لاستیک. نزدیک ترین بخش در صنایع هوافضا و خودروسازی است

برای پاسخ به این سوال، با آماندا مورفی، مدیر کل هوانوردی در میشلن مصاحبه ای انجام دادیم. هر مهندس در هر یک از این زمینه ها می تواند به شما بگوید که ترکیب لاستیک خودرو و لاستیک هواپیما بسیار متفاوت است. اما آیا این دو چیز مشترکی ندارند؟

با تشکر از استعداد عجیب مورفی برای درک زبان پیچیده مهندسی عمومی، ما در نهایت به سؤال خود در مورد همپوشانی بالقوه بین بخش‌های هوافضا و خودرو پاسخ دادیم.

مورفی در مورد رابطه کاری بین شرکت هوافضای میشلین و عملیات خودروهای جاده ای میشلین به مجله موتور گفت: «در حالی که بخش های خاصی از سازمان به محصولات خاصی اختصاص داده شده است، تیم های متقابل کارکردی در سراسر جهان وجود دارند که با یکدیگر همکاری می کنند تا بهترین محصولات را ارائه دهند. راه حل هایی برای پیاده سازی در هر بخش از بخش های بازار.

نوآوری یکی از ارکان برند میشلن در بخش راه حل ها و شبکه های ما است و هر سال میشلن تقریباً 760 میلیون دلار در تحقیق و توسعه سرمایه گذاری می کند.

میشلن با ایجاد محصولات و خدماتی که لذت‌بخش‌تر، قابل اعتمادتر و پایدارتر هستند، تلاش می‌کند تا کیفیت زندگی را در حین حرکت در شرکت‌ها و جهان بهبود بخشد.

اگرچه تیم‌های تحقیق و توسعه در بخش‌های خودرو و هوافضای میشلن مجزا هستند، اما سرمایه‌گذاری سالانه برای هر دو طرف کمک مالی می‌کند تا به لاستیک‌های مسابقه‌ای‌شان کمک کند تا چسبندگی بیشتری داشته باشند، درست همانطور که به هواپیماها کمک می‌کنند در فرودهای سخت مقاومت کنند.

بخوانید:  لاستیک خودرو 20 درصد گران شده است

با ترکیبات منحصر به فرد و اختصاصی تایر که هر لاستیک را تشکیل می دهد، هر مدل در این محدوده بدون توجه به کاربرد، مطابق با بالاترین استانداردهای امروزی بهینه شده است. از نظر عملکرد و پایداری، این تحقیق و توسعه در واقع به بخش‌های لاستیک مجاور گسترش می‌یابد، همانطور که در مورد نوآوری مناسب در هر تولیدکننده چند وجهی وجود دارد.

مورفی در مورد رابطه ویژه بین بخش خودرو و هوافضا در مجموعه میشلین گفت: «تعهد میشلین به نوآوری همیشه یک اولویت است. این شامل یادگیری چگونگی تأثیر مواد و فرآیندهای مختلف بر عملکرد محصولات مختلف و به اشتراک گذاری این دانش در خطوط تولید است. علاوه بر این، هر کارخانه، صرف نظر از محصول یا مکان، از استانداردهای سختگیرانه یکسانی برای ایمنی، کیفیت و تولید پیروی می کند و ارزش های اصلی میشلین را به اشتراک می گذارد.

همانطور که خودروسازان جدیدترین و بهترین مدل‌های خود را در نمایشگاه‌های مختلف خودرو به نمایش می‌گذارند، میشلین آئروسپیس نیز همتایان هوانوردی خود را در سراسر جهان به نمایش می‌گذارد.

میشلن پس از پایان ارائه غرفه خود در EAA Air Venture 2024 در Oshkosh، ویسکانسین، بار دیگر ثابت کرد که تحقیق و توسعه به نفع تمام بخش های عملیاتی خود است و صرفاً بر جنبه های هوانوردی تمرکز دارد. در رویدادی با حضور ده‌ها غول صنعت، میشلن از گسترش طیف تایرهای محبوب Pilot خود برای بخش هوانوردی عمومی رونمایی کرد.

مورفی در مورد جذابیت اصلی میشلین در نمایشگاه EAA Air Venture امسال گفت: “Michelin خوشحال شد که گستره تایرهای Pilot خود را که 21 درصد عمق بیشتری نسبت به تایر Goodyear Flight Custom III ارائه می دهد را اعلام کند.” اگرچه ممکن است این تایر چشمگیرترین فناوری نمایش داده شده در Oshkosh امسال نبوده باشد، اما احتمالاً تایر میشلین پایلوت بیش از هر چیز دیگری در نمایشگاه تأثیر مستقیمی بر روی خلبان عادی خواهد داشت. تایر میشلین پایلوت برای پایین نگه داشتن وزن محصول با استفاده از پره های نازک تر اما قوی تر طراحی شده است که به ما امکان می دهد عمق آج را افزایش دهیم. ما این لاستیک را طوری طراحی کردیم که کشش و دوام بیشتری داشته باشد.

بخوانید:  روزنامه دنیای خودرو - شماره 1870

منبع: https://www.donyayekhodro.com/news/250566/%D8%AA%D8%A7%DB%8C%D8%B1-%D9%86%D8%B2%D8%AF%DB%8C%DA%A9-%D8%AA%D8%B1%DB%8C%D9%86-%D9%82%D8%B7%D8%B9%D9%87-%D8%AF%D8%B1-%D8%B5%D9%86%D8%A7%DB%8C%D8%B9-%D9%87%D9%88%D8%A7%DB%8C%DB%8C-%D9%88-%D8%AE%D9%88%D8%AF%D8%B1%D9%88%DB%8C%DB%8C