قطعه سازان به دلیل مشکلات نقدینگی برای پرداخت حقوق، مرخصی و تسویه مطالبات بانکی و مالیاتی خود با مشکلات زیادی مواجه هستند.
متاسفانه عدم تحقق وعده های دولت و خودروسازان در تامین نقدینگی قطعه سازان و عدم همکاری شبکه بانکی در اعطای تسهیلات باعث شده تا قطعه سازان در پرداخت حقوق و مرخصی و تسویه حساب بانکی و مالیاتی خود با مشکل مواجه شوند. مطالباتی که همگی تا پایان سال به تعویق افتاده است.
تولیدکنندگان قطعات یدکی به دلیل کمبود نقدینگی قادر به تامین مواد اولیه مورد نیاز برای ساخت قطعات یدکی نیستند و در نتیجه فرآیند تحویل قطعات یدکی به خودروسازان نیز با مشکل مواجه شده و خودروسازان از قطعات موجود در انبارها استفاده می کنند. نیازهای آنها را برآورده کند. نیازهای آنها.
راهکارهایی مانند تجدید ارزیابی دارایی های شرکت های خودروسازی که به منظور رفع مشکلات نقدینگی در صنعت قطعات یدکی و خودروسازی ارائه شده است می تواند به حل چالش های این دو صنعت کمک کند که متاسفانه مشکلات موجود در تولید قطعات یدکی و خودروسازی آنقدر ریشه دار هستند که روش هایی مانند تجدید ارزیابی دارایی ها پاسخگوی مشکلات این حوزه نخواهد بود.
دخالت دولت در صنعت خودرو دلیل انباشته شدن 200 ضایعات در شرکت های خودروسازی است. مشکل اصلی قطعه سازان و خودروسازان دخالت دولت در صنعت خودرو به ویژه در بحث قیمت گذاری است، در حالی که اگر دولت مدیریت شرکت های خودروسازی را به مدیران و هیات مدیره این شرکت ها واگذار کرده و به خودروها اجازه داده است. اگر با قیمت 5 درصد کمتر از قیمت بازار فروخته شود، بسیاری از آنها حذف می شود.یکی از مشکلات صنعت خودرو.
متاسفانه این روزها بسیاری از نمایندگان مجلس از موضوع خودرو به عنوان حربه ای برای افزایش محبوبیت خود در بین مردم استفاده می کنند و خودروسازان نیز قطعه سازان را به عدم پاسخگویی به مطالبات مردم متهم می کنند.
مشکل تامین نقدینگی ارزان صنعت خودرو همواره فعالان این حوزه را تحت فشار قرار می دهد، چنانچه مسئولان دولتی برای رفع مشکلات تامین نقدینگی ارزان در صنعت قطعات یدکی و خودروسازی اقدامی نکنند، با چالش های زیادی در این زمینه مواجه خواهیم شد. حوزه صنعت خودرو زمینه تولید از سال آینده آغاز می شود.
منبع: https://www.donyayekhodro.com/news/248288/%D8%AA%D8%AF%D8%A7%D9%88%D9%85-%D9%85%D8%B4%DA%A9%D9%84%D8%A7%D8%AA-%D9%86%D9%82%D8%AF%DB%8C%D9%86%DA%AF%DB%8C-%D9%82%D8%B7%D8%B9%D9%87-%D8%B3%D8%A7%D8%B2%D8%A7%D9%86-%D8%AF%D8%B1-%D8%B1%D9%88%D8%B2%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D9%BE%D8%A7%DB%8C%D8%A7%D9%86%DB%8C-%D8%B3%D8%A7%D9%84