این پیشنهاد هیبریدی توسط یک شهروند آلمانی ثروتمند در لس آنجلس ایجاد شد و طراحی اولیه به سرعت تکمیل شد. اسپارو با مهارت توانست چرخ هواپیمای بوئینگ ۷۲۷ را که در فرودگاه ژنو سقوط کرده بود بدون اینکه آسیبی وارد کند بسازد. این خودرو که به چرخ های یک بوئینگ 727 سرنگون شده مجهز شده بود، ترکیبی بی نظیر از تجملات و مهندسی پیشرفته را ارائه می کرد.
سرانجام این پروژه Sparrowmonsterji نام گرفت. چرخ های این خودرو 20 اینچ طول و 14 اینچ عرض دارند و با تغییراتی که گودیر اعمال کرده، بر روی این جانور جاده نصب شده است. بدنه این خودرو از مواد پیشرفته ای مانند کولار (نوعی الیاف پلی آمید معطر) ساخته شده است که با استحکام، سفتی و پایداری حرارتی بالا مشخص می شود. این ویژگی ها باعث پویایی این خودرو شده و ویژگی های دینامیکی منحصر به فردی دارد.
این پیشنهاد را باید هیبریدی نامید زیرا شاسی لندرور، موتور 6.3 لیتری مرسدس بنز V8 با قدرت 350 اسب بخار، چراغ های عقب سیتروئن BX و غیره برای ایجاد این واگن هیبریدی در کنار هم قرار گرفته اند.
اسپارو یکی از متخصصان برجسته پلی استر در جهان بود. البته طبق گفته Option Auto، بدنه Monster G از کولار، الیاف مصنوعی مورد استفاده در جلیقه های ضد گلوله ساخته شده است که معمولاً در خودروها استفاده نمی شود، اما مزیت اصلی آن سبکی و استحکام است. اما وقتی چرخ های بوئینگ دارید، تنها چند کیلو از وزن تانک ها فاصله دارید. فرانکو اسبارو اشاره کرد که از بدنه کولار در فراری 550 او نیز استفاده شده است.
اگر ماشین در یک مکان دورافتاده خراب شود، اسپارو یک ژنراتور در صندوق عقب دارد و یک اسکوتر نیز برای رسیدن به نزدیکترین تعمیرگاه تعبیه شده است. طبیعتا تنها مشکلی که اسپارو با آن مواجه بود مسائل مالی بود.
Sbarro پس از نمایش خودرو در نمایشگاه ژنو 1984، قدرت کافی برای ادامه پروژه را نداشت. این شرایط او را از تکمیل هیولا منع کرد و در نتیجه اولین نسخه به همراه چهار نمونه اولیه اسپارو به یک کلکسیونر ژاپنی فروخته شد. این ماشین ادای جنون است. پارانویا، با چرخ های پرنده بزرگ. جنون فنی، با کنار هم قرار دادن قطعات مختلف مکانیکی.