رضا تقی پور انوری، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس در این باره معتقد است: سیاست های اجرایی دولت باید به سرعت و به گونه ای تغییر کند که تسهیل واردات خودرو و افزایش عرضه را نادرست کند. حباب قیمتی در بازار خودرو از بین خواهد رفت».
صنعت خودرو در چند سال گذشته شاهد مشکلات زیادی بوده است که مهمترین آنها تحریم های تخصصی این صنعت بوده است به نظر شما دلیل تشدید آلودگی ها در صنعت خودرو و بازار آن چیست؟
دلیل اصلی بی ثباتی بازار خودرو، شکاف عمیق عرضه و تقاضا است و دولت مجبور به مدیریت این شکاف با مصوبات قانونی مجلس نمایندگان از جمله قانون واردات خودرو بود که متاسفانه نتوانسته بود این شکاف را جبران کند. این شکاف به خاطر آن به دلیل تاخیر در فرآیند واردات خودرو.
آسیبهای ناشی از التهاب بازار خودرو همواره مصرفکنندگان را هدف قرار میدهد و دیگران از معاملات در بازار خودرو سود میبرند. بگذارید حباب قیمت کاذب در بازار خودرو از بین برود زیرا نرخ ارزی که امروز روی قیمت خودرو محاسبه می شود دو برابر قیمت بازار آزاد است.
آزادسازی واردات خودروهای فرسوده تا چه اندازه می تواند در بازگرداندن آرامش به صنعت خودرو و بازار آن موثر باشد؟
از سوی دیگر، تعرفه واردات خودروهای فرسوده نیز باید به گونه ای باشد که ضمن ایجاد تعادل بین عرضه و تقاضا، موجب سیل عظیم خودروهای فرسوده و محدودیت برای ورود خودروهای نو به بازار نشود. کشور.
سیاست واردات خودروهای فرسوده باید به عنوان اقدامی موقت در دستور کار دولت قرار گیرد، در غیر این صورت در آینده با مشکلات عدیده ای از جمله تنوع خودروها و قطعات یدکی و نبود خدمات پس از فروش مواجه خواهد شد. گارانتی و سایر مسائل.
منبع: https://www.donyayekhodro.com/news/250306/%D8%A7%D9%81%D8%B2%D8%A7%DB%8C%D8%B4-%D8%B9%D8%B1%D8%B6%D9%87-%D8%B3%D9%88%D8%AF%D8%A7%DA%AF%D8%B1%D8%A7%D9%86-%D8%B1%D8%A7-%D8%A7%D8%B2-%D8%A8%D8%A7%D8%B2%D8%A7%D8%B1-%D8%AE%D8%A7%D8%B1%D8%AC-%D9%85%DB%8C-%DA%A9%D9%86%D8%AF