معاون بازاریابی و فروش گروه خودروسازی سایپا گفت: عرضه خودرو موضوع بسیار مهمی است و این امر بر اساس شرایط خاصی انجام می شود و عرضه خودرو از طریق بورس در هیچ جای دنیا انجام نمی شود.
مهدی آقا طاهریان معاون بازاریابی و فروش گروه خودروسازی سایپا گفت: با ورود خودروها به بورس در دوره گذشته بیشترین ضرر برای مصرف کننده واقعی بود زیرا فاصله قیمت کارخانه با بازار وجود داشت. قیمت به طور ناگهانی حدود 55 درصد افزایش یافت، اگر این افزایش قیمت در دو نوبت به خودروسازان داخلی داده شود، با زیان انباشته مواجه نخواهد شد و مصرف کنندگان واقعی برای خرید مشکلی نخواهند داشت.
وی با بیان اینکه به روز رسانی قیمت خودرو فرض بر این است که رستم است و از آدرس وی می ترسیم، گفت: این در حالی است که شرایط قیمت گذاری به صراحت در قانون پیش بینی شده است و باید طبق قانون قیمت ها به خودروسازان تعدیل شود. . صورت های مالی به مدت شش ماه.
آقا طاهریان گفت: تنها راه تنظیم بازار خودرو افزایش عرضه و رقابتی شدن بازار است که در رده خودروهای بالای یک میلیارد تومان اتفاق می افتد و در این بازه قیمتی شرکت ها مجبور به فروش خودرو هستند. بصورت اقساطی .
معاون بازاریابی و فروش گروه سایپا افزود: تصمیم گیری در زمینه تنظیم بازار خودرو باید بر اساس نظرات کارشناسان و اتفاق نظر همه خودروسازان داخلی باشد و تاکنون قرعه کشی و اولویت بندی نتوانسته است مشکل را حل کند تنظیم بازار به هر نحوی باشد زیرا از این طریق این پیام به بازار ارسال می شود زیرا تا دو سال آینده عرضه وجود ندارد.
وی افزود: تنها راه حل این مشکل افزایش معاملات، عرضه متناوب و حذف واسطه هاست و این راه حل وجود دارد.
آقا طاهریان در پایان از همه دلسوزان صنعت خودرو خواست تا اجازه ندهند تصمیمات غیرکارشناسی باعث آسیب بیشتر به صنعت خودرو شود.
منبع: https://car.ir/news/29292-saipa-opposition-to-selling-cars-on-the-stock