
بروزرسانی: 27 خرداد 1404
مزدا: آمریکایی ها عاشق یک ماشین ارزان قیمت با موتور بنزینی هستند!
مزدا یکی از شرکت هایی است که دیر به جمع خودروسازان برقی پیوست و این روزها مدل MX-30 این شرکت با موفقیت بزرگی که خودروساز ژاپنی انتظار داشت فاصله زیادی دارد و این خودرو در پایان سال جاری از بازار آمریکا خارج شد. 2023 به دلیل فروش ضعیف!
نسخه دوربرد (REV) این خودرو با موتور احتراق داخلی تنها در بازارهای خاصی عرضه می شود و ایالات متحده در لیست فروش این مدل قرار ندارد. علاوه بر این، سدان الکتریکی EZ-6 نیز وارد بازار ایالات متحده نخواهد شد!
با این حال، مزدا معتقد است که وضعیت چندان بد نیست.
زیرا این شرکت معتقد است که آمریکایی ها در درجه اول خواهان خودروهای بنزینی هستند. ماساهیرو مورو، مدیر عامل مزدا، به Automotive News گفت که موتورهای احتراق داخلی آینده طولانی در آمریکا دارند و حتی در پایان دهه، خودروهای بنزینی معمولی و مدل های هیبریدی ملایم حدود دو سوم فروش سالانه این برند ژاپنی و هیبریدی را تشکیل خواهند داد. و خودروهای برقی در نهایت سومین باقی مانده خواهند بود. به عبارت دیگر، پنج سال بعد، اکثر وسایل نقلیه همچنان موتورهای احتراقی خواهند داشت.
مزدا می گوید:
مشتریان به جای راه حل های برقی به دنبال راه حل های مقرون به صرفه هستند و همچنان به دنبال یک موتور احتراق داخلی مطمئن هستند، اما ما می توانیم نسخه های الکتریکی را نیز بسازیم آنها یک ماشین با موتور قابل اعتماد می خواهند.
مدیر مزدا در درجه اول به مدل های پایه، به ویژه 3 و CX-30 اشاره می کند. مورو معتقد است که رشد خودروهای برقی در ایالات متحده در حدود 18 ماه گذشته کاهش یافته است و می افزاید که این روند احتمالاً در آینده نیز ادامه خواهد داشت. این به شرکت زمان بیشتری می دهد تا باتری لیتیوم یونی کاملاً داخلی را با هدف آماده سازی آن برای سال 2030 در خودروهای هیبریدی و تمام الکتریکی تولید کند.
مورو اضافه می کند که او انتظار چگالی توان بسیار بالاتر و زمان شارژ "بسیار کوتاه" را داشت. جالب اینجاست که مهندسان مزدا اکنون "پایگاه تحقیقاتی بسیار پیشرفته ای برای باتری های حالت جامد" دارند.
در همین حال، کار روی یک موتور احتراقی دو روتوری در حال انجام است که به عنوان ژنراتور عمل خواهد کرد. این موتور جدید قدرتمندتر از راه اندازی تک روتوری است که توسط MX-30 e-Skyactiv R-EV استفاده می شود. علاوه بر این، مزدا در حال طراحی یک موتور احتراقی کاملاً جدید به نام Skyactiv-Z است که از سال 2027 به تدریج جایگزین موتورهای Skyactiv-G و Skyactiv-X خواهد شد و در خودروهای تولیدی مزدا مورد استفاده قرار خواهد گرفت.
مورو ادعا می کند که این موتور "نسخه نهایی" خواهد بود و اضافه می کند که در دهه آینده مقررات آلایندگی را تصویب خواهد کرد. مدیر عامل مزدا اضافه می کند که Skyactiv-Z یک موتور تنفس طبیعی است در حالی که برای مطابقت با مقررات سختگیرانه قدرت خود را از دست نمی دهد. مزدا کنفرانس مشترکی را با تویوتا و سوبارو در اوایل سال جاری برگزار کرد و تعهد بلندمدت به موتورهای احتراقی و همچنین سرمایه گذاری در سوخت های بدون کربن را داد.
در سطح جهانی، Zoom-Zoom (نام مستعار مزدا) تخمین می زند که خودروهای الکتریکی این شرکت تا پایان دهه تنها 25 تا 40 درصد از کل تولید را تشکیل خواهند داد. عرضه کامل خودروهای الکتریکی تا سال 2028 آغاز نمی شود، اما برخی از مدل های بدون آلایندگی زودتر در دسترس خواهند بود. سدان دیفرانسیل عقب EZ-6 ساخت چین احتمالا اوایل سال آینده وارد اروپا خواهد شد.
در همین حال، مزدا در آمریکای شمالی عملکرد تحسین برانگیزی دارد، جایی که در مسیر عرضه 600000 خودرو تا پایان سال است. به گفته مورو، سال 2024 بهترین سال در ایالات متحده خواهد بود که فروش آن به 420000 دستگاه می رسد که در حالت ایده آل به 450000 خودرو در سال 2025 می رسد. انتظار می رود مزدا با توجه بیشتر به نیازهای مشتریان عملکرد فروش بهتری پیدا کند.
منبع: https://car.ir/news/29479-mazda-americans-want-gas-cars