معرفی اولین قطار هیدروژنی – اخبار خودرو

شرکتی که امسال با قطار تمام هیدروژنی خود رکورد جهانی گینس را شکست، اکنون محصول پیشگام دیگری را معرفی کرده است. Stadler Rail (Stadler Rail) ناوگانی از قطارها را تولید کرده است که می توانند با استفاده از هیدروژن یا باتری در شبکه ریلی ثانویه حمل و نقل شوند.

Stadler Rail سازنده یکی از خاطره انگیزترین قطارهای اروپا است: Stadler RS1 Railbus. این قطار که از سال 1375 شروع به تولید کرد، ظاهری پل مانند و پنجره های ذوزنقه ای داشت.

RS1 یکی از اولین قطارهای دیزلی نسل جدید بود که به طور گسترده در آلمان و جمهوری چک مورد استفاده قرار گرفت. این قطارها می توانند با گازوئیل معمولی یا گازوئیل ساخته شده از روغن کلزا حرکت کنند و حدود 500 مورد از آنها هنوز در حال فعالیت هستند. با این حال، این قطارهای معروف به پایان عمر خود نزدیک شده اند، بنابراین سازنده آنها، شرکت آلمانی Stadler Rail، قطار جدیدی به نام RS Zero را معرفی کرده است.

این قطار کربن خنثی است و می تواند با باتری، هیدروژن یا ترکیبی از این دو حرکت کند. جای تعجب نیست که Stadler Rail اولین سازنده در جهان بود که چنین قطاری را تولید کرد.

این شرکت در ماه مارس رکورد جهانی را به نام خود ثبت کرد: قطار Flirt H2 مسافتی معادل 2803 کیلومتر را در 46 ساعت تنها با یک مخزن سوخت طی کرد.

به لطف وزن سبک، قطار RS Zero را می توان روی ریل های ثانویه حمل کرد. (راه آهن شاخه ای شبکه ای از ریل های کوچک است که به ریل های راه آهن بزرگتر ختم می شود.)

بخوانید:  استانداری البرز برای راه اندازی کارخانه تایرسازی آماده می شود

از آنجایی که 38 درصد راه آهن آلمان برق ندارند، اضافه شدن این خودروهای جدید به سیستم حمل و نقل آلمان مورد استقبال قرار خواهد گرفت و در صورت ورود این قطار به راه آهن برقی، می تواند به جای هیدروژن از باتری خود استفاده کند. نمونه اولیه Stadler یک قطار هیدروژنی تک واگنی است، اما این شرکت قطاری با پیکربندی دو واگنی نیز ساخته است.

یک وسیله نقلیه هیدروژنی می تواند مسافت 700 کیلومتر را طی کند در حالی که این مسافت در یک وسیله نقلیه دو نفره به 1000 کیلومتر می رسد.

مدل هایی که با باتری کار می کنند برد بسیار کمتری دارند. برد واگن با یک بار شارژ 80 تا 100 کیلومتر و برد مدل دو خودرویی 90 تا 180 کیلومتر است. هر دو پیکربندی خودروها را به حداکثر سرعت 120 کیلومتر در ساعت می رساند.

گزینه دوگانه به مدیران راه‌آهن اجازه می‌دهد تا وسیله نقلیه‌ای را انتخاب کنند که با مسیرها و نوع سوخت مناسب‌تر است. از آنجایی که اولین راه آهن آلمان با موتور هیدروژنی حرکت خود را به مدل های تمام باتری اعلام کرد، ارائه دو گزینه برای RS Zero یک استراتژی تجاری هوشمند به نظر می رسد.

قطارهای سوخت RS Zero با باتری هیدروژنی دارای ارتفاع ورودی کم و کفی کم و بدون پله هستند که سوار شدن را برای افرادی که مشکلات حرکتی دارند آسان تر می کند.

این قطار دارای فضاهای چند منظوره برای دوچرخه و سایر چمدان ها می باشد.

در مدل‌های قبلی Stadler، صندلی‌ها را می‌توان تا کرد تا فضایی برای دوچرخه‌ها و سایر موارد باز شود. به نظر می رسد چنین امکانی در این مدل نیز وجود داشته باشد. این قطار بر اساس استانداردهای اقلیمی طراحی شده است.

بخوانید:  جدول قیمت کارخانه و بازار خودروهای داخلی، چینی و خارجی - ۱۴ اسفند ۱۴۰۲

98 درصد مواد پوشش کف از منابع تجدیدپذیر و دیوارهای کناری نیز مواد بازیافتی هستند. Stadler می گوید سیستم خنک کننده قطار نیز سازگار با محیط زیست است.

منبع: https://www.donyayekhodro.com/news/250644/%D9%85%D8%B9%D8%B1%D9%81%DB%8C-%D9%86%D8%AE%D8%B3%D8%AA%DB%8C%D9%86-%D9%82%D8%B7%D8%A7%D8%B1-%D9%87%DB%8C%D8%AF%D8%B1%D9%88%DA%98%D9%86%DB%8C