ظرف پنج سال باتری خودروهای برقی مشکل زیست محیطی ایجاد می کند!

به نظر شما بزرگترین مانع برای بومی سازی فناوری ساخت خودروهای الکتریکی چیست؟

زمانی که صحبت از تولید خودروی داخلی می شود که معمولا بین 2000 تا 2500 دلار قیمت دارد، منابع ارزی به دلیل عدم وجود زیرساخت های تامین برق برای این خودروها به درستی تامین نمی شود. ارسال این خودروها از کجا تامین می شود؟ آیا برق مصرفی خودروهای برقی از سوختن گازوئیل و سوخت های فسیلی تامین می شود؟ در این صورت، سوزاندن سوخت دیزل و صرفه جویی در مصرف برق چه تفاوتی دارد تا یک خودروی برقی بتواند از آن استفاده کند؟

آیا نوسازی نیروگاه ها می تواند کمبود انرژی مورد نیاز خودروهای برقی را جبران کند؟

چنین فرآیندی در تامین انرژی خودروهای برقی توجیهی ندارد و البته علاوه بر این مبحث، الزامات ویژه دیگری نیز برای استفاده از خودروهای برقی وجود دارد که از آن جمله می توان به پریز برقی که جریان برق به آن می رسد اشاره کرد. خودرو باید به زمین وصل باشد و امکانات دیگری نیز وجود دارد که از نوسان برق خارج می شود و به همین دلیل سوالی که مطرح می شود این است که چند درصد از پارکینگ هایی که برق در آن ها با این مشخصات و امکانات و امکانات وجود دارد، وجود دارد. مهمترین سوال او کسی است که این برق را به شبکه برق عرضه خواهد کرد.

آیا تولیدکنندگان داخلی فناوری ساخت باتری های مورد نیاز خودروهای الکتریکی را دارند؟

در خوشبینانه ترین حالت، باتری خودروی برقی باید بعد از 5 سال تعویض شود که به تنهایی باعث افزایش نرخ ارز و افزایش عدم اطمینان در مورد منبع این ارز می شود. علاوه بر این، باتری های ماشین های الکتریکی حاوی لیتیوم هستند و لیتیوم رادیواکتیو است.

بخوانید:  قیمت جدید محصولات مدیران خودرو اعلام شد (اردیبهشت 02)

منبع: https://www.donyayekhodro.com/news/249774/%D9%BE%D9%86%D8%AC-%D8%B3%D8%A7%D9%84-%D8%AF%DB%8C%DA%AF%D8%B1-%D8%A8%D8%A7%D8%AA%D8%B1%DB%8C-%D8%AE%D9%88%D8%AF%D8%B1%D9%88%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%A8%D8%B1%D9%82%DB%8C-%D9%85%D8%B9%D8%B6%D9%84-%D8%B2%DB%8C%D8%B3%D8%AA-%D9%85%D8%AD%DB%8C%D8%B7%DB%8C-%D9%85%DB%8C-%D8%A2%D9%81%D8%B1%DB%8C%D9%86%D9%86%D8%AF