جلالی گفت: «اکثر قطعهسازان میدانند ادامه کار خودروسازی با زیان انباشته ۱۳۰ هزار میلیارد تومانی بهدلیل قیمتگذاری دستوری و بهرهوری پایین ناشی از دولتی بودن ممکن نیست.
قطعهسازان از خصوصیسازی و حذف قیمتگذاری دستوری خودرو استقبال میکنند
منبع: https://www.donyayekhodro.com/news/245808/%D9%82%D8%B7%D8%B9%D9%87-%D8%B3%D8%A7%D8%B2%D8%A7%D9%86-%D8%A7%D8%B2-%D8%AE%D8%B5%D9%88%D8%B5%DB%8C-%D8%B3%D8%A7%D8%B2%DB%8C-%D9%88-%D8%AD%D8%B0%D9%81-%D9%82%DB%8C%D9%85%D8%AA-%DA%AF%D8%B0%D8%A7%D8%B1%DB%8C-%D8%AF%D8%B3%D8%AA%D9%88%D8%B1%DB%8C-%D8%AE%D9%88%D8%AF%D8%B1%D9%88-%D8%A7%D8%B3%D8%AA%D9%82%D8%A8%D8%A7%D9%84
امیرحسین جلالی در واکنش به خرید بلوک سهام ایرانخودرویی بانک صادرات افزود: «مدتها بحث واگذاری ایرانخودرو و سایپا به بخش خصوصی مطرح بود. در سالهای دهه ۸۰ واگذاریها از طریق دورزدن قانون از طریق سهام تودلی به بیراهه رفت. دو سال پیش نیز بعد از دستور رئیسجمهور در این خصوص جدیتی دیده نمیشد حتی سال گذشته تفاهمنامهای بین وزارتخانهها امضا شد که عملیاتی نشد. اما واگذاریهای اخیر نشان میدهد اراده دولت در زمینه خصوصیسازی جدی است.»
وی ادامه داد: «در دنیا بسیار مرسوم است بخشخصوصی صنایع ورشکسته را میخرد و احیا میکند. در ایران تجربههای بدی وجود داشته که صرفا به منظور تصاحب زمینها خریدار اقدام به خرید شرکت دولتی کرده است. اما در مواردی که فعال زنجیره تامین صنعت ورود کرده، موفق شده است زنجیره ارزش را قدرتمندتر کند. بنابراین اگر خریداران سهام خودروسازی کسانی باشند که دغدغه تولید دارند، میتوانیم به آینده صنعت امیدوار شویم و اکثر قطعهسازان از برقرار شدن جریان رقابتی و سالم در خودروسازی دفاع میکنند.»