 04 اردیبهشت 1404

صعود به بلندترین قله ایران: دماوند


L7 این بار بر فراز بلندترین قله ایران - کوه دماوند - خواهد ایستاد. دماوند که چندین بار در اساطیر ایران ظاهر شده و یکی از نمادهای اصلی جغرافیای ملی ایران است. رسیدن به چنین مکان زیبا و افسانه ای به سادگی امکان پذیر نیست، اما اگر هدف کمپین آفرود اسکار لوکانو ایجاد نمادین ترین مسیر آفرود باشد، دماوند کوهی است که L7 نمی تواند از آن عبور کند.

photo_1_2025-01-05_20-58-28.jpg

1- صعود به بلندترین قله ایران

کوه دماوند به عنوان مرتفع ترین نقطه در کل ایران، در ارتفاع 5609 متری قرار دارد و با شیب های تند، تغییرات شدید آب و هوا، بادهای شدید و دمای پایین همراه است. انتخاب برای به چالش کشیدن این قله در زمستان شاید تصمیم خوبی نباشد، زیرا محیط اطراف دماوند در این زمان شرایط آب و هوایی را بدتر می کند و عملکرد محصولات L7 با آزمایش های سخت تری مواجه می شود.

با نزدیک شدن آهسته L7 به قاعده کوه دماوند، سرما احساس می کند که هوا پوست را می سوزد یا می سوزد. برف و سنگ به تدریج جایگزین جاده آسفالته می شود. در داخل ماشین، راننده نفس عمیقی می کشد. جاده پیش رو بی پایان به نظر می رسد، با سنگ های ناهموار، شیب های پوشیده از برف و دره های عمیق ناگهانی، که به نظر می رسد همه محدودیت های L7 را آزمایش می کنند. راننده بدون معطلی، صفحه را می چرخاند تا به حالت آفرود تبدیل شود. بلافاصله، موتور افزایش قابل توجهی در قدرت نشان می دهد. موتور توربو شارژ سریع و قدرتمند پاسخ می دهد. موتور 1.6T GDI نیروی محرکه قوی را حتی در هوای رقیق در ارتفاعات بالا حفظ می کند. هر حرکت جزئی پدال گاز باعث واکنش فوری خودرو می شود، گویی یک حیوان وحشی منتظر فرمان است تا قدرت خود را آزاد کند.

photo_2_2025-01-05_20-58-28.jpg

هنگامی که خودرو به یک شیب تند نزدیک می شود، زاویه حمله (21 درجه) و زاویه خروج (29 درجه) L7 در این نقطه بحرانی می شود. سپر جلو تقریباً صخره ها را لمس می کند، اما به لطف زاویه حمله دقیق، خودرو به راحتی از این بخش دشوار از شیب بالا می رود. شاسی تقریباً به زمین برخورد کرد، اما ماشین ثابت ماند و هیچ نشانه ای از ناپایداری در آن دیده نشد. همانطور که خودرو از شیب بالا می رود، چرخ های عقب وزن بیشتری را تحمل می کنند. در این مرحله، سیستم فاصله گذاری هوشمند خارج از جاده (ARDIS) فعال می شود و نیرو را به صورت هوشمند توزیع می کند. چرخ های عقب کشش بیشتری دارند و اطمینان حاصل می کنند که هر پیچ حداکثر پایداری را فراهم می کند.

هنگامی که خودرو با یک بخش شن شیب دار مواجه می شود، فاصله حداقل 200 میلی متری از زمین به L7 اجازه می دهد تا به راحتی بر موانع غلبه کند. سیستم تعلیق به دقت تنظیم شده است و سیستم تعلیق مستقل به طور مداوم ضربه های ناشی از زمین های ناهموار را جذب می کند و ثبات بدنه را حفظ می کند. هر بار که خودرو از روی سنگ ها یا چاله های بزرگ عبور می کند، ارتعاشات داخل خودرو فیلتر شده و به راننده منتقل می شود و به او اجازه می دهد تا زمین را به وضوح احساس کند. سیستم فرمان نیز بازخورد دقیقی را حفظ می کند و به راننده اعتماد به نفس بالایی می دهد.

هنگامی که خودرو به یک شیب تند نزدیک می شود، زاویه حمله (21 درجه) و زاویه خروج (29 درجه) L7 در این نقطه بحرانی می شود. سپر جلو تقریباً صخره ها را لمس می کند، اما به لطف زاویه دقیق جلو، خودرو به راحتی از این بخش دشوار از شیب بالا می رود. شاسی تقریباً به زمین برخورد کرد، اما ماشین ثابت ماند و هیچ نشانه ای از ناپایداری در آن دیده نشد. همانطور که خودرو از شیب بالا می رود، چرخ های عقب وزن بیشتری را تحمل می کنند. در این مرحله، سیستم فاصله گذاری هوشمند خارج از جاده (ARDIS) فعال می شود و نیرو را به صورت هوشمند توزیع می کند. چرخ های عقب کشش بیشتری دارند و اطمینان حاصل می کنند که هر پیچ حداکثر پایداری را فراهم می کند.

هنگامی که خودرو با یک بخش شن شیب دار مواجه می شود، فاصله حداقل 200 میلی متری از زمین به L7 اجازه می دهد تا به راحتی بر موانع غلبه کند. سیستم تعلیق به دقت تنظیم شده است و سیستم تعلیق مستقل به طور مداوم ضربه های ناشی از زمین های ناهموار را جذب می کند و ثبات بدنه را حفظ می کند. هر بار که خودرو از روی سنگ ها یا چاله های بزرگ عبور می کند، ارتعاشات داخل خودرو فیلتر شده و به راننده منتقل می شود و به او اجازه می دهد تا زمین را به وضوح احساس کند. سیستم فرمان نیز بازخورد دقیقی را حفظ می کند و به راننده اعتماد به نفس بالایی می دهد.

photo_4_2025-01-05_20-58-28.jpg

اگرچه جاده بسیار سخت بود، اما L7 طبق برنامه قبل از غروب آفتاب به مقصد رسید. L7 بر روی قله قرار دارد و جذاب ترین منظره چشم انداز دماوند را به نمایش می گذارد.

2. فراتر از کلاسیک

کمپین آفرود اسکار لوکانو L7 را به تعداد فزاینده ای از مصرف کنندگان معرفی کرد و مشتریان ایرانی باهوش متوجه شباهت های بین L7 و رنجروور ایووک شدند. برخی ممکن است طراحی L7 را صرفاً تقلیدی از Evoque بدانند. با این حال، به عنوان یک مدل جهانی، چگونه تیم طراحی L7 ممکن است چنین اشتباهی را مرتکب شود؟ واقعیت این است که پیتر جان متکین، طراح Range Rover Evoque، اکنون در دفتر مرکزی لوکانو کار می کند و مسئولیت طراحی L7 را بر عهده داشت. با این حال، نگاه دقیق تر نشان می دهد که زبان طراحی L7 ساده تر و مدرن تر است و عناصر طراحی را با زیبایی شناسی معاصر ترکیب می کند.

از طریق کمپین آفرود اسکار لوکانو، مصرف کنندگان مسابقه L7 را در مکان های دیدنی ایران تماشا کرده اند و علاقه و اعتماد فزاینده ای به این مدل آفرود پیشرفته پیدا کرده اند. ورود L7 نه تنها جای خالی این بازار خاص را پر می کند، بلکه تجربه محصولی را برای مصرف کنندگان ایرانی فراهم می کند که می تواند جایگزینی برای رنج روور ایووک باشد. شاید تنها زمانی که واقعاً یک L7 رانندگی می کنید، متوجه شوید که چرا شعار برند لوکانو «فراتر از کلاسیک» است.

photo_3_2025-01-05_20-58-28.jpg

3- در نهایت:

با شروع پنجمین پیست دماوند در کمپین آفرود اسکار لوکانو، تنها یک قطعه از سری L7 باقی مانده است. این کمپین اکنون به سمت اوج خود می رود و انتخاب نهایی مسیر اسکار لوکانو باید مشخص شود. به گفته منابع مربوطه، تاریخ عرضه L7 نیز نزدیک است. بنابراین، به عنوان یک مصرف کننده ایرانی، آیا شما علاقه مند هستید که این خودرو را به صورت حضوری در یک نمایشگاه محلی امتحان کنید؟



منبع: https://car.ir/news/29621-climbing-highest-peak-iran-damavand